|

انهدام هواپیماهای جنگی روسیه در کریمه

اوکراین دوباره به موضوع مهم روزنامه‌های جهان تبدیل شده است. انهدام هواپیماهای جنگی روسیه در شبه جزیره کریمه و همچنین درگیری در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا باعث شده رسانه‌ها به آن توجهی دوباره داشته باشند.

انهدام هواپیماهای جنگی روسیه در کریمه

به گزارش شبکه شرق، روزنامه‌های آمریکایی در کنار اوکراین به دادگاه ترامپ و اتهامات مالی او می‌پرداخته اند. انگلیسی‌ها همچنین سرگرم برنامه‌های اقتصادی دو نامزد نخست‌وزیری هستند.

 

فلسطین، ماجراهای هسته‌ای ایران و برخی مسائل داخلی هم در کنار موضوع اوکراین سوزه صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای است.

 

نیویورک تایمز: امتناع ترامپ از پاسخگویی درباره اتهامات مالی

 

دونالد ترامپ این روزها در نیویورک بیش از هر جایی در دادگاه حاضر است تا درباره اتهامات مالی و مالیاتی پاسخگو باشد. اما واقعیت این است که او نه تنها از پاسخگویی امتناع می‌کند که با استفاده از متمم پنجم قانون اساسی، سیستم قضایی را زیر سوال می‌برد.

 

ترامپ، رئیس‌جمور سابق ایالات متحده متهم است که ارزش دارایی و اموال خود را به شکلی متقلبانه افزایش داده تا بر اساس ضمانت آنها بتواند وام بگیرد و …

 

او طی ساعت‌ها حضور در دادگاه نیویورک، یک کلام که به درد قاضی پرونده بخورد نه گفته است و نه خواهد گفت. ترامپ مدام یک جمله را تکرار می‌کند: طبق متمم پنجم مجبور نیستم این اتهامات را بپذیرم!

 

گاردین: انهدام هواپیماهای جنگی روسیه در کریمه

 

تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه نشان می‌دهد چند جنگنده هوایی این کشور به کلی از بین رفته و یا آسیب دیده اند.

 

بر اساس تصاویر هوایی از پایگاه روسی ساکی در کریمه، حداقل ۸ فروند جنگنده هوایی روسی یا به کلی از دست رفته اند و یا به شدت آسیب دیده اند.

 

انفجارهای پایگاه ساکی کریمه در روز سه‌شنبه رخ داده و در حاشیه باعث تخریب و آسیب خانه‌های مجاور و کشته شدن یک نفر شده است. ۱۴ نفر هم در این حملات مجروح شده اند.

 

دولت اوکراین مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است. مشاور رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید ممکن است پارتیزان‌ها این حمله را طراحی و اجرا کرده باشند.

 

نشنال: هشدار گروه ۷ درباره پایگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین

 

دامنه درگیری‌های روسیه و اوکراین به مارهانتز در حول و حوش پایگاه هسته‌ای زاپوریژیا رسیده و باعث نگرانی کشورهای اروپایی از وقوع یک فاجعه‌ هسته‌ای شده است. آنها از روسیه خواسته اند کنترل این پایگاه را به اوکراین واگذار کند.

 

کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین در ماه مارس به دست نیروهای روسیه افتاد، اما برخورد چندین راکت به شهر مارهانتز در روزهای اخیر باعث نگرانی شده است. شلیک این راکت‌ها جان دست کم ۱۳ نفر را گرفته است.

 

اوکراین می‌گوید روسیه عامدانه مارهانتز را زیر آتش گرفته تا پاسخ اوکراین به این حمله باعث وقوع یک فاجعه هسته‌ای شود.

 

عرب نیوز: تلاش دوباره فلسطین برای عضویت در سازمان ملل

 

رهبران فلسطینی دور جدیدی از تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آغاز کرده اند.

 

محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان قرار است در سخنرانی خود در روز ۲۳ سپتامبر و در مجمع عمومی سازمان ملل به این موضوع بپردازد و از خواست فلسطینی‌ها بگوید. واقعیت این است که در غیاب مسیرهای سیاسی چاره‌ای جز کمک گرفتن از سازمان ملل پیش پای فلسطینی‌‌ها وجود ندارد.

 

سازمان ملل یک بار در سال ۲۰۱۲ و در یک رای‌گیری تاریخی برای نخستین‌بار جایگاه « ناظر غیر عضو » را به فلسطین اعطا کرد. به نظر می‌رسد رهبران فلسطینی به پشتوانه همین جایگاه برای عضویت کامل گام برداشته اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها