|

گله‌مندی کارکنان دانشگاه پیام نور: حقوق‌ها واریز نشد!

‌در‌حالی‌که پنج روز از مرداد ۱۴۰۱ می‌گذرد، تا لحظه انتشار این خبر همچنان حقوق و مزایای تیرماه همه پرسنل دانشگاه پیام نور اعم از اداری و اعضای هیئت‌علمی (به استثنای نیروهای شرکتی‌) زیر‌مجموعه دانشگاه واریز نشده و این موضوع باعث گله‌مندی و انتقاد شدید پرسنل شده است.

‌در‌حالی‌که پنج روز از مرداد ۱۴۰۱ می‌گذرد، تا لحظه انتشار این خبر همچنان حقوق و مزایای تیرماه همه پرسنل دانشگاه پیام نور اعم از اداری و اعضای هیئت‌علمی (به استثنای نیروهای شرکتی‌) زیر‌مجموعه دانشگاه واریز نشده و این موضوع باعث گله‌مندی و انتقاد شدید پرسنل شده است. در همین ارتباط اداره‌کل روابط‌عمومی دانشگاه در اطلاعیه‌ای ابراز امیدواری کرده است کسری اعتبارحقوق تیرماه کارکنان دانشگاه از ردیف تبصره ۱۴ (موضوع هدفمندی یارانه‌ها) تأمین شده و تا چهارشنبه پنجم مرداد واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه، بحران مالی از سال ۱۳۹۶ دانشگاه پیام نور را تهدید می‌کند که کاهش جمعیت دانشجویی، افزایش حقوق اعضای هیئت‌علمی، زیان‌ده‌بودن تعدادی از مراکز و واحدها در اقصی‌نقاط کشور و کاهش درآمدهای اختصاصی (غیرشهریه‌ای) از مهم‌ترین دلایل تأخیر در پرداخت حقوق ماهانه پرسنل دانشگاه اعلام شده است. درعین‌حال، قطع کامل مزایای غیرمستمر کارکنان اداری از‌جمله اضافه‌کاری، کاهش حق مدیریت، ایاب و ذهاب، غذا، حق‌الزحمه امتحانات، عدم اعمال مدارک تحصیلی مقاطع بالاتر و... باعث شده برخی از کارکنان تقاضای بازنشستگی پیش از موعد یا انتقال به سایر دستگاه‌ها را داشته باشند.

مشاورت عالی دانشگاه پیام نور هم‌اکنون با سیدعلی علم‌الهدی (برادر همسر رئیسی) است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها