|

جنین زنگ خطری برای نهادهای امنیتی اسرائیل

یک منبع امنیتی بلند پایه اسرائیلی حمله روز گذشته به اردوگاه جنین را زنگ خطر و نقطه عطفی در وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری اشغالی عنوان کرد.

جنین زنگ خطری برای نهادهای امنیتی اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: درگیری‌های جنین بی‌سابقه بوده و زنگ خطر را برای نهادهای امنیتی اسرائیلی به صدا درآورد. اما شرایط همچنان با آغاز انتفاضه سوم فاصله دارد.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی در گفتگو با این روزنامه عبری زبان با اشاره به خطر تحریک جامعه در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: تصاویر عملیات‌های تیراندازی یا نمایش صحنه‌های هدف قرار دادن سربازان اسرائیلی برای مخاطبان واکنش‌های خشونت آمیزی را در قالب عملیات‌های جدید به دنبال خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: با وجود نابسامانی اوضاع امنیتی اما همکاری‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین در دوره اخیر تقویت شده است.

 

مقام اسرائیلی همچنین به استفاده از پهپادهای تهاجمی در جریان عملیات حمله به اردوگاه جنین اشاره کرد. اما درباره اینکه آیا این تجهیزات برای شلیک موشک یا رصد میدانی استفاده شده یا نه، توضیحی نداد.

 

در بخش دیگری از گزارش یدیعوت آحارونوت آمده است، شامگاه روز گذشته نشستی در مقر فرماندهی ارتش در شهرک بیت ایل در نزدیکی رام الله برگزار شد که در آن راه‌های جلوگیری از گسترش موج تنش‌ها به شهرهای میانی و جنوبی کرانه باختری مورد بررسی قرار گرفته است.

 

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از این روزنامه افزود: در این نشست بر ضرورت ایجاد شرایط تمایز میان مناطق مختلف از طریق سیاست چماق و هویج و ارائه تسهیلات به مناطق آرام و سخت‌گیری به مناطق پر تنش تاکید شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها