|

بودجه عراق تحت تاثیر جنگ اوکراین

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،المعلومه، خبرگزارى رسمی امارات،الیوم السابع، وخبرگزاری رسمی عربستان (واس).

بودجه عراق تحت تاثیر جنگ اوکراین

به گزارش شبکه شرق، در این میان الجزیره ،در گزارشی به بودجه عراق تحت تاثیر جنگ اوکراین پرداخته است.

 

 

 

خبرگزارى رسمی امارات: 

نشست زبان عربی در امارات با حضور سه شاعر عرب برگزار شد

 

نشست زبان عربی که توسط وزارت فرهنگ و جوانان امارات و با همکاری مرکز زبان عربی ابوظبی برگزار شد در پایان فعالیت خود میزبان سه شاعر عرب بود.

 در این نشست «علی جعفر العلاق» شاعر و منتقد عراقی، «منصف الوهایبی» شاعر تونسی و «روضة الحاج» شاعر سودانی منتخبی از اشعار خود را با درخشندگی زبانی و ظرافت بیان به گوش مخاطبان رساندند.

پس از خواندن قصیده «نبیل الکلام» توسط «نادین الاسعد» شاعر و چهره رسانه ای لبنانی، العلاق شعرخوانی خود را آغاز کرد و در ادامه قصیده ای با عنوان «چه چیزی مرگ را متفاوت می کند؟» را با توصیفی شگفت انگیز از مرگ آن تقدیم حضار کرد.

الوهایبی نیز قصیده « قیروان سیرة الهلالی الصغیر» را خواند و در ادامه خلاقیت خود را در شعری با نام «زنان» نشان داد.

قصیده «خانه آدونیس» نیز حسن ختام حضور این شاعر بود. الحاج شاعر تونسی نیز شعر «أعصی امتثالی للکلام» را شروع و با قصیده «تماهی» به پایان رساند.

 

 

المعلومه:

بودجه عراق تحت تاثیر جنگ اوکراین

 

بحران اخیر روسیه و غرب بسیاری از کشورهای دنیا را به ویژه در زمینه نفت تحت تاثیر قرار داده، زیرا اتحادیه اروپا با حمایت آمریکا سقفی برای قیمت نفت روسیه تعیین کرد تا تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو اعمال کند.

آن هم در زمانی که پوتین کشورهای عضو اوپک را به حفظ قیمت ها سوق داد تا اطمینان حاصل شود که آنها تحت تأثیر تصمیمات اروپایی قرار نخواهند گرفت. با این حال، این تاثیر واضح بود، و بهای نفت نسبت به نرخ ثبت شده در ماه های گذشته کاهش یافت که این موضوع پس از اظهارات کارشناسان عراق درباره بودجه سال پیش رو که بزرگترین بودجه در تاریخ این کشور است، عراق را وادار به تجدید نظر در این امر می کند.

«محمد الزیادی» عضو کمیسیون اقتصاد و دارایی مجلس عراق، گفت که تاخیر دولت در ارائه بودجه سال آینده به دلیل عدم ثبات قیمت نفت در نتیجه نوسانات جهانی قیمت هاست. این در حالی است که ادامه این وضعیت و عدم ارائه بودجه به منظور قانونگذاری، ممکن است دولت را در مقابل انتخاب سختی قرار دهد که پرداخت حقوق را غیرممکن می کند، زیرا طبق سیستم 1 به 12 هیچ مبنای قانونی مبنی بر پرداخت نیست.

 

 

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) :

دیدار نخست وزیر گرجستان با ولیعهد عربستان در ریاض

 

ولیعهد عربستان در دیدار نخست وزیر گرجستان روابط دو کشور و راه های توسعه آن را بررسی کرد.

 در دیدار رسمی «محمد بن سلمان» و «ایراکلی گاریباشویلی» در ریاض، روابط دوستانه دو کشور، راه‌های ارتقای چشم‌انداز همکاری در زمینه‌های مختلف و تعدادی از موضوعات مورد اهتمام مشترک بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار شاهزاده ترکی بن محمد بن فهد وزیر دولت، شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه، مساعد بن محمد العیبان مشاور امنیت ملی، عبدالرحمن بن عبدالمحسن الفضلی وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی و فیصل بن فاضل آل ابراهیم وزیر اقتصاد و برنامه ریزی و سلمان بن عبدالرحمن آل شیخ سفیر عربستان در گرجستان در این مذاکرات حضور داشتند.

همچنین وزرای اقتصاد و خارجه و رئیس دفتر نخست وزیر گرجستان در این دیدار حضور داشتند.

 

 

الیوم السابع:

تمدید درج «اخوان المسلمین» در لیست گروه‌های تروریستی مصر

 

دستگاه قضائی مصر با درخواست دادستانی این کشور برای درج گروه «اخوان المسلمین» و اعضای آن در لیست گروه‌های تروریستی موافقت کرد.

 دادگاه جنائی قاهره مصر طی حکمی پس از درخواست دادستانی این کشور گروه اخوان المسلمین و 14 گروه دیگر را به مدت 5 سال در لیست گروه‌های تروریستی جای داد.

در این حکم 21 فرد حقیقی نیز به مدت 5 سال در لیست گروه‌های تروریستی جای گرفته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها