|

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور بر اساس بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان هنوز تایید نشده اما در صورت تایید نیازی به ثبت نام در آزمونی را ندارند،

 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور

در سال های گذشته متقاضیانی که به هر دلیل در کنکور کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب کد رشته های پیام نور نمی شدند، تنها امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را داشتند تا از این طریق وارد این دانشگاه شوند؛ اما از سال  99 تا به امروز علاوه بر آن شیوه، داوطلب با ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی می تواند در این مقطع ادامه تحصیل دهد؛ ما در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در این دانشگاه خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه پیام نور

اولین نکته ای که برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید به آن توجه کرد، سایت ثبت نام ارشد بدون کنکور است. زیرا همه ی اطلاعات مربوط به شرایط و نحوه ثبت نام به همراه رشته های دارای ظرفیت از طریق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون که در آن سایت قرار داده میشود به اطلاع داوطلبان می رسد.

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه  پیام نور بر اساس بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان هنوز تایید نشده اما در صورت تایید نیازی به ثبت نام در آزمونی را ندارند، با این حال به این معنا نیست که داوطلبان بدون نام نویسی می توانند در دانشگاه پیام نور حضور داشته باشند. بنابراین متقاضیان باید برای ارائه اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی شان به سایت کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور یا همان سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی کنند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

همانطور که گفته شد در صورت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی، داوطلبانی که در مقطع تحصیلی کارشناسی دارای معدل بالا و برتر از سایر هم رشته ای ها و هم ورودی هایشان بودند در اولویت بیشتری برای ثبت نام در این دانشگاه قرار خواهند گرفت. البته باید توجه داشته باشید که دانشگاه پیام نور فقط در رشته هایی اقدام به پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد میکند که جزو رشته های ارشد بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی بوده و ظرفیت خالی در آن ها وجود داشته باشد.

بنابراین توصیه می شود داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد مجاز شده اند، مراحل انتخاب رشته خود را طی کرده و در صورت عدم قبولی در رشته یا دانشگاه مورد نظرشان منتظر اعلام زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد پیام نور بمانند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور داشنگاه پیام نور

قبل از ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی، باید داوطلبان واجد شرایط ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی باشند. علاوه بر اینها، سایر شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور بسته به شرایطی میباشد، این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر میباشد:

شرایط عمومی کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

  • نداشتن اختلاف و عناد با نظام جمهوری اسلامی
  • عدم عضویت و فعالیت در گروه های سیاسی
  • دارا بودن توانایی جسمی لازم و متناسب با رشته انتخابی
  • عدم داشتن فساد اخلاقی
  • پایبندی به همه قوانین دانشگاه
  • نداشتن سابقه کیفری

شرایط اختصاصی کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

  • داشتن مدرک کارشناسی (پیوسته و یا ناپیوسته) و بالاتر مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت
  • فارغ التحصیلی دانشجویان سال آخر کارشناسی تا پایان شهریور ماه سال جاری
  • مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه (مخصوص داوطلبان مرد)

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور داشنگاه پیام نور

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور احتمالا پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد خواهد بود، تا داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند، بتوانند با مطالعه شرایط و هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور این دانشگاه اقدام به نام نویسی در مقطع ارشد بدون آزمون از طریق سایت رسمی دانشگاه پیام نور به آدرس pnu.ac.ir نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

سازمان سنجش لیست مدارکی که برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد لازم است را در زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون پیام نور به اطلاع متقاضیان می رساند و داوطلبان موظف هستند تا قبل از ثبت نام از کامل بودن مدارک ثبت نام خود اطمینان حاصل کنند، در ادامه به بررسی این مدارک عمومی پرداخته ایم که به شرح زیر میباشد:

  • اسکن صفحات شناسنامه متقاضی
  • اسکن کارت ملی داوطلب
  • اسکن عکس 3*4
  • اسکن مدرک فارغ التحصیلی یا گواهی موقت فراغت از تحصیل
  • اسکن کارت پایان خدمت یا معافیت
  • خرید کارت اعتباری و نگهداری شماره پرونده و شماره سریال ثبت نام
  • اصل تکمیل شده فرم معدل برای ثبت نام ارشد برای داوطلبانی که تا 30بهمن ماه فارغ التحصیل می شوند.

مدارک گفته شده از جمله مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند که همه متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور این دانشگاه باید در زمان ثبت نام  این مدارک را ارائه دهند.

در پایان

رسیدیم به انتهای این مطلب، دانستیم که دانشگاه پیام نور هر ساله در هر سه مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) اقدام به پذیرش دانشجو می کند؛ که البته پذیرش بدون آزمون این دانشگاه نیز تابع برخی شرایط و قوانین عمومی و اختصاصی میباشد که به طور کامل به این موضوعات پرداختیم همچنین در این مقاله اطلاعات لازم را در خصوص نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. سپاس از همراهی شما.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها