|

چابک سازی توزیع، گام بلند شرکت توزیع داروپخش در چهار سال اخیر

در آیین رونمایی از ناوگان جدید شرکت توزیع داروپخش که صبح چهارشنبه در محل این شرکت با حضور جمعی از مدیران و فعالان این حوزه برگزار شد، محمدرضا مرادی مدیرعامل شرکت توزیع داروپخش گزارشی از دستاوردهای شرکت و افق های چندساله آتی ارائه داد

چابک سازی توزیع، گام بلند شرکت توزیع داروپخش در چهار سال اخیر

در آیین رونمایی از ناوگان جدید شرکت توزیع داروپخش که صبح چهارشنبه در محل این شرکت با حضور جمعی از مدیران و فعالان این حوزه برگزار شد، بر ضرورت بهره برداری بیش از پیش از ظرفیت های هوش مصنوعی بمنظور چابک سازیی توزیع دارو تاکید شد.

به گزارش دوشنبه های دارویی منصور نکویی نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان لجستیکی حوزه دارویی کشور اظهار داشت: سلامت مردم و بیماران، وابسته به ارائه خدمات دارویی است و موفقیت در این موضوع، نیازمند بهینه سازی و هوشمندسازی نظام توزیع و لجستیک دارو دارد.

نکویی نیا تصریح کرد: زنجیره تامین دارویی تا آن نقطه ای که دارو در اختیار بیمار قرار می گیرد، شامل حلقه های متعددی می شود که هریک از آنها نقش و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و در جهان امروز سعی می شود مبتنی بر تکنولوژی و فناوری های جدید، هریک از این حلقه ها توسعه پیدا کنند تا کارآمدی کل نظام دارویی ارتقا پیدا کند و از اینکه در مجموعه تیپیکو شاهد هستیم که هرکدام از این حلقه ها در حال رشد و توسعه هستند، خداوند را شاکر هستیم و امیدواریم این روند رو به توسعه، تقویت شود.

 

محمد رضا مرادی ، مدیرعامل شرکت توزیع داروپخش نیز در این نشست اظهار داشت: شرکت توزیع داروپخش با فاصله بسیار زیادی از رقبا، رتبه اول را در صنعت پخش کشور در اختیار دارد و این موضوع وام دار همت، تلاش و هوشمندی کلیه همکاران داخل شرکت و سیاستگذاری های هولدینگ است.

وی با اشاره به تحولات صنعت دارویی کشور ادامه داد: البته در طول این سال ها سهم بازار شرکت توزیع داروپخش تا سال 97 یک روند نزولی را طی می کرد که با سیاست های جدید توانستیم این روند را صعودی کنیم تا جایی که سهم بازار ما در سال جاری از 14درصد نیز افزون شده است و با توجه به گستردگی جغرافیایی کشور و تنوع سبد کالایی شرکت، همه فعالان صنعت استحضار دارند که این افزایش سهم، به خود خود رخ نداده و برآیند مجموعه ای از دورخیزها و تلاش ها در عرصه های مختلف است.

وی در مورد عملیات مالی و فروش شرکت تصریح کرد: رشد فروش، سود عملیاتی، سود خالص و سود ناخاص شرکت در این چهار سال به صورت مرتب جهش های چشمگیری داشته است. به طوری که روند سود عملیاتی نشان می دهد که در سال های 98 تا کنون، به ترتیب شاهد رشد 60، 122 و 73 درصدی بوده ایم.

مدیر عامل شرکت توزیع داروپخش ادامه داد: در بحث اشتغال زایی که مورد تاکید مقام معم رهبری است، از سال 97 به موازات افزایش فعالیت ها و توسعه امور، به موضوع ایجاد اشتغال در سراسر کشور توجه ویژه داشته ایم تا جایی که تعداد پرسنل شرکت در سال جاری به 1427 نفر رسیده است

مرادی با اشاره به اینکه شرکت توزیع داروپخش دارای کاملترین سبد محصولات سلامت محور است افزود: در 9ماهه سال جاری، ۴۵۸۶قلم کالا از 240 تامین کننده، تامین شده که نسبت به آمار سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار است و اگر بخواهیم مبتنی بر آمار صحبت کنیم باید بگوییم که 23% رشد تعدادی تامین کنندگان، 9% رشد تعدادی کالا ،38% رشد ریالی خرید و 6% رشد تعدادی خرید در 9 ماهه سال جاری نسبت به سال قبل شاهد هستیم

به گفته مرادی، توزیع چابک، نیازمند دیتیای چابک و انبارداری چابک است و خوشبختانه در این مسیر، توجه ویژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به دستاوردهای شرکت در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات تصریح کرد: راه اندازی داشبورد لحظه ای بررسی عملکرد و همچنین سامانه هوش تجاری از جمله تلاش هایی بود که در این حوزه انجام شد و توانست اثرگذاری فوق العاده ای را بر عملکرد سیستمی شرکت به دنبال داشته باشد

مرادی با اشاره به بهینه یابی و هوشمندسازی مسیرهای توزیع گفت: پیاده سازی تورها و مسیرهای سه روز یک بار برای اولین بار در صنعت، اتفاق بزرگی بود که به پشتیبانی حوزه فناوری اطلاعات رخ داده است.

وی با اشاره به راه اندازی فروشگاه آنلاین تصریح کرد: تعدادمشتریان ما  ۱۵۷۶۲ است که علاوه‌بر این، بیش از ۷هزار دندانپزشکی را هم تحت پوشش داریم که در نوع خود بی نظیر است. ضمن اینکه با ایجاد اولین فروشگاه آنلاین برای دندانپزشکان سراسر کشور توانستیم از فضای آنلاین بیش از پیش بهره برداری کنیم و خوشبختانه این مسیر در حال توسعه و ارتقا است.

به گزارش دوشنبه های دارویی، دانش مدیریت و تجربه جهانی نشان از آن دارد که دستاوردهای همه جانبه، ارزش آفرینی در صنعت و حفظ روند رو به رشد یک مجموعه در ابعاد مختلف، در سایه تصمیمات شتابزده، هیجانی و مبتنی بر نظام آزمون و خطا محقق نمی شود، بلکه حاصل ثبات مدیریتی، تصمیمات هوشمندانه مدیریتی و توانایی مدیران برای برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و تعهد به اجرای آن است. تردیدی نیست که مدیران موفق و با انگیزه، می توانند با ایجاد فضای همدلی و هم افزایی میان ذینفعان مختلف، در یک اکوسیستم مبتنی بر شایسته سالاری و ثبات مدیریتی، دستاوردهای بزرگ تری را رقم بزنند که اسباب غرور ملی شود


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها