|

اخطار دادستانی برای ۱۶۰ ساختمان ناایمن در پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از صدور اخطار برای ۱۶۰ ساختمان ناایمن پایتخت از طرف دادستانی تهران خبر داد.

اخطار دادستانی برای ۱۶۰ ساختمان ناایمن در پایتخت

به گزارش شبکه شرق، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از صدور اخطار برای ۱۶۰ ساختمان ناایمن پایتخت از طرف دادستانی تهران خبر داد و گفت: ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار که دیروز دچار آتش‌سوزی شد، جزو فهرست ساختمان‌های ناایمن از نظر آتش‌نشانی نبود.

مهدی چمران پیش از آغاز جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت یکی از آتش‌نشانان در حادثه دیروز ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار گفت: ساختمانی که دیروز دچار آتش‌سوزی شد، جزو فهرست ساختمان‌های ناایمن از نظر آتش‌نشانی نبود، البته آتش‌نشانی به خاطر انبار کردن برخی وسایل که نباید در این ساختمان انبار می‌شد به این ساختمان اخطار داده بود، نه به خاطر ناایمن بودن خود ساختمان از نظر حریق.

وی افزود: ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار با حکم کمیسیون ماده صد پلمب شده بود، ولی مالک ساختمان آن را فک پلمب کرده بود و سه طبقه زیرین ساختمان را به انبار لوازم آتش‌زا تبدیل کرده بود. البته شهرداری به خاطر این فک پلمب از مالک ساختمان به پلیس شکایت کرده بود و این ساختمان به خاطر تغییر کاربری پارکینگ به انبار در مرحله شکایت و شکایت‌کشی قرار داشت که متاسفانه در همان طبقه منفی سه پارکینگ آتش‌سوزی رخ داد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آتش‌سوزی در این ساختمان از ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته آغاز شد، اما ظاهرا مالک ساختمان به دلیل تخلفاتی که انجام داده بود، نمی‌خواست این مسأله را به اطلاع آتش‌نشانی برساند، اما بعد که متوجه شده است نمی‌تواند با سیستم‌های معمولی اطفای حریق انجام دهد، ساعت ۹:۴۵ موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع داده است و حتما اگر زودتر اطلاع می‌داد، آتش‌نشانان ظرف شش تا هفت دقیقه به محل حادثه می‌رسیدند و زودتر آتش را خاموش می‌کردند.

چمران تاکید کرد: موضوع آتش‌سوزی در ساختمان ۱۵۳ خیابان تهران ربطی به انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن ندارد، چون این ساختمان در آن فهرست قرار ندارد و در حال حاضر برخی مسئولان با انتشار آن لیست موافق و برخی دیگر مخالف هستند. در حال حاضر ما نگران ریزش ساختمان هستیم، البته با توجه به این که ساختمان تا حالا نریخته است، به نظر می‌رسد تیرآهن‌های آن در برابر آتش مقاومت کرده و هنوز به مرز خستگی نرسیده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به این که همچنان باید احتیاط‌های لازم برای احتمال ریزش ساختمان را رعایت کنیم، همچنان محدودیت‌های ترافیکی در خیابان بهار ادامه دارد و شاید تا دو، سه روز آینده نیز این محدودیت‌ها ادامه داشته باشد تا در این مدت وضعیت حرکت ستون‌ها و پی ساختمان با دستگاه‌های علمی سنجیده و تصمیم نهایی برای ساختمان گرفته شود.

وی در پایان تصریح کرد: شورا و شهرداری از قبل از ریزش این ساختمان همراه با دادستانی تهران، فرآیندی را برای اخطار دادن به ساختمان‌های ناایمن آغاز کرده بودند تا اگر این ساختمان‌ها به اخطارها توجه نکردند، پلمب شوند. تا امروز هم در قالب این فرآیند به ۱۶۰ ساختمان از طرف دادستانی اخطار داده شده است.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها