|

رزمایش دریایی مشترک امریکا، عراق و کویت در آب‌های منطقه

شفق نیوز،در گزارشی به رزمایش دریایی مشترک امریکا، عراق و کویت در آب‌های منطقه پرداخته است.

رزمایش دریایی مشترک امریکا، عراق و کویت در آب‌های منطقه

در بررسى رسانه‌های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الشرق ،خبرگزاری رسمی عراق،الخلیج اونلاین، و شفق نیوز.

در این میان شفق نیوز،در گزارشی به رزمایش دریایی مشترک امریکا، عراق و کویت در آب‌های منطقه پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

رایزنی وزرای خارجه عربستان و امارات درباره تقویت روابط دوجانبه

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در ابوظبی با عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات دیدار و درباره تقویت روابط دوجانبه و همکاری فیمابین رایزنی کرد.

دو طرف روابط تاریخی مستحکم و راه های تقویت آن در سایه شراکت استراتژیک بین ریاض و ابوظبی را بررسی کردند.

شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک برای دو کشور و پرونده های ویژه همکاری مشترک کشورهای عربی و عضو شورای همکاری از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

وزیر خارجه امارات گفت که عربستان و امارات شراکت استراتژیک قوی و پایداری دارند که به صورت مستمر در راستای تحقق منافع مشترک و حمایت از امنیت و ثبات منطقه و جهان تقویت می شود.

عبدالله بن زاید به همتای عربستانی خود برگزاری موفقیت آمیز نشست شورای همکاری که در ریاض برگزار شد را تبریک گفت و آن را موجب تقویت روند همکاری مشترک شورای همکاری دانست.

وزیر خارجه امارات برگزاری دو نشست کشورهای عضو شورای همکاری با چین و نشست کشورهای عربی با چین را نیز تحسین کرد.

 

الشرق: 

سفیر چین در عربستان: دیدگاهمان درباره امنیت منطقه با کشورهای شورای همکاری منطبق است

«چن وی چینگ»، سفیر چین در عربستان، گفت  روابط چین با کشورهای عربی بر اساس منافع مشترک و خودداری از دخالت در امور دیگر کشورها تعریف شده است و افزود که این روابط علیه هیچ طرف ثالثی نیست.

وی گفت که آنچه از پر کردن خلأ در منطقه خاورمیانه توسط چین مطرح می‌شود گفت: «در خاورمیانه خلئی وجود ندارد و این منطقه در اختیار کشورهای خاورمیانه است».

سفیر چین در عربستان تأکید کرد که عربستان با برگزاری این نشست‌ها نشان داد که «کشور صلح و پیشرفت و پذیرای همه است».

وی گفت که چین عربستان را یک قدرت مهم در جهان چندقطبی می‌داند و اهمیت ویژه‌ای به گسترش روابط راهبردی فراگیر با عربستان می‌دهد و افزود که در توافق شراکت راهبردی امضا شده میان سران دو کشور تصریح شده که هر دو سال یک بار دیداری در سطح سران میان دو کشور برگزار شود.

سفیر چین در عربستان یکی از مهم‌ترین نتایج سفر رئیس جمهوری این کشور به عربستان را درج عربستان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگران چینی دانست و افزود که به زودی گردشگران چینی از مهم‌ترین مسافران به مقصد عربستان خواهند بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق:

 عراق باقیمانده مبلغ صندوق غرامت به کویت را دریافت کرد

بانک مرکزی عراق اعلام کرد که باقیمانده مبلغ صندوق غرامت به کویت را دریافت کرده است.

در بیانیه بانک مرکزی عراق آمده که این بانک باقیمانده مبلغ در صندوق غرامت کویت به مبلغ 7 میلیون و 946 هزار و 316 دلار را پس از پرداخت کامل غرامت به کویت دریافت کرده است.

این مبلغ پس از بررسی حساب ها و بسته شدن پرونده پرداخت غرامت عراق به کویت بابت حمله صدام به خاک کویت، به عراق بازگردانده شد.

عراق همواره بخشی از درآمد نفتی خود را به کویت بابت غرامت پرداخت می کرد که این غرامت در سال گذشته به پایان رسید

 

شفق نیوز: 

رزمایش دریایی مشترک امریکا، عراق و کویت در آب‌های منطقه

شناورهای نیروی دریایی امریکا، با همکاری با شناورهای نیروی دریایی عراق و نیروهای گارد ساحلی کویت، رزمایش و تمرینی برای امنیت دریایی در منطقه انجام دادند.

فرماندهی ناوگان پنجم امریکا از برگزاری رزمایش دریایی عراق، کویت و امریکا برای دومین بار طی 4 ماه گذشته با هدف تقویت امنیت دریایی در منطقه خبر داد.

فرماندهی ناوگان پنجم امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که شناورهای نیروی دریایی امریکا، با همکاری با شناورهای نیروی دریایی عراق و نیروهای گارد ساحلی کویت، رزمایش و تمرینی برای امنیت دریایی در منطقه انجام دادند.

برد کوپر، فرمانده نیروی دریایی سنتکام و ناوگان پنجم امریکا گفت که شراکت اساس امنیت و ثبات دریایی در خاورمیانه است و همکاری مستمر ما نشان دهنده پایبندی جمعی ما برای حفظ امنیت در آب های منطقه ای است.

پیش از این امریکا، عراق و کویت در 25 اوت نیز رزمایش مشترکی را برگزار کرده بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها