|

نظامیان جایگزین کارگران اعتصابی می‌شوند؟

امروز و همچنین روز چهارشنبه تعدادی از وزرای کابینه سوناک دور هم جمع می‌شوند تا طرح جایگزینی کارگران اعتصابی با سربازان را بررسی کنند.

نظامیان جایگزین کارگران اعتصابی می‌شوند؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

تعطیلات آخر سال و جشن‌های کریسمس و آغاز سال نو از راه می‌رسند، اما رسانه‌‌ها و روزنامه‌‌های انگلیسی بیش از هر موضوعی درگیر خبر اعتصاب کارگران هستند. اقدامی که هرج و مرج بزرگی در انگلیس ایجاد خواهد کرد. طرح جایگزینی کارگران با نظامیان هم مطرح شده که البته منتقدان خود را دارد. 

روزنامه‌های آمریکایی همچنان عملیات کودتای آلمان را دنبال می‌کنند و مشغول واکاوی ماجرا هستند. درکنار آن گزارش‌هایی درباره حواشی جام جهانی قطر از جمله اقدامات شرکت آبجوسازی بادوایزر دارند. 

برای خاورمیانه‌ای‌ها پرتاب مریخ‌نورد رشید به فضا و جا‌ه‌‌طلبی‌های امارات، اظهارات وزیر خارجه سعودی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همچنین سقوط ارزش واحد پولی ایران، ریال در تقابل با دلار اشاره کرده اند. 

 

گاردین

نظامیان جایگزین کارگران اعتصابی می‌شوند؟

امروز و همچنین روز چهارشنبه تعدادی از وزرای کابینه سوناک دور هم جمع می‌شوند تا طرح جایگزینی کارگران اعتصابی با سربازان را بررسی کنند. 

وزرای دفاع، بهداشت، حمل و نقل و کشور و برخی دیگر از اعضای کابینه در جلسه کبرا شرکت می‌کنند تا از هزینه و فایده این طرح بگویند. منتقدان می‌گویند استفاده مکرر از سربازان و نظامیان برای این وقایع باعث دلزدگی و فرسودگی آنها می‌شود. 

نظامیان بریتانیا در دوران کرونا و پاندمی کووید ۱۹ هم در بخش‌های بهداشتی به کار گرفته و به تازگی از فشار آن دوران خلاص شده اند.

با آغاز تعطیلات کریسمس تعدادی از کارگران انگلیسی از جمله کارگران خطوط ریلی و فرودگاهی تصمیم گرفته اند کار را زمین بگذارند و اعتصاب کنند. آنها به کمی دستمزد و همچنین عدم امنیت شغلی اعتراض دارند. 

پرستاران و کارمندان بخش پزشکی و بهداشت آخرین گروهی هستند که به اعتصاب‌‌کنندگان پیوسته اند. 

 

عرب نیوز

وزیر خارجه عربستان: ما در منطقه‌ای خطرناک هستیم

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی در کنفرانسی بین‌المللی در ابوظبی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

او در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت: اگر جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست‌ یابد، نشان می‌دهد همه شروط بی‌‌فایده بوده است. منظور شاهزاده فیصل بن فرحان از شروط، برجام هسته‌‌ای میان غرب و روسیه و چین و جمهوری اسلامی است.

وزیر خارجه عربستان می‌گوید در این صورت همسایگان ایران برای حفظ امنیت و ثبات خود اقدام خواهند کرد. او در کنفرانس بین‌المللی ابوظبی تاکید می‌کند: « ما در یک فضای منطقه‌ای بسیار خطرناک حضور داریم. با این حساب باید به فکر تامین امنیت خود باشیم.

شاهزاده فیصل بن فرحان می‌گوید با این که عربستان به برجام هسته‌ای اعتماد ندارد، اما برای احیای این توافق تلاش خواهد کرد. 

 

نشنال

سفر مریخ‌نورد اماراتی‌‌ها بالاخره آغاز شد

بعد از این که یکی دو بار تاریخ پرتاب مریخ‌نورد اماراتی‌ها تغییر کد، بالاخره روز گذشته این اتفاق افتاد و جاه‌طلبی‌های فضایی اماراتی‌ها آغاز شد

مریخ‌نورد اماراتی‌ها رشید نام دارد و با کمک ژاپنی‌ها ساخته شده است. رشید ۳۵ دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شد و سفرش را به تنهایی ادامه داد. این مریخ‌نورد در ماه آوریل روی کره ماه فرود خواهد آمد و فعالیت‌های خود را شروع خواهد کرد. 

این فعالیت‌ها سرآغاز تحقیقات فضایی اماراتی‌ها برای فرود بر مریخ است. پرتاب رشید از مرکز فضایی کیپ کارناوال ایالت فلوریدای آمریکا انجام شده است. 

در لحظه پرواز، شیخ محمد بن راشد، حاکم دوبی و معاون رئیس امارات و همچنین دیگر مقامات اماراتی در اتاق کنترل پرتاب حضور داشته اند. 

 

نیویورک تایمز

حامی فیفا چگونه خود را در قطر نجات داد؟

پیش از این که یکی دو روز مانده به افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطری‌ها اعلام کنند فروش آبجوهای الکلی در استادیوم‌ها ممنوع است، شرکت بزرگ آبجوسازی بادوایزر یخچال‌ها، قوطی‌ها، بنرهای تبلیغاتی و خلاصه هر آنچه مربوط به فروش این تولیدات بود آماده کرده و به این کشور آورده بود. 

دستور قطر برای ممنوعیت فروش آبجو در گام اول مسئولان بادوایزر را وادار کرد توییت کنند « این اقدامی ناخوشایند است». سپس آنها تصمیم گرفتند آبجوهای بدون الکل یا همان زیرو را تولید و تبلیغ کنند و به فروش برسانند.

بادوایزر اسپانسر ۳۶ ساله فیفا است؛ همواره بوده و همواره نوشیدنی‌های خود را در حاشیه مسابقات فوتبال مربوط به فیفا فروخته است، اما اقدام قطر دست کم ضرری ۵ میلیون دلاری به آنها وارد کرده است.  

برخی می‌گویند اگر قطری‌ها زودتر اعلام می‌کردند اجازه فروش نمی‌دهند، شاید بسیاری از تماشاگران نمی‌آمدند، اما به هر حال بادوایزر نوشیدنی‌های الکلی خود را تنها در هتل‌های لوکس این قطر می‌فروشد و بدون الکل‌ها را در استادیوم‌ها و دیگر مناطق.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها