|

هشدار حماس به ورود نماینده کنست اسرائیل به مسجد الاقصی

یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) با حمایت پلیس این رژیم وارد مسجد الاقصی شد. در مقابل عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن هشدار به اسرائیل درباره نتایج یورش‌ها به مسجد الاقصی تاکید کرد، این یورش‌ها هرگز بدون پاسخ نخواهند ماند.

هشدار حماس به ورود نماینده کنست اسرائیل به مسجد الاقصی

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حالی که ده‌ها یهودی افراطی صبح امروز بار دیگر به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند، به گفته برخی شاهدان، ایتمار بن غفیر، عضو افراطی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب "صهیونیسم دینی" نیز با حمایت پلیس اسرائیل از درب "المغاربه" واقع در بخش غربی مسجد، وارد این مکان مقدس شد.

 

به گفته این منابع، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی که پشت ورودی‌های مسجد ایستاده‌اند، اجازه ورود نداده و دلیل ممانعت از ورود آنها به داخل تا پیش از نماز ظهر را نیز اعلام نکردند.

 

پیشتر برخی گروه‌های راست‌گرا و افراطی اسرائیلی برای یورش‌های گسترده به مسجد الاقصی در اعیاد یهودی که از یکشنبه آغاز شده و سه هفته ادامه دارد، فراخوان داده بودند. در مقابل نهادهای فلسطینی نیز خواستار افزایش حضور فلسطینی‌ها در داخل صحن‌های مسجد در این روزها شدند.

 

این در حالی است که محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی در غزه ضمن هشدار به اسرائیل درباره عواقب یورش‌ها به مسجد الاقصی و شهر قدس تاکید کرد، این یورش‌ها هرگز بدون پاسخ نخواهند ماند و اسرائیل مسؤول تمامی پیامدهای خطرناک آن خواهد بود و این یورش‌ها منطقه را به سوی یک جنگ دینی سوق خواهند داد.

 

الزهار در ادامه تاکید کرد: این جنایات در واقع ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی و قدس و نیز طرح‌های یهودی‌سازی این شهر هستند که تل‌آویو در سال ۲۰۱۸ آنها را تصویب کرد.

 

این عضو حماس در ادامه گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۷ هزار شهرک‌نشین به مسجد الاقصی یورش برده و سربازان اسرائیلی شش تن از فلسطینی‌های ساکن شهر قدس از جمله آنها شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی را به شهادت رساندند و تا این لحظه نیز ۲۰۱۲ شهروند فلسطینی از جمله زنان و کودکان را بازداشت کرده و بیش از ۹۰ منزل مسکونی را تخریب کردند.

 

از سال ۲۰۰۳ شهرک‌نشین‌های افراطی به جز روزهای جمعه و شنبه تقریبا هر روز بدون موافقت مرکز اوقاف اسلامی قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن به صحن‌های مسجد الاقصی یورش می‌آورند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها