|

روسیه: برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده‌ایم

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه بر اساس دکترین نظامی خود، در صورتی که با تهدیدی موجودیتی مواجه شود برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده است.

روسیه: برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده‌ایم

به گزارش صداوسیما، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: متاسفانه با نگرانی مشاهده می‌کنیم که میزان درگیر شدن واشنگتن در این منازعه با حمایت مالی و مسلح کردن نظام کی یف دائما درحال افزایش است. این یک رویکرد خطرناک است و ما بار‌ها و بار‌ها به آمریکا درباره پیامد‌های آن و خطرات ورود به آن با اشکال مختلف حمایت مستقیم از کی یف، هشدار داده ایم. آن‌ها با این اقدام، خود را در جایگاهی قرار می‌دهند که معرفی آن‌ها را به عنوان یکی از طرف‌های منازعه، نزدیک می‌کند. قدرت‌های متخاصم با روسیه نباید تصور کنند در صورت عبور از خط باریکی که آمریکا را از تبدیل شدن به طرفی از این منازعه جدا می‌کند، همه چیز همانند گذشته باقی می‌ماند.

ریابکوف تاکید کرد روسیه بر اساس دکترین نظامی خود، در صورتی که با تهدیدی موجودیتی مواجه شود برای استفاده از سلاح هسته‌ای آماده است.

وی اضافه کرد آمریکا تمام تلاش خود را برای فشار بر روسیه از همه راه‌ها به کار می‌گیرد، اما این مسئله روسیه را نمی‌ترساند و موجب نمی‌شود توازن خود را از دست بدهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها