|

وزارت دفاع ترکیه:

۲ نظامی ترکیه در عراق کشته شدند

وزارت دفاع ترکیه امروز بی‌اشاره به حضور نیروهای آنکارا در خاک یک کشور مستقل بدون کسب مجوز از دولت قانونی بغداد، از کشته شدن ۲ نظامی خود در عراق خبر داد.

۲ نظامی ترکیه در عراق کشته شدند

به گزارش شبکه شرق، وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه بدون اشاره به نقض منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم حضور نیروهای یک کشور در خاک کشور مستقل دیگر بدون کسب مجوز از دولت قانونی آن، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲ نظامی آنکارا در عراق کشته شدند.

 

منابع عراقی پیشتر هم از حملات هوایی شدید ترکیه به مناطق بخش العمادیه در استان دهوک واقع در شمال عراق خبر داده بودند. در آن زمان شاهدان عینی اعلام کردند: جنگنده‌های ترکیه سلسله حملات گسترده ای به مناطقی واقع در دامنه کوه متین در بخش العمادیه در استان دهوک انجام دادند که بر اثر این حملات ترکیه خساراتی وارد شد.

 

ترکیه به صورت روزانه مناطق مختلف عراق به ویژه مناطق شمالی را بمباران می‌ کند. بر همین اساس، جنگنده‌ های ترکیه چند روز پیش یک خودروی غیرنظامی را در شهرستان کلار بمباران کردند که بر اثر آن ۳ غیر نظامی جان باختند، همچنین در شهرستان سنجار در استان نینوا یک ساختمان مورد هدف قرار گرفت.

 

این در حالی است که پارلمان عراق خود را مهیای بیرون راندن نیروهای ترکیه می‌ کند. مقامات عراقی بارها اقدامات ترکیه را محکوم کرده اند و بغداد اعلام کرده که در صورت تداوم حملات ترکیه، از این کشور در شورای امنیت شکایت می کند.

 

حمید الزاملی، نماینده ائتلاف فتح در سخنانی حملات ترکیه به خاک عراق را محکوم و تاکید کرد که مواضع سختگیرانه ای در پارلمان در قبال این تخلف وجود خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش، وی افزود: نقض حاکمیت عراق باید با احضار کاردار سفارت ترکیه در بغداد و ارائه یادداشت اعتراضی به وی پاسخی قاطع داده شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها