|

تکمیل سبد انسولین های قلمی تولید داخل

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویش دارو، ضمن اعلام برنامه ریزی این شرکت برای تکمیل سبد انسولین های قلمی تولید داخل خود اظهار داشت:سالهاست که ما توانمندی تولید فرآورده های زیست فناوری را در اختیار داریم و در این خصوص تجربیات زیادی در شرکت اندوخته شده است و از بابت تامین انسولین های قلمی، مردم اطمینان خاطر داشته باشند که حداقل تا دوسال آینده، مواد اولیه موجود است و نگرانی خاصی وجود ندارد.

موضوع تامین به موقع دارو به یکی از دغدغه های امروز مردم تبدیل شده است. خصوصا بعد از کمبودهایی که در رابطه با داروهای آنتی بیوتیک و سرم در کشور رخ داد، این حساسیت بیشتر شده است.به همین منظور دوشنبه های دارویی، بازدیدی از یکی از خطوط تولید انسولین های قلمی در داخل کشور داشته و وضعیت تولید و تامین انسولین های قلمی را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش دوشنبه های دارویی دکتر مجتبی طباطبایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویش دارو در حاشیه بازدید خبرنگاران از خطوط تولید انسولین های قلمی این شرکت در این خصوص اظهار داشت: انسولین یک ماده حیاتی برای بیماران دیابتی محسوب می شود و در این رابطه انسولین های قلمی به دلیل سهولت استفاده برای بیماران از اهمیت بسیاری برخوردار است.به همین دلیل تلاش شده است همه زیرساخت های لازم برای دسترسی به موقع بیماران به انسولین های قلمی در کشور تدارک شود تا بیماران و پزشکان در این رابطه دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: شرکت پویش دارو نیز در این رابطه از چند سال پیش، اقدام به تحقیق و پژوهش های گسترده ای کرده است و توانسته است ضمن جلب اعتماد پزشکان و متخصصان مرتبط با حوزه دیابت، زمینه لازم برای تولید این اقلام را در کشور فراهم سازد و به زودی نیز انواع بیشتری از انسولین های قلمی در دسترس بیماران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل پویش دارو تاکید کرد: سالهاست که ما توانمندی تولید فرآورده های زیست فناوری را در اختیار داریم و در این خصوص تجربیات زیادی در شرکت اندوخته شده است و از بابت تامین انسولین های قلمی، مردم می‌توانند اطمینان خاطر داشته باشند که حداقل تا دوسال آینده، مواد اولیه مربوطه موجود می باشد و نگرانی خاصی وجود ندارد. گفتنی است فرآیندهای متعددی روی مواد اولیه وارداتی صورت می گیرد تا در نهایت فرمولاسیون های پایداری بوجود آمده و قلم های انسولین در دسترس بیماران قرار می گیرد.

وی افزود: انسولین های قلمی در حال حاضر در داروخانه های سراسر کشور توزیع می شوند و به منظور حمایت از بیماران، این دارو تحت پوشش بیمه نیز قرار دارد. خوشبختانه نگرانی خاصی بابت تامین این انسولین های قلمی در کشور وجود ندارد.

به گزارش دوشنبه های دارویی، انسولین های قلمی، یک انقلاب بزرگ در عرصه مدیریت بیماری دیابت محسوب می شود و اینکه کشورمان توانسته است به فناوری تولید این اقلام دست پیدا کند، اتفاق ارزنده است و امیدواریم در سال های بعد شاهد توسعه خطوط تولید در سطوح بالاتر باشیم.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها