|

کاخ سفید: ترسی از تهدیدات چین نداریم

کاخ سفید اعلام کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایون حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند و تهدیدات این کشور، آمریکا را نمی‌ترساند.

کاخ سفید: ترسی از تهدیدات چین نداریم

به گزارش شبکه شرق، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در واکنش به مواضع چین در قبال سفر نانسی پلوسی به تایوان اعلام کرد که این سفر به معنای نقض حاکمیت چین نیست و هیچگونه تعارضی با سیاست چین واحد ندارد.

 

او که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایون حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند و تهدیدات این کشور موجب ترس و نگرانی واشینگتن نمی‌شود.

 

این در حالی است که مجلس ملی نمایندگان خلق چین اعلام کرد که سفر پلوسی به تایوان آسیب به اساس روابط چین و آمریکاست؛ چرا که اصل چین واحد، پیش‌شرط برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در بحبوحه تنش میان پکن و واشنگتن و با وجود هشدارهای مکرر دولت چین، شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد. او پس از ورود به تایپه در بیانیه‌ای گفت که «سفر ما به تایوان با سیاست چین واحد و بیانیه‌های مشترک واشنگتن و پکن مغایرتی ندارد.»

 

پلوسی تأکید کرد که «ما نمی‌توانیم تا زمانی که حزب کمونیست چین تایوان را تهدید می‌کند، دست‌بسته عمل کنیم. سفر ما مهر تأییدی بر تعهد ما به دموکراسی و احترام به حقوق بشر در تایوان است.»

 

سخنگوی وزارت خارجه چین سفر پلوسی به تایوان را قویا محکوم و اعلام کرد که «این سفر یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ سیاسی است.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها