|

وزیر خارجه فرانسه: پیشنهاد بهتری درباره برجام روی میز نیست

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی عنوان کرد که هیچ پیشنهاد بهتری برای ایران جهت احیای برجام بر روی میز مذاکره قرار ندارد.

وزیر خارجه فرانسه: پیشنهاد بهتری درباره برجام روی میز نیست

به گزارش شبکه شرق، کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درخصوص مذاکرات احیای برجام به خبرنگاران گفت: هیچ پیشنهاد بهتری بر روی میز قرار ندارد و این برعهده ایران است که تصمیم درست را بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد که هیچ ابتکاری برای خارج کردن شرایط از وضعیت کنونی وجود ندارد.

بد عهدی آمریکا و تلاش برای دادن کمترین تضمین و امتیازها از سوی این کشور در مساله احیای برجام و بی‌تحرکی کشورهای اروپایی به ویژه از جمله فرانسه از عوامل اصلی وضعیت کنونی مذاکرات هسته‌ای است. ایران پاسخ خود را به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای داده و تاکید دارد که حاضر نیست از هیچ یک از منافع ملت ایران کوتاه بیاید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: ما در این زمینه برای اینکه کمک کنیم به پایان خوش این ماراتن و به اهداف مد نظر جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مصالح و منافع ملی دست یابیم و در عین حال روند را برای شکل‌گیری فضای سازنده در حوزه مناسبات بین‌المللی مهیا کرده و به تثبیت چارچوب‌های چندجانبه بین‌المللی و سیاسی به عنوان چارچوب مناسب برای حل و فصل بحران‌های پیچیده کمک کنیم، مسئولانه عمل کردیم. ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم.

او اظهار کرد: پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بود و می‌تواند در صورت وجود اراده سیاسی متقابل زمینه‌ای را فراهم کند در زمان کوتاه جمع‌بندی مذاکرات انجام و توافق صورت گیرد.

کنعانی تاکید کرد: لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ملت ایران از اهداف اساسی ماست و ایران در این خصوص تلاش می‌کند و این از اولویت‌های اساسی تیم مذاکره‌کننده ایران است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها