|

مرحله سوم رزرو بلیط جام جهانی قطر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الرایة قطر، ناس نیوز، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

مرحله سوم رزرو بلیط جام جهانی قطر

به گزارش شبکه شرق، در این میان الرایة قطر به آغاز دور سوم فروش بلیت جام جهانی 2022  پرداخته است.

الرایة قطر: مرحله سوم رزرو بلیط جام جهانی قطر؛ ۱۴ تیر 

فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد که دور تازه فروش بلیت بازی‌های جام جهانی 2022 در قطر هفته آینده آغاز می‌شود.

بلیت‌ها به محض خرید از سایت رسمی فیفا و پرداخت، تأیید نهایی می‌شود.

فیفا اعلام کرده که از روز سه‌شنبه (5 ژوئیه) ساعت 12 به وقت دوحه درگاه فروش بلیت بازی‌های جام جهانی در سایت رسمی فیفا فعال می‌شود و اولویت با کسانی است که زودتر برای خرید بلیت اقدام کنند.

در بیانیه رسمی فیفا تأکید شده که 5 ماه مانده به برگزاری جام جهانی با فروش یک میلیون و 800 هزار بلیت، تعداد بلیت‌های باقی‌مانده محدود است و از علاقه‌مندان خواسته که سریع‌تر اقدام کنند.

دو دوره گذشته فروش بلیت‌های جام جهانی قطر، با استقبال گسترده مواجه شد.

پیش‌بینی می‌شود که با مشخص شدن نهایی تیم‌های شرکت‌کننده و گروه‌های آنها، اقبال به خرید بلیت‌های جام جهانی بیشتر شود.

فرصت خرید بلیت در این دوره تا ساعت 12 ظهر 16 اوت آینده است.

هر خریدار می‌توان حداکثر 6 بلیت برای هر بازی و 60 بلیت برای کل بازی‌ها خریداری کند و می‌تواند در بیش از یک مسابقه در یک روز حضور داشته باشد.

 

ناس نیوز: 

رئیس الحشد الشعبی: نامزد نخست وزیری عراق نیستم

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی نامزدی خود برای پست نخست وزیری عراق را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه خود را به عنوان کاندیدای نخست وزیری مطرح نکرده، افزود که مقتدی صدر یک طرف مهم در عراق است، اما در رایزنی ها برای انتخاب نخست وزیر شرکت نمی‌کند.

الفیاض با بیان اینکه هر گونه اختلال در ساختار حکومتداری دموکراتیک منجر به جنگ داخلی و هرج و مرج می شود، گفت که این موضوع حساس است و باید به طور دقیق با آن برخورد شود و هیچ جریان سیاسی نمی تواند کشور را خارج از صندوق انتخابات، رهبری کند.

رئیس الحشد الشعبی گفت که اجرای اصلاحات در قانون اساسی یا تبدیل نظام حکمرانی در عراق از پارلمانی به ریاست جمهوری سخت نیست اما تخریب نتیجه‌ای جز ویرانی نخواهد داشت.

وی افزود که صدر بر مدلی برای تشکیل دولت اصرار داشت، اما امکانات آن مهیا نبود، بنابراین تصمیم گرفت از روند سیاسی کناره گیری کند و همچنین از شرکت در دولت مگر در دولت اکثریت ملی که بخشی از چارچوب هماهنگی در آن نباشد، خودداری می‌کرد و این موضوع نیز محقق نشد.

روسیا الیوم:

 وزیر خارجه بحرین: خواستار پایبندی ایران به سیاست حسن همجواری هستیم

وزیر خارجه بحرین گفت که در دیدار با همتای مصری خود بر ضرورت «پایبندی تهران به سیاست حسن هم‌جواری» تأکید کرده است.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین، امروز (چهارشنبه 29 ژوئن) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود «سامح شکری»، در منامه گفت که در مذاکرات دوجانبه آنچه وی «دخالت‌های ایران» خواند بررسی شده است.

او گفت که طرفین بر ضرورت پایبندی ایران به حسن هم‌جواری و خودداری از کشاندن منطقه به رفتارهای برهم‌زننده ثبات و حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بررسی شده است.

وزیر خارجه مصر نیز گفت که در این دیدار راه‌های مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تأمین مالی آن و دور نگه داشتن منطقه از رفتارهای برهم‌زننده ثبات را بررسی کرده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

دیدار هیات‌های پارلمانی عراق و ایران در باکو

نشست مشترک هیات‌های پارلمانی عراق و ایران در حاشیه جلسات شبکه پارلمانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو، برگزار شد. 

میدل ایست نیوز: هیات پارلمانی عراق امروز پنجشنبه با هیات ایرانی در نشستی مشترک در باکو روابط دوجانبه میان بغداد و تهران را مورد بررسی قرار داد.

این نشست با حضور هیات پارلمانی عراق به ریاست «شاخوان عبدالله»، نائب رئیس مجلس این کشور و هیات پارلمانی ایران با حضور «عبدالرضا مصری»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در آذربایجان برگزار شد.

دو طرف در این دیدار درباره پرونده‌ها و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، امنیتی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

این دیدار در حاشیه کنفرانس باکو و جلسات شبکه پارلمانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد صورت گرفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها