|

تاج‌گذاری شیخ مسی و آرژانتین در قطر

بالاخره لیونل مسی موفق شد جام جهانی را هم بالای سر ببرد و این تنها جای خالی کلکسیون فوتبالی خود را کامل کند.

تاج‌گذاری شیخ مسی و آرژانتین در قطر
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به گزارش شبکه شرق، حضور مسی با جام در دست و عبای قطری بر دوش، روی استیج استادیوم لوسیل و ایستادن کنار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، دل عرب‌ها را برده است. این که قطر به عنوان نخستین کشور عربی میزبان جام جهانی شده برای جهان عرب از هر موضوعی مهم‌تر است. به همین دلیل است که صفحه اول رسانه‌های خاورمیانه‌ای با تصاویر مسی و عبای قطری و شیخ تمیم پرشده است. قطری‌ها به نمایندگی کشورهای عربی می‌خواستند توانایی میزبانی رویدادی جهانی و مهم را در تاریخ ثبت کنند که کردند. 

رسانه‌های آمریکایی هم در کنار پرداختن به جام جهانی و مسابقه فینال و قهرمانی آرژانتین سرگرم برگزاری نخستین جلسه محاکمه گروه پسران مغرور هستند تا بار دیگر پرونده حمله به کنگره را باز و آن را بررسی کنند. 

برای انگلیسی‌ها هم قهرمانی مسی و یارانش در جام جهانی قطر اهمیت دارد، هرچند که در گزارش بازی می‌نویسند جامی که حرف و حدیث زیاد داشت و آغشته به رنج و مرگ کارگران قربانی و انواع سیاسی‌کاری بود و حتی به اندازه بستن بازوبند برای احترام به اقلیت‌های جنسی اهل مدارا نبود …

 

عرب نیوز

تاج‌گذاری شیخ مسی و آرژانتین در قطر

بالاخره لیونل مسی موفق شد جام جهانی را هم بالای سر ببرد و این تنها جای خالی کلکسیون فوتبالی خود را کامل کند. 

او پس از تلاش‌های ناکام برای قهرمانی در جام جهانی در روسیه و برزیل در جغرافیایی موفق به تاج‌‌گذاری شد که حواشی فراوانی داشت؛ از نقض حقوق بشر تا رشوه و قراردادهای گازی برای دریافت میزبانی و … او در سرزمین شیخ‌‌های قطری و با پوشیدن عبای قطری تاج‌گذاری کرد.

مسی ۳۵ ساله در بازی فینال دو گل به ثمر رساند و در نهایت در مصاف پنالتی‌ها موفق شد تیم ملی فرانسه را شکست دهد و آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. 

او سومین ستاره را برای پیراهن دو ستاره آلبی سلسته به ارمغان آورد و بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۲۲ شد. دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین هم دستکش طلایی را به دست آورد و امباپه ستاره فرانسوی‌ها نیز با هت‌تریک در فینال، با هشت گل آقای گل مسابقات شد. 

 

گاردین

شکایت کارگران برمه‌ای از فروشگاه تسکو

اسناد و گزارش‌هایی که به دست روزنامه گاردین رسیده است، نشان می‌دهد پای فروشگاه زنجیره‌ای مشهور تسکو وسط معرکه کار اجباری و تضییع حقوق کارگران باز شده است. 

حدود ۱۳۰ کارگر برمه‌ای که در تولید انواع لباس‌های جین برای فروشگاه تسکو فعالیت داشته اند، بابت ۹۹ ساعت کار در هفته و دریافت حداقل حقوق شکایت کرده اند. این اتفاق بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در شعبه تسکوی تایلند رخ داده است. 

تسکو در واکنش به این اتفاق می‌گوید تولیدات این کارگاه ربطی به بازار انگلیس نداشته و در همان تایلند فروخته شده است. گاردین البته برچسب‌هایی به زبان انگلیسی روی برخی از تولیدات این کارگاه دیده است. 

واضح است که کارگاه تولید این جین‌ها در شهری مرزی در میانمار واقع شده است. شهری که به بهره‌برداری از کارگران شهره است. اما شکایت کارگران برمه‌ای در بریتانیا ثبت شده است.  

 

نیویورک تایمز

«پسران مغرور» در واشنگتن محاکمه می‌شوند

صبح روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ تعدادی از هواداران ترامپ راهی ساختمان کنگره شدند تا تکلیف انتخابات و شمارش آراء را روشن کنند و ترامپ را به کاخ سفید بفرستند. آنها « پسران مغرور » بودند. نخستین جلسه دادگاه آنها امروز برگزار می‌شود.

غوغای پسران مغرور در ساختمان کنگره حتی باعث شد افرادی زخمی شوند و جانشان را از دست بدهند. پس از آن تعدادی دستگیر شدند و حالا نزدیک به دو سال پس از آن واقعه موعد محاکمه فرا رسیده است. 

پسران مغرور گروهی از هواداران سیاست‌های راست افراطی هستند که به اتهام خشونت‌طلبی و نفرت‌پراکنی محاکمه می‌شوند. یکی از این پسران در صبح روز ششم جمله‌ای خطاب به همراهانش نوشته نزدیک به این مضمون: امروز می‌خواهم ببینم هزاران نفر این شهر را به آتش می‌کشند و خاکستر می‌کنند!

پسران مغرور شکست ترامپ و پیروزی بایدن را قبول نداشتند. آنها با انواع سلاح وارد ساختمان کنگره شدند تا واقعه‌ای عجیب و غریب در تاریخ سیاسی ایالات متحده ثبت کنند.

 

نشنال

قهرمانی آرژانتین با طعم میزبانی عربی

لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین جام قهرمانی را بالای سر برد تا یک شب تا صبح قطر نخوابد. هواداران این بازیکن و تیم ملی آرژانتین تا صبح در خیابان‌های دوحه جشن گرفتند و پایکوبی کردند. 

آنها از راهی بسیار دور خودشان را به قطر رسانده بودند تا تیم ملی آرژانتین سومین ستاره را بزند روی پیراهن، تا مسی جام قهرمانی را بالای سر ببرد، تا قطر نمایش میزبانی عربی بدهد و خاطره‌ای خوش برای آرژانتینی‌ها بسازد. 

هواداران آرژانتینی از میزبانی عربی مسابقات راضی هستند و از این که دوران فعالیت حرفه‌ای ستاره‌شان در تیم ملی با جام به پایان می‌رسد، بیش از پیش خوشحال. 

هواداران آرژانتین می‌گویند حالا مسی هم مثل مارادوناست برای آنها. با همان افتخارات و دستاوردها.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها