|

مروری بر رسانه‌های عربی/ ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹ رجب ۱۴۴۳؛

مانور مصر بر روابط با ایران

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه الامارات الیوم، الرایة قطر،العربی الجدید قطر و الخلیج اونلاین.

مانور مصر بر روابط با ایران

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه الامارات الیوم، الرایة قطر،العربی الجدید قطر و الخلیج اونلاین.

در این میان العربی الجدید در گزارشى به مانور مصر بر روابط با ایران با توجه به تغییرات سریع اخیر در قطب نما روابط در منطقه ،پرداخته است.

العربی الجدید:

مانور مصر بر روابط با ایران

منابع خصوصی مصری با توجه به تماس های اعلام نشده اخیر بین ایران و مصر، از تحولات در جهت گیری تصمیم گیرندگان مصری در خصوص مانور استفاده از روابط قاهره و تهران در دوره آتی پرده برداشتند.

همزمان، منابع مطبوعاتی تأیید کردند که طى بخش نامه های صادر شده به سردبیران، مدیران مسئول روزنامه‌ها و سایت‌ها چندی پیش قرار بود که رسانه ها به مسائل منفی ایران نپردازند و خبری از اپوزیسیون ایران منتشر نکنند.

منابع خصوصی مصری اعلام کردند که تغییرات سریع اخیر در قطب نما روابط در منطقه، قاهره را بر آن داشت تا رویکرد جدیدی را در رابطه با تهران اتخاذ کند و فضای قابل مشاهده ای به آن داد.

به گفته این منابع، این تماس ها تنها در چارچوب ارسال پیام است، و در شرایطی است که ایران هم در تلاش برای ایجاد روابط جدید با مصر است.

الخلیج اونلاین:

امضا تفاهمنامه امنیت دریایى میان عمان و فرانسه

عمان و فرانسه در خصوص تبادل اطلاعات در زمنیه امنیت دریایی با یکدیگر یادداشت تفاهم امضا کردند.

بحری سیف بن ناصر الرحبی فرمانده نیروی دریایی عمان و پیر وندیر فرمانده نیروی دریایی فرانسه در خصوص تبادل اطلاعات در زمینه امنیت دریایی یادداشت تفاهم امضا کردند.

دو طرف همچنین در مورد دیدگاه‌های عمان و فرانسه در خصوص مسائل مرتبط با حوزه دریانوردی گفت‌وگو کردند.

فرمانده نیروی دریایی فرانسه همچنین با مرکز امنیت دریایی عمان، تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده در این مرکز و نیز ماموریت‌های آن آشنا شد.

عمان و فرانسه بر پایه نگاه مشترک در حوزه امنیت منطقه‌ای با یکدیگر همکاری‌های گسترده‌ای دارند.

الامارات الیوم:

آغاز کنفرانس یومکس و سیم تکس در ابوظبی

پنجمین دوره کنفرانس«سیستم‌های بدون سرنشین 2022»به همراه نمایشگاه‌های «UMEX» و«Simtex» با شعار«سیستم‌های مستقل بدون مرز: پیشرفتی عظیم و چشم‌اندازهای امیدوارکننده» در ابوظبی آغاز به کار کرد.

این کنفرانس که توسط شرکت نمایشگاه‌های ملی ابوظبی (ADNEC) و با همکاری وزارت دفاع امارات وبا مشارکت بیش از 2000 کارشناس و متخصص به صورت حضوری و آنلاین جمعی از اندیشمندان،مقامات عالی رتبه و پژوهشگران دانشگاهی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

این کنفرانس چهار موضوع اصلی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد از جمله درک تغییر چشم انداز بدون سرنشین، تسهیل اعتماد و درک، تیم سازی انسان و ماشین و تصمیم گیری درعصر بدون سرنشین، بهینه سازی نوآوری.

محمد بن احمد البواردی وزیر مشاور در امور وزارت دفاع گفت: اهمیت این کنفرانس در این است که امارات مشتاق است توانایی های خود را برای تولید سامانه های بدون سرنشین و هواپیماهای بدون سرنشین توسعه دهد تا بتواند توان دفاعی خود را افزایش داده و از اقتصاد ملی خود حمایت کند.

الرایة قطر:

امضای یک توافقنامه و دو یادداشت تفاهم میان قطر و الجزائر

مقامات قطر و الجزائر امروز یکشنبه در دوحه در حضور تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر یک توافقنامه، دو یادداشت تفاهم و یک برنامه اجرایی مشترک امضا کردند.

قطر و الجزائر در زمینه همکاری‌های حقوقی، قضائی یک توافقنامه امضا کردند و در خصوص هماهنگی میان وزارتخانه‌های خارجه دو کشور و نیز در زمینه توسعه اجتماعی و امور خانواده دو یادداشت همکاری امضا کردند.

دو کشور همچنین بر سر انجام یک برنامه اجرایی در حوزه تکنولوژی، آموزش عالی و تحقیقات علمی در سال‌های تحصیلی 2025-2022 به توافق رسیدند.

رئیس جمهوری الجزائر اعلام کرد پروژه خط دریایی قطر-الجزائر برای حمل و نقل کالا و مسافران تا پایان سال جاری میلادی افتتاح می شود.

تبون همچنین از مذاکرات بر سر مشارکت قطر در پروژه حیاتی توسعه شبکه راه آهن ملی الجزائر و گسترش آن به دورترین نقطه در جنوب الجزائر خبر داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها