|

حمله موشکی روسیه به ایستگاه را‌ه‌آهن اوکراین

با حمله روسیه به ایستگاه قطار حوالی دونتسک در شرق اوکراین در روز استقلال این کشور، اغلب رسانه‌ها به این موضوع پرداخته اند. حمله‌ای که دست کم جان ۲۲ نفر را گرفته و بیش از ۵۰ نفر را مجروح کرده است.

حمله موشکی روسیه به ایستگاه را‌ه‌آهن اوکراین

با حمله روسیه به ایستگاه قطار حوالی دونتسک در شرق اوکراین در روز استقلال این کشور، اغلب رسانه‌ها به این موضوع پرداخته اند. حمله‌ای که دست کم جان ۲۲ نفر را گرفته و بیش از ۵۰ نفر را مجروح کرده است.

پرداخت غرامت به همسر کوبی برایانت بابت عکس‌های دلخراشی که از صحنه سقوط هلی‌کوپتر منتشر شده، سوژه دیگری در رسانه‌های آمریکایی و اروپایی است. 

خاورمیانه‌‌ای‌ها به عملیات نظامی آمریکا در سوریه و همچنین موضوع هسته‌ای ایران و گفت و گو با غرب و البته روز استقلال اوکراین پرداخته اند.

 

نیویورک تایمز

همسر کوبی برایانت غرامت گرفت

دادگاه لس آنجلس بر اساس شکایت برخی بازماندگان حادثه سقوط هلی‌کوپتر کوبی برایانت، آنها را مستحق دریافت غرامت دانست. بر اساس حکم این دادگاه خانم ونسا برایانت ۱۶ میلیون دلار و کریس چستر ‍۱۵ میلیون دلار غرامت دریافت می‌کنند. 

آنها از ماموران آتش‌نشانی و دیگر امدادگران که تصاویر مربوط به سانحه سقوط هلی‌کوپتر کوبی برایانت، ستاره سابق بسکتبال NBA و دخترش را منتشر کرده بودند، شکایت کرده اند. 

پس از ثبت شکایت، هیات منصفه دادگاه رای دادند که با انتشار این عکس‌ها، به حریم خصوصی خانواده قربانیان تجاوز و باعث ناراحتی و تنش‌های عاطفی بیشتر آنها شده است. 

حادثه سقوط هلی‌کوپتر کوبی برایانت و دخترش، در سال ۲۰۲۰ رخ داد و جان ۹ را گرفت.

 

گاردین

حمله موشکی روسیه به ایستگاه را‌ه‌آهن اوکراین

پیش‌بینی زلنسکی از حمله روسیه به اوکراین درست از آب درآمد؛ ایستگاه راه‌آهن سراسری اوکراین در نزدیکی دونتسک هدف حمله قرار گرفت. 

در این حمله موشکی حداقل ۲۲ نفر جان خود را از دست داده اند. شمار مجروحان بیش از ۵۰ نفر اعلام شده است. احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

روز گذشته زلنسکی از شهروندان اوکراینی خواسته بود از تجمعات گسترده به مناسبت روز استقلال خودداری کنند. او گفته بود روسیه انتقام مرگ داریا دوگینا، را از اوکراین خواهد گرفت. اوکراین هرگونه دست داشتن عوامل این کشور در انفجار خودروی داریا دوگینا را رد کرده است. 

روسیه اوکراین را به عنوان طراح و مجری انفجار خودروی دختر متحد پوتین معرفی کرد.

 

نشنال

رکوردشکنی فرودگاه ابوظبی در پذیرش مسافر

مدیر ارشد فرودگاه ابوظبی می‌گوید این فرودگاه در سه ماه منتهی به ژوئن، بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر جابه‌جا کرده است. این عدد تقریبا ۵ برابر مدت مشابه در سال گذشته است. 

فرانسوا بوریان پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال ۲۰۲۲، ۱۳ میلیون مسافر از این فرودگاه برای مسافرت و رسیدن به مقصد استفاده کنند. 

این مدیر معتقد است پایان محدودیت‌های کرونایی و کاهش الزامات تست کووید ۱۹ و البته بازگشایی دروازه‌هایی مثل عربستان، هند و بریتانیا نقش مهمی در افزایش مسافر فرودگاه ابوظبی داشته است

 

عرب نیوز

زلنسکی: ما تا آخر ایستاده ایم

رئیس‌جمهور اوکراین به مناسبت سی و یکمین سالروز استقلال کشورش از سلطه اتحاد جماهیر شوروی سخنرانی کرده و تضمین داده نیروهای نظامی اوکراین تا آخرین روز جنگ مثل روز نخستین می‌جنگد و مقاومت خواهند کرد و ذره‌ای کم نخواهند گذاشت. 

این سخنرانی و مراسم رسمی در حالی صورت گرفت که شش ماه از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد. جنگ در این شش ماه ویرانی‌های گسترده به جا گذاشته و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور را از بین برده است. 

او پیش از مراسم روز استقلال از شهروندانش خواسته بود در برگزاری تجمعات گسترده در شهرها بپرهیزند و هوشیار باشند که روسیه حمله‌ای سنگین را برای آنها تدارک دیده است. پیش‌بینی‌ای که درست از آب درآمد و ایستگاه راه‌‌آهن در شرق این کشور هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها