|

حمله راکتی به دو پایگاه امریکایی در دیرالزور

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، الخلیج اونلاین، العربی الجدید و الجزیره.

حمله راکتی به دو پایگاه امریکایی در دیرالزور

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، الخلیج اونلاین، العربی الجدید و الجزیره.

در این میان  خبرگزاری رسمی سوریه "سانا":در گزارشی به حمله راکتی به دو پایگاه امریکایی در دیرالزور پرداخته است.

 

الجزیره:

 تاکید سران قوای عراق به مواضع یکپارچه و قاطع برای مهار بحران و در مقابل، تهدید صدر به تشدید تنش

در حالی که سران قوای عراق خواستار جلوگیری از تشدید تنش و ازسرگیری گفت وگوی ملی برای حل بحران سیاسی عراق شدند، صالح محمد العراقی، سخنگوی صدر، نسبت به تشدید تنش و گامی غافلگیرانه هشدار داد.

سران قوای مجریه، مقننه و قضائی عراق در جلسه ای در کاخ ریاست جمهوری تحولات سیاسی اخیر در کشور را بررسی و بر ضرورت همکاری جهت خروج از بحران تأکید کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهوری عراق، «برهم صالح» در دفتر خود در بغداد میزبان نخست وزیر و رئیس مجلس و رئیس شورای عالی قضائی عراق بود.

در این جلسه تحولات اخیر در صحنه سیاسی کشور بررسی شد و حاضران تأکید کردند که ادامه التهاب سیاسی در کشور بر تلاش های میهن پرستان برای تثبیت امنیت و ثبات تأثیر می گذارد و باید همگان با جدیت برای جلوگیری از هرگونه تنش و پیش گرفتن گفت وگو به عنوان تنها راه حل بحران ها استفاده کنند.

 

العربی الجدید: 

قطر در پی سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری در پاکستان

صندوق سرمایه‌گذاری قطر از برنامه ریزی برای سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری در پاکستان خبر داد.

 «شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان، که به دوحه سفر کرده در «میز گرد تجارت و سرمایه گذاری میان قطر و پاکستان» گفت که قطر شریکی قابل اعتماد است و پاکستان از حمایت های قطر قدردانی می کند.

او گفت که وقت آن رسیده که پاکستان و قطر ضمن تقویت روابط دوجانبه به سمت چشم اندازهای تازه همکاری و تجارت و سرمایه گذاری بروند.

وی بر حمایت کامل کشورش از سرمایه گذاران قطری تأکید کرد و گفت که پاکستان از امکانات طبیعی و انسانی بزرگی برخوردار است و می تواند شاهراه بازرگانی و انرژی و حمل و نقل در منطقه شود.

همزمان «یوسف محمد الجیده»، مدیر اجرایی مرکز مالی قطر، تأکید کرد که قطر در سال 2017 سومین شریک تجاری بزرگ پاکستان بوده و در 5 سال اخیر شاهد جهش در صادرات پاکستان به قطر بوده ایم.

او گفت که حجم حوالجات شهروندان پاکستانی از قطر به پاکستان در سال 2020 رشد 91 درصدی داشته و 1500 شرکت پاکستانی در قطر فعالیت می کنند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا":

حمله راکتی به دو پایگاه امریکایی در دیرالزور

 خبرگزاری رسمی سوریه از حمله راکتی به دو پایگاه امریکایی در میدان‌های نفتی العمر و کونیکو در دیرالزور خبر داد.

همچنین  رویترز به نقل از یک مسئول بلند پایه امریکایی گزارش داد که ارتش امریکا به حمله نیروهایی که گمان می‌رود وابسته به ایران باشند، واکنش نشان داد.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام که تعدادی راکت به دو پایگاه امریکایی در میدان‌های نفتی العمر و کونیکو در دیرالزور برخورد کرده است.

همچنین این خبرگزاری اعلام کرد نیروهای امریکایی منطقه را بسته و دود از دو پایگاه امریکایی در حال بلند شدن است.

کاخ سفید نیز در خبری اعلام کرد که حملاتی که در سوریه از سوی نیروهای امریکایی انجام گرفت، پاسخ مستقیم به حملات و تهدیدات مستمری هست که علیه نیروهای امریکایی صورت می‌گیرد.

 

الخلیج اونلاین:

عربستان پروژه ای برای تسهیل میزبانی 30 میلیون عمره گذار راه اندازی کرد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از راه اندازی اقدامات زیرساختی و طرح جامع پروژه «چشم انداز مدینه» در منطقه واقع در شرق مسجد النبی خبر داد.

بن سلمان تاکید کرد که این پروژه در راستای اهداف چشم انداز 2030 در افزایش ظرفیت برای میزبانی 30 میلیون عمره گذار تا ابتدای سال 2030 است.

وی افزود که این پروژه با بالاترین استاندارهای جهانی اجرا می شود که نشان دهنده اهتمام عربستان به ارتقای سطح خدمات به میهمانان خدا در شهر مدینه منوره به عنوان یک مقصد مدرن اسلامی و فرهنگی است.

ولیعهد عربستان اشاره کرد که این پروژه در مساحت کلی تقریبا 1.5 میلیون متر مربع انجام خواهد شد و در آن 47 هزار واحد تا سال 2030 احداث خواهد شد علاوه بر فضاهای باز و فضای سبز که رسیدن زائران به مسجد النبی را تسهیل می کند و 63 درصد این پروژه به عنوان فضای باز و فضای سبز اختصاص داده می شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها