|

دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع عراق

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در گزارشی به دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع عراق در بغداد پرداخته است.

دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الجزیره، خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج اونلاین، و روسیا الیوم.

در این میان خبرگزاری رسمی عراق (واع) ، در گزارشی به دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع عراق در بغداد پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع عراق در بغداد

 وزیر دفاع عراق در دیدار فرمانده ستاد مرکزی امریکا اوضاع امنیتی منطقه را بررسی کرد.

 «محمد سعید العباسی» وزیر دفاع عراق، در دیدار ژنرال «مایکل کورلا»، فرمانده ستاد مرکزی امریکا، و «آلینا رومانوسکی» سفیر امریکا در بغداد، که با حضور افسران بلندپایه وزارت دفاع در بغداد انجام شد، اوضاع امنیتی منطقه را بررسی کرد.

در این دیدار، طرفین بر تقویت همکاری و هماهنگی در عرصه آموزش و تسلیحات به منظور تقویت توان نیروهای ارتش عراق تأکید کردند.

 

روسیا الیوم: 

عربستان و بریتانیا طرح همکاری دفاعی امضا کردند

 خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان طی سفری رسمی به بریتانیا، مورد استقبال بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا قرار گرفت.

دو طرف طی نشستی در مقر وزارت دفاع بریتانیا، روابط استراتژیک و تاریخی بین دو کشور دوست و راه های همکاری در زمینه نظامی و دفاعی را بررسی کردند.

شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک و تحولات اوضاع در سطح منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت وگوی وزرای دفاع بریتانیا و عربستان بود.

بن سلمان و والاس، طرح همکاری دفاعی با هدف توسعه توانایی های وزارت دفاع عربستان و بومی سازی صنایع نظامی این کشور و تقویت شراکت بین دو کشور در زمینه نظامی و دفاعی را امضا کردند.

وزارت دفاع بریتانیا نیز اعلام کرد که دو طرف درباره قدرت شراکت دفاعی تاریخی بین بریتانیا و عربستان برای بیش از نیم قرن براساس پایبندی مشترک به صلح و ثبات و تقویت امنیت متقابل و منطقه ای رایزنی کردند.

 

الخلیج اونلاین:

درآمد مازاد 8 میلیارد دلاری قطر در سه ماهه سوم 2022

 وزارت دارایی قطر اعلام کرد که این کشور در سه ماهه سوم امسال 8.25 میلیارد دلار مازاد بودجه داشته است.

وزارت دارایی قطر روز سه شنبه اعلام کرد که داده های واقعی بودجه قطر برای سه ماهه سوم سال 2022 حاکی از 30 میلیارد ریال (8.25 میلیارد دلار) مازاد بودجه است.

اکتبر گذشته، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، گفت که شاخص های اولیه رشد 4.3 درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورش را در نیمه اول سال 2022 نشان می دهد و افزود: افزایش نرخ حامل های انرژی با دستیابی به مازاد بودجه 47.3 میلیارد ریالی (حدود 13 میلیارد دلار) در مدت مشابه جبران شد.

درآمد بخش نفت و گاز از کل درآمد قطر در نیمه اول سال جاری به 117.6 (حدود 32.5 میلیارد دلار) میلیارد ریال افزایش یافت که در مقایسه با 70.4 میلیارد ریال (حدود 19.5 میلیارد دلار) در نیمه اول سال 2021 افزایش 67 درصدی را نشان می دهد.

صندوق بین‌المللی پول ماه اوت گذشته پیش بینی کرد که مازاد بودجه قطر در سال 2023 نسبت به سال 2022، 57.6 درصد افزایش یابد.

 

الجزیره:

 تهدید انصارالله پس از آغاز فرماندهی مصر بر نیروهای چندملیتی در آب‌های دریای سرخ

 ساعاتی پس از آنکه ارتش مصر اعلام کرد که مأموریت بین‌المللی جدیدی در دریای سرخ و خلیج عدن بر عهده گرفته، گروه انصارالله هشدار داد که در صورت نزدیک شدن هر طرفی به آب‌های یمن واکنش نظامی نشان خواهد داد.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع انصارالله یمن گفت که تنگه باب المندب و خلیج عدن و دریای عرب و ادامه این خط تا ارخبیل سقطری و جزایر یمن همگی بخشی از خاک یمن هستند که حاکمیت کامل یمن بر آن وجود دارد.

او گفت که نیروهای مسلح انصارالله همه اقدامات لازم برای برخورد قاطع با هرگونه تهدید یا نقض حاکمیت ملی یا نزدیک شدن به آب‌های کشور را انجام داده‌اند.

العاطفی افزود که اقدامات تنبیهی آماده است و در زمان مناسب اعلام می‌شود و اگر مجبور به استفاده از آنها شدیم کسی ما را ملامت نکند.

از سوی دیگر، «علی الکثیری» سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن با انتشار بیانیه‌ای از واگذاری فرماندهی نیروهای مشترک 153 به مصر استقبال کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها