|

پل بسفر استانبول؛ تماشای اروپا و آسیا در یک قاب

پل بسفر یکی از معدود مکان‌هایی که می‌توانید در تمام روز‌های سال از آن بازدید کنید. این بنای تاریخی که معماری خارق‌العاده‌ای نیز دارد، محلی مناسب برای عکاسی محسوب می شود.

پل بسفر استانبول؛ تماشای اروپا و آسیا در یک قاب

همانطور که می‌دانید استانبول به واسطه داشتن امکاناتی چون تاریخچه غنی، آثار هنری بی‌نظیر، جاذبه‌های طبیعی و تفریحات دریایی خود توانسته در تمام روز‌های سال میزبان بسیار خوبی برای تمامی مسافران و گردشگران باشد. امروزه سفر با تور لحظه آخری استانبول در میان عموم افراد بسیار محبوب بوده و توانسته جایگاه خوبی را در میان آن‌ها کسب نماید. یکی از زیبایی‌های این کلانشهر پل بسفر بوده که یکی از سه پل مشهور در امتداد تنگه بسفر محسوب می‌شود. این پل تنها به علت موقعیت مکانی خود مشهور نبوده و شما می‌توانید مراکز خرید متعدد و تفریحات متنوعی را نیز تجربه کنید.

 

معرفی پل بسفر؛ پل معروف استانبول

یکی از معدود مکان‌هایی که می‌توانید در تمام روز‌های سال از آن بازدید کنید، پل بسفر است. این بنای تاریخی که معماری خارق‌العاده‌ای نیز دارد، محلی مناسب برای عکاسی محسوب شده و سبب می‌شود افراد بسیار زیادی به علت بازدید از این مکان از طریق تور لحظه آخری استانبول به این منطقه سفر کنند. جالب است بدانید این پل در منطقه آسیایی استانبول قرار داشته و دارای ۱.۵ کیلومتر عرض و ۱۶۵ متر ارتفاع است. همچنین این سازه به علت جزئیات خود نیاز به حدوداً ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشته و روزانه حدوداً ۱۸۰۰۰۰ وسیله نقلیه از روی آن عبور می‌کنند که این امر بیانگر میزان دوام و ماندگاری این پل محسوب می‌شود.

زیباترین پل های استانبول در شب

یکی از جذابیت‌هایی که می‌تواند چشمان بسیار زیادی را به سمت خویش خیره سازد، تماشای یک منطقه از محلی بلند و مرتفع همچون پل یا بام است؛ چرا که اغلب این مکان‌ها در شب با نور مزین شده و باعث می‌شوند زیبایی آن فضا چندین برابر شود. توصیه می‌کنیم حتما بازدید از پل‌های مشهور استانبول را جزء اقدامات خود قرار دهید. جالب است بدانید عده کثیری از نویسندگان بومی این منطقه نیز در متون خود از زیبایی این پل‌ها یاد کرده و آن‌ها را جزء یکی از مناطق الهام بخش می‌دانند. در این زمان شما می‌توانید به گذر وسایل نقلیه از جمله ماشین، کشتی و... خیره شوید و لذت ببرید.

پل سلطان محمد فاتح

این پل را که ممکن است در بسیاری از فیلم‌های ترکیه‌ای تماشا کرده باشید، در تاریخ سوم ژوئیه ۱۹۸۸ به طور کامل و رسمی به بهره‌برداری رسید. بسیاری از مورخان و افراد بومی این منطقه آن را نماد این شهر دانسته و می‌توان گفت این سازه دومین سازه‌ای بوده که بر روی تنگه بسفر ساخته شده است. از آنجا که این سازه فاصله میان بخش اروپایی و آسیایی این منطقه را به یکدیگر متصل می‌کند، حدوداً برای ساخت آن نیاز به ۱۱۰۰ روز کاری و بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. اگر زمانی قصد سفر از طریق تور لحظه آخری استانبول به این منطقه را داشتید، می‌توانید حین بازدید از این پل با تاریخچه غنی آن یعنی فتح قسطنطنیه و سلطان محمد فاتح نیز آشنا شوید.

پل گالاتا

یکی از مکان‌های زیبای شهر استانبول که می‌توانید از طریق سفر با تور لحظه آخری استانبول خود را به آنجا برسانید، خلیج شاخ طلایی است. یکی از جاذبه‌های زیبا و شگفت‌انگیز مجاور این خلیج پل گالاتا بوده که با عبور از روی خلیج می‌تواند نمای بسیار زیبایی را برای شما به نمایش بگذارد. جالب است بدانید علت نامگذاری این خلیج این است که در زمان‌های عصر، خورشید به علت غروب برای دو الی سه دقیقه تغییر رنگ داده و باعث می‌شود نمای این خلیج از بالا به شکل شاخ مبدل شود. قطعاً بازدید از این پل و خلیج به علت وجود مردمان محلی و مراکز خرید متعدد، می‌تواند فضایی بسیار خودمانی و دلچسب را برای شما پدید آورد.

پل مترو گلدن هورن

همانطور که پیش‌تر بیان شد پل گلدن هورن نیز یکی از پل‌های مشهور در سطح شهر استانبول است. شاید برای شما علت نامگذاری آن یعنی شاخ طلایی جالب باشد؛ چرا که این نامگذاری تاریخچه‌های گوناگون داشته و هر قشر از افراد به هر یک از آن‌ها اعتقاد دارند. با توجه به اینکه شاخ طلایی توانسته بخش‌های مدرن و تاریخی این کلانشهر را از یکدیگر جدا سازد، شما می‌توانید بهترین موقعیت‌های استراتژیک را در این منطقه شاهد بوده و با استفاده از امکانات موجود در آن از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها، فضای پیاده روی، مراکز خرید و... دقایقی منحصر به فرد را برای خود خلق کنید.

پل آتاتورک

اگر می‌خواهید در آن واحد به تماشای پل و بزرگراه بپردازید، می‌توانید از پل آتاتورک استانبول یا همان Unkapan Bridge دیدن نمائید. جالب است بدانید این پل از زمان‌های قدیم شهرت داشته و با نام‌های گوناگون چون پل حایراتیه شناخته می‌شد. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم این پل را از دست ندهید؛ چرا که پس از حضور در آن می‌توانید با نمایی زیبا و منحصر به فرد از مکان‌هایی چون مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا و... دیدن کنید.

سخن پایانی

تفاوتی ندارد از کدام منطقه به کشور ترکیه سفر می‌کنید؛ چرا که تمام شهر‌های این کشور جذاب بوده و به دلیل وجود امکانات و مکان‌های گردشگری متنوع می‌توانند خاطرات جذابی را برای شما رقم بزنند. اگر کمی اهل گشت و‌گذار یا خواندن سفرنامه‌ها باشید، قطعاً با Bespheourus Bridge یا پل بسفر آشنا هستید. جالب است بدانید این پل به دلیل محل قرارگیری توانسته دریچه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز از شهر استانبول را برای شما به نمایش بگذارد که با این تفاسیر قطعاً حضور در این مکان و یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های آن، می‌تواند تفریحی بسیار دل‌انگیز محسوب شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها