|

روسیه اعلام کرد

اعتراف آمریکا به تحقیقات بیولوژیک در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واشنگتن به این واقعیت اعتراف کرده که تحقیقات بیولوژیکی در اوکراین بر روی شهروندان فقیر و بیمار روانی این کشور انجام شده است.

اعتراف آمریکا به تحقیقات بیولوژیک در اوکراین

به گزارش شبکه شرق، «ایگور کریلوف»، فرمانده نیروهای حفاظت در برابر تسلیحات رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی (وابسته به وزارت دفاع روسیه) در گزارشی گفت که مقامات آمریکایی به انجام تحقیقات بیولوژیکی بر روی شهروندان کم درآمد اوکراین اعتراف کردند.

 

ایگور کریلوف افزود: ما در نشستی در ژنو، شواهد و مدارک  فیزیکی مربوط به فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین را ارائه کردیم.

 

وی اضافه کرد: اوکراین نتوانست دلایل از بین بردن فوری شواهد و اسناد فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی مشترک با ایالات متحده را توضیح دهد.

 

فرمانده نیروهای حفاظت در برابر تسلیحات رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه تأکید کرد، که اوکراین به طور کامل از سوالات مربوط به مقادیر غیرمنطقی مواد خطرناک و نقض فاحش شرایط نگهداری آنها طفره رفت.

 

وی همچنین یادآور شد: واشنگتن به این واقعیت اعتراف کرده که تحقیقات بیولوژیکی در اوکراین بر روی شهروندان فقیر و بیمار روانی این کشور انجام شده است.

 

روسیا الیوم به نقل از وزارت دفاع روسیه افزود: این وزارتخانه شواهدی مبنی بر اجرای برنامه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین را تحویل کشورهای شرکت کننده در کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی داد.

 

کریلوف پیشتر خواستار برگزاری نشست کشورهای عضو کنوانسیون ژنو برای بحث در مورد عدم پایبندی ایالات متحده و اوکراین به معاهده بین المللی درباره ممنوعیت تسلیحات بیولوژیکی شده بود.

 

وی از سازمان‌های مسئول اجرای این معاهده و جامعه بین‌الملل خواست به تعدادی از تهدیدات بیولوژیکی توجه کنند که مهمترین آنها اتفاقاتی است که در نزدیکی مرزهای روسیه رخ می‌دهد، جایی که بیش از ۵۰ آزمایشگاه مدرن توسط ایالات متحده تحت نظارت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) وجود دارد.

 

کریلوف گفت که بر اساس اعلام وزارت خارجه چین، وزارت دفاع آمریکا بر ۳۳۶ آزمایشگاه بیولوژیکی در ۳۰ کشور جهان نظارت دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها