|

راهنمای تهیه بلیط هوایی استانبول به تهران و بالعکس

شهر استانبول که در امتداد سواحل تنگه بسفر قرار دارد، از نظر فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است. در این شهر، آثار خیره‌کننده ای از هنر و معماری دوران سلطنت امپراتوری عثمانی باقی مانده‌اند.

راهنمای تهیه بلیط هوایی استانبول به تهران و بالعکس

استانبول هشتمین شهر پربازدید در جهان است؛ مکانی که همه باید حداقل یک‌بار، بازدید از آن را تجربه کنند. از ایران نیز همه ساله گردشگران زیادی به این شهر زیبای تاریخی سفر می‌کنند. در این مطلب، به شکل کامل به ارائه اطلاعات مفیدی درباره بلیط هوایی استانبول به تهران و بالعکس می‌پردازیم.برای خرید بلیط پرواز خارجی به مقصد استانبول با بهترین قیمت اینجا کلیک کنید.

بلیط هواپیما تهران استانبول

هنگام خرید بلیط تهران به مقصد استانبول ممکن است سوالاتی برای شما ایجاد شود. در ادامه، سعی کردیم به به همه‌ی این سوالات بپردازیم.

چگونه می‌توان ارزان‌ترین بلیط هواپیما تهران به استانبول را پیدا کرد؟

تنوع قیمت، مخصوصاً در مسیرهای پررفت‌وآمد مانند تهران استانبول، همواره وجود دارد. پارامترهای مختلفی بر هزینه نهایی بلیط هواپیما تهران استانبول تأثیر می‌گذارد. این عوامل باعث می‌شود دو بلیط با یک مقصد و حتی روز پروازی یکسان، قیمتی متفاوت داشته باشند. نوع هواپیما و ایرلاین انتخابی، کلاس پروازی، زمان خرید بلیط هواپیما و حتی نوع بلیط از آن جمله هستند.

نوع بلیط انتخابی

معمولاً بلیط‌های چارتری ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی به فروش می‌رسند. بلیط‌های سیستمی بلیط‌هایی هستند که مستقیماً از طرف ایرلاین قیمت‌گذاری شده‌اند. این بلیط‌ها با قیمت مصوب، توسط آژانس‌های هواپیمایی و سایت‌های معتبر به فروش می‌رسند. اما بلیط‌های چارتری توسط آژانس‌های هواپیمایی پیش‌خرید می‌شوند و معمولاً ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی نرخ‌گذاری می‌شوند. با وجود این، ممکن است، در ایام تعطیل، پروازهای چارتر گران‌تر از سیستمی به فروش برسند.

نوع هواپیما و ایرلاین موردنظر

بلیط هواپیما تهران استانبول را هم از خطوط هوایی ایرانی و هم خارجی می‌توان تهیه کرد. ایرلاین‌های ایرانی شامل هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر، معراج و قشم‎ ایر، آسمان و ... هستند.

معمولاً بلیط این ایرلاین‌ها را ارزان‌تر از پروازهای ترک مانند ترکیش ایرلاینز و پگاسوس می‌توان تهیه کرد؛ اما این قانون همیشگی نیست. پس هنگام خرید بلیط پرواز خارجی استانبول، مقایسه را فراموش نکنید.

زمان خرید بلیط

زمان تهیه بلیط تهران استانبول، روی قیمت تأثیر می‌گذارد. در فصل تابستان که بیشترین مسافر به سمت این شهر روانه می‌شود، بلیط هواپیماها هم گران‌تر است.

اگر قصد سفری مقرون‌به‌صرفه دارید و با سرمای هوای مشکلی ندارید، بهترین زمان تهیه بلیط، ماه آذر تا بهمن است؛ اما در فصول دیگر، معمولاً پروازهای وسط هفته ارزان‌تر از آخر هفته هستند. فراموش نکنید قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول در ایام تعطیل، گران‌تر از قبل و بعد از تعطیلات است. برای مقایسه قیمت و خرید بلیط هواپیما تهران استانبول اینجا کلیک کنید.

فرودگاه‌های استانبول کدام هستند؟

در شهر استانبول، دو فرودگاه اصلی وجود داشت؛ فرودگاه آتاتورک که اولین فرودگاه ساخته شده در این شهر بود و فرودگاه صبیحا گوکچن که در ۳۵ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

به علت حجم بالای مسافران، دولت ترکیه تصمیم گرفت فرودگاه دیگری نیز بسازد که به آن، فرودگاه جدید استانبول می‌گویند. با آماده‌سازی فاز اول فرودگاه جدید در سال ۲۰۱۸، فعالیت فرودگاه آتاتورک رسماً تمام و همه پروازهایش به مکان جدیدی منتقل شدند.

فرودگاه جدید، در ۵۰ کیلومتری شمال غربی این شهر قرار دارد. از نظر قیمتی، بلیط‌های فرودگاه جدید، گران‌تر از فرودگاه صبیحا گوکچن هستند.

2

فاصله هوایی تهران تا استانبول چقدر است؟

فاصله هوایی تهران تا استانبول ۲۰۴۱ کیلومتر است. طی‌کردن این مسیر در سریع‌ترین حالت در پروازهای مستقیم، ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

پرواز استانبول به تهران

خوشبختانه به دلیل روابط تجاری گسترده میان ایران و ترکیه، بلیط رفت‎و‎برگشت پرواز خارجی تهران استانبول تنوع زیادی دارد. این مسیر توسط ایرلاین‌های گوناگون ترکیه‌ای مانند پگاسوس و ترکیش ایرلاین و همچنین ایرلاین‌های داخلی پوشش داده می‌شود.

پرواز استانبول تهران، معمولاً از فرودگاه بین‌المللی جدید استانبول از زمین برمی‌خیزد و در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی بر زمین می‌نشیند.

چه عواملی بر قیمت بلیط استانبول تهران مؤثر هستند؟

با توجه ‌به زمان حرکت و تعداد توقف‌ها، نرخ بلیط هواپیما استانبول به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران متفاوت است. در بسیاری از مواقع، پروازهایی که دیروقت حرکت می‌کنند و مسیر طولانی‌تری دارند، ارزان‌تر هستند. بلیط‌های لحظه آخری هم معمولاً یکی از ارزان‌ترین نرخ‌های پرواز استانبول به تهران را دارند.

طی کردن مسیر هوایی استانبول به تهران چقدر طول می‌کشد؟

از استانبول به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، پرواز مستقیم وجود دارد که تقریباً ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر در بین راه توقف داشته باشید، مدت‌زمان این پرواز به ۵ ساعت نیز ممکن است برسد.

چه نوع بلیط‌هایی در مسیر پرواز استانبول به تهران می‌توان تهیه کرد؟

بلیط هواپیما استانبول تهران به‌صورت چارتری و سیستمی و توسط ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی ارائه می‌شود. برای خرید بلیط پرواز استانبول به تهران به این لینک مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

پرواز تهران به استانبول و بالعکس یک پرواز خارجی بسیار پرتردد محسوب می‌شود. در این مقاله، به شکل کامل به بلیط هوایی استانبول به تهران و بالعکس پرداختیم؛ همچنین ذکر کردیم عوامل مختلفی بر قیمت نهایی بلیط هواپیما استانبول تأثیر می‌گذارند.

جهت تهیه بلیط ارزان‌تر باید به نوع هواپیما و ایرلاین انتخابی، کلاس پروازی، زمان خرید بلیط و حتی نوع بلیط توجه کرد. با مراجعه به سایت فلای تودی می‌توانید بلیط های مختلف پرواز استانبول را مقایسه و بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها