|

تازه‌ترین آمار روسیه از تلفات انسانی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عملیات نیروهای این کشور در 24 ساعت گذشته منجر به انهدام مراکز فرماندهی و انبارهای تسلیحاتی نیروهای اوکراینی و سرنگونی یک هلیکوپتر و 5 پهپاد شده است.

تازه‌ترین آمار روسیه از تلفات انسانی ارتش اوکراین

به  گزارش شبکه شرق، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز در یک نشست خبری گفت: نیروهای پدافند هوایی روسیه یک فروند بالگرد Mi-8 اوکراینی را در منطقه نیکولایف سرنگون کردند و پنج پهپاد را در مناطق خرسون و خارکف منهدم کردند.

کوناشنکوف تصریح کرد: ارتش روسیه یک انبار نظامی اوکراینی را در منطقه دنپروپتروفسک که حاوی راکت‌های سامانه هیمارس و اولخا و مهمات توپخانه بود، منهدم کرد.

وی افزود: بیش از 60 سرباز اوکراینی در محور کوبیانسک در شمال جمهوری لوگانسک و حدود 100 سرباز و مزدور در محور کراسنی لیمان در شمال جمهوری دونتسک به اضافه بیش از 80 سرباز در محور جنوبی دونتسک کشته شدند. 

به گزارش سانا، کوناشنکوف اشاره کرد: نیروهای روسیه 12 تلاش برای نفوذ گروه های خرابکار و شناسایی اوکراینی به کریوی روگ نیکولایف در خرسون را خنثی کردند و مجموع تلفات یگان های اوکراینی در این محور به حدود 110 نظامی رسید.

کوناشنکوف گفت: ارتش روسیه دو مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی و مزدوران خارجی را در منطقه خارکف، به علاوه 59 واحد توپخانه و تجهیزات نظامی را در 181 منطقه هدف قرار داد.

به گفته کوناشنکوف، از آغاز جنگ اوکراین، 332 هواپیمای جنگی اوکراینی، 172 بالگرد، 2470 پهپاد، 388 سامانه موشکی ضد هوایی، 6482 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، 885 موشک انداز، 3564 قبضه خمپاره انداز و 7152 خودروی ویژه نظامی منهدم شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها