|

طب سوزنی برای درمان کمر درد

در کل جهان کمر درد جز شایع‌ترین دردها به شمار می‌آید. تا 60٪ بزرگسالان در طول زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند.

طب سوزنی برای درمان کمر درد

 

 بسیاری از افراد در رابطه با اینکه مسئله کمردرد چقدر جدی است آشنایی ندارند و به همان روش‌هایی که عادت کرده‌اند به انجام کارها و تمرینات و فعالیت‌های نادرست روزانه خود ادامه می‌دهند. این یک اشتباه است زیرا آن‌ها ممکن است کمر درد خود را با انجام حرکات خاص، به ویژه هنگام تمرین، تشدید کنند.

حرکاتی مانند قوز یا خم شدن پشت در واقع می‌تواند درد کمر را بدتر کند. هنگامی که به حالت ایستاده یا نشسته به جلو خم می‌شوید، فضای بین دیسک‌های ستون فقرات خود را افزایش می‌دهید و فشار اضافی را به مهره‌های کمر وارد می‌کنید.

اگر می‌خواهید عضلات شکم را تقویت کنید و از کمردرد رنج می‌برید، از حرکاتی مانند دراز و نشست در طول تمرین خودداری کنید. این تمرینات فشار زیادی به پشت وارد می‌کنند و این در حالی است که فقط 20٪ از عضلات شکم را درگیر می‌کنند. انجام دراز نشست بر روی گردن و قسمت فوقانی کمر ممکن است آسیب وارد کند و مهره‌های کمری تحت تأثیر وزن بالاتنه قرار گرفته و آن را تحت فشار قرار می‌دهد.

یک جایگزین خوب برای دراز و نشست جهت تقویت عضلات کمر بدون وارد شدن فشار به ستون فقرات، حرکت پلانک است. صاف روی زمین دراز بکشید، سپس بدن خود را با چند بار تکرار و با فاصله‌های 30 ثانیه‌ای با قرار دادن انگشتان پا و آرنج خود روی زمین به سمت بالا بیاورید.

انجام طولانی مدت پلانک نیز می‌تواند درد کمر را تشدید کند.

طب سوزنی نوعی درمان مکمل است که شامل قرار دادن سوزن‌های بسیار نازک در بدن است. پزشکان برای درمان مسائل مختلف سلامتی، سوزن‌ها را در مکان‌ها و اعماق مختلف وارد می‌کنند. طب سوزنی می‌تواند به تسکین درد و درمان طیف وسیعی از شکایات دیگر کمک کند. با این حال، نحوه دقیق عملکرد آن نامشخص است. برخی معتقدند که با متعادل کردن انرژی حیاتی کار می‌کند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که اثر عصبی دارد.

طب سوزنی یک درمان مکمل رایج است که می‌تواند به افراد در مدیریت بسیاری از شرایط مختلف کمک کند.

از مزایای طب سوزنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افراد می‌توانند به طور مؤثر طب سوزنی را با سایر روش‌های درمانی ترکیب کنند.

طب سوزنی مؤثر می‌تواند به مدیریت درد مزمن، میگرن و سردرد کمک کند.

طب سوزنی خطر عوارض جانبی کمی دارد.

این یک شکل انعطاف‌پذیر از درمان است که می‌تواند نگرانی‌های بهداشتی متعددی را به طور همزمان هدف قرار دهد. طب سوزنی می‌تواند به طور مؤثر به در درمان موارد زیر کمک کند:

کمردرد

گردن درد

استئوآرتریت (OA)

زانو درد

سردرد

سایر مطالعات منبع معتبر نشان می‌دهد که طب سوزنی همچنین می‌تواند به درمان موارد زیر کمک کند:

درد میگرن

نوروپاتی محیطی

حالت تهوع

روماتیسم مفصلی

خستگی

تاندونوپاتی

یک متخصص طب سوزنی یک فرد را معاینه می‌کند و وضعیت او را ارزیابی می‌کند، یک یا چند سوزن نازک و استریل را وارد بدن می‌کند و مشاوره ارائه می‌دهد.

افراد معمولاً در طول انجام طب سوزنی می‌نشینند یا دراز می‌کشند. متخصص طب سوزنی باید از سوزن‌های استریل و یکبار مصرف استفاده کند. افراد ممکن است پس از وارد کردن سوزن، احساس گزگز بسیار کوتاهی داشته باشند. سپس ممکن است درد مبهم را در پایه سوزن تجربه کنند.

علت کمر درد و درمان آن به فاکتور های مهمی بستگی دارد. ممکن است درد کمر در قسمت سمت چپ بدن دیده شود که دلیل آن را می توان به پارگی دیسک در سمت چپ و یا تنگی کانال نخاعی ربط داد. همچنین ممکن است کمر درد در قسمت راست بدن دیده شود. پارگی دیسک در سمت راست و یا تنگی کانال نخاع از دلایل این درد می باشند.

برخی از فعالیت های بدنی نامناسب باعث ایجاد کمر درد در افراد می شود. حرکت های ناگهانی، مشکلات ساختاری، بلند کردن غیر اصولی اجسام و بلند کردن اجسام سنگین دلیل برخی از کمر درد ها می باشند. اما شایع ترین علت کمر درد دیسک کمر و صدمه دیدن کمر به دلیل تصادفات و سانحه ها باشد. به طور کلی از دلایل اصلی ایجاد عارضه کمردرد موارد زیر می باشند:

اسپاسم عضله

دیسک های آسیب دیده

زمین خوردن

کشیدگی عضلات

شکستگی و سایر آسیب ها

فعالیت های زیاد بدنی بدون رعایت مکانیک صحیح بدن

پوکی استخوان

قرار گرفتن در وضعیت نامناسب

مشکلات کلیوی

انحنای غیر طبیعی ستون فقرات

آرتروز

سیاتیک

دیسک های برآمده یا پاره شده

عفونت ستون فقرات

اختلالات خواب

سایر عفونت ها مانند عفونت رحم و زونا

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها