|

استاندار تهران: درخواست اشد مجازات برای متخلفان در خلازیر داریم

استاندار تهران گفت: در این حادثه چهار ساختمان یک طرف تخریب شده و به صورت پاندمی به ساختمان‌های دیگر ضربه زده است، اگر این اتفاق در زمان زلزله رخ می‌داد تلفات ۱۰ برابر می شد.

استاندار تهران: درخواست اشد مجازات برای متخلفان در خلازیر داریم

به گزارش شبکه شرق از پایگاه خبری شهر، استاندار تهران با اشاره به درخواست اشد مجازات برای متخلفان در منطقه خلازیر گفت: با سازندگان ساختمان‌های غیرمجاز متخلف باید برخورد شود، اگر هم چنین چیزی در قانون نیست باید تدوین کرد.

علیرضا فخاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ریزش چند ساختمان نیمه‌کاره در شهرک احمدیه منطقه ۱۹ گفت: یکی از دلایلی که به سمت بزه‌های ساختمانی می‌رویم، عدم برخورد جدی با متخلفان در امر ساخت و ساز است. از دستگاه قضا خواهش می‌کنیم با افرادی که متخلف هستند و فراتر از قانون رفتار می‌کنند، به قانون احترام نمی‌گذارند و باعث کشته‌سازی می‌شوند و خانواده‌ها را به شرایط نامطلوب می‌رسانند، برخورد شود و برای آنها اشد مجازات را درخواست می‌کنیم.

استاندار تهران با اشاره به این موضوع که سازمان‌های ناظر مانند شهرداری و غیره باید درست به وظیفه خود عمل کنند، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز یک شبه ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: با سازندگان ساختمان‌های غیرمجاز و متخلف باید برخورد شود، اگر قانون نیست باید قانون تدوین کرد. در این حادثه چهار ساختمان یک طرف تخریب شده و به صورت پاندمی به ساختمان‌های دیگر ضربه زده است، اگر این اتفاق در زمان زلزله رخ می‌داد تلفات ۱۰ برابر می شد.

فخاری با اشاره با این موضوع که سازنده غیرقانونی چند جرم دارد،خاطرنشان کرد: اولین جرم ساخت و ساز غیرقانونی، عدم ساخت صحیح و همچنین عدم رعایت الزامات ساختمان است. با دادگستری هماهنگ کردیم و جواب قاطع و محکم بگیریم.

ساعت ۱۲:۲۴ دقیقه روز یکشنبه حادثه ریزش ساختمان در شهرک احمدیه نزدیک خلازیر در منطقه ۱۹ اتفاق افتاد که به همین منظور ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی و چندین دستگاه جرثقیل به این منطقه اعزام شد و اکنون عوامل ناجا و ستاد بحران و هلال احمر همه در محل حضور دارند. تعداد جانباختگان این حادثه به پنج نفر رسید و ۲ نفر نیز زنده از زیر آوار خارج شد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها