|

مدیریت بحران استانداری تهران:

گسل عامل زلزله ملارد غیرفعال است/ مردم نگران نباشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: زمین لرزه امروز ملارد هیچ خسارتی نداشت و گسلی که باعث وقوع این زلزله شد گسل خطرناکی نبوده و غیرفعال است.

گسل عامل زلزله ملارد غیرفعال است/  مردم نگران نباشند

به گزارش شبکه شرق، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: زمین لرزه امروز ملارد هیچ خسارتی نداشت و گسلی که باعث وقوع این زلزله شد گسل خطرناکی نبوده و غیرفعال است؛ از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و خبرها را فقط از مراجع رسمی دنبال کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام مؤسسه ژئوفیزیک این زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده به همین دلیل مردم استان‌های تهران و البرز این زلزله را احساس کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه زلزله در پنج کیلومتری شهرستان ملارد، هفت کیلومتری صفادشت و هشت کیلومتری مشکین دشت در استان البرز احساس شده است، گفت: موضوع آمادگی اجتناب ناپذیر است و همه دستگاه‌ها به عنوان متولیان خدمت به مردم باید آمادگی کامل داشته باشند.

یزدی مهر تصریح کرد: به محض وقوع زمین لرزه، ستاد مدیریت بحران در غرب استان تهران به حالت آماده باش کامل در آمد و تیم‌های ارزیاب در مناطق تحت تاثیر وقوع زلزله حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه طبق اعلام کارشناسان و مؤسسه ژئوفیزیک گسل ملارد یک گسل غیر فعال است و هر از چند گاهی لرزه‌ای ایجاد می‌کند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد، افزود: طبق اعلام کارشناسان با توجه به مشخصات این گسل همانند گسل های دیگر در سطح کشور عموما حرکاتی خفیف داشته و تخلیه انرژی های زمین از طریق گسل ها امری کاملا طبیعی است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: همزمان با وقوع زمین لرزه، جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان ملارد به ریاست فرماندار با حضور تمامی دستگاه های شهرستانی تشکیل شده و اوضاع کاملاً تحت کنترل است و همه اجزای شهرستان در آمادگی صد در صدی قرار دارند و از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها