|

زلنسکی: به کریمه بازمی‌گردیم

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: جنگ با مسکو با کریمه آغاز شده و باید با کریمه پایان یابد.

زلنسکی: به کریمه بازمی‌گردیم

رییس جمهوری اوکراین در ویدیویی بدون اشاره به انفجارهای روز گذشته در پایگاه نظامی روسیه در کریمه با بیان اینکه این شبه جزیره متعلق به اوکراین است، گفت: جنگ با مسکو با کریمه آغاز شده و باید با کریمه پایان یابد.

به گزارش تارنمای پولیتیکو، ولودیمیر زلنسکی طی اظهاراتی ویدیویی در تلگرام پس از وقوع انفجارهای متعدد در پایگاه‌های نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه اعلام کرد: امروز، به درستی بیشتر توجه‌ها به سمت «کریمه» است، چرا که این شبه جزیره بخشی از اوکراین است و ما از آن دست نمی‌کشیم.

زلنسکی با اشاره به درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه، ادامه داد: این جنگ با کریمه آغاز شده است و با - آزاد سازی- کریمه پایان می‌یابد.

رییس‌ جمهور اوکراین با بیان اینکه نمی‌تواند زمان دقیقی را برای «آزاد سازی شبه جزیره کریمه» مشخص کند، اظهار داشت که کی‌یف در حال استفاده از تمام ابزارهای ضروری برای دستیابی به این هدف است.

در این راستا، میخائیلو پودولیاک مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تلویزیونی هرگونه ارتباط کی‌یف با انفجارهای روز گذشته در پایگاه‌های نظامی روسیه در کریمه را رد کرد و گفت: اوکراین با این موضوع ارتباطی ندارد.

بر اساس این گزارش، پودولیاک پارتیزان‌ها را مسئول احتمالی این انفجارها دانست.

با این حال، روز گذشته مسکو تمامی احتمال‌ها را در مورد حمله به این پایگاه‌ها رد و تاکید کرد که انفجارها به صورت تصادفی و بر اثر رعایت نشدن اصول ضد حریق در انبار مهمات رخ داده‌است.

به گزارش ایرنا، شاهدان عینی روز سه شنبه از رخ دادن دستکم ۱۲ انفجار جداگانه نزدیک پایگاه نیروی هوایی روسیه در غرب شبه جزیره کریمه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های خبری این پایگاه در فاصله بیش از ۱۳۰ مایلی خاک اوکراین قرار دارد.

دیمیتری مدودف رئیس‌جمهوری سابق روسیه پیشتر هشدار داده بود که هرگونه تجاوز از سوی هریک از کشورهای عضو پیمان ناتو به شبه‌جزیره کریمه که به عنوان خاک روسیه محسوب می‌شود، می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود.

روسیه به دنبال تحولات داخلی اوکراین و سرنگونی «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری اسبق آن کشور که با تحریک غرب صورت گرفته بود، شبه جزیره کریمه را در ماه مارس ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرد. این اقدام مسکو منجر به درگیری بزرگی با غرب شد و غرب تاکنون بارها مسکو را به دلیل این اقدام تحریم کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها