|

بهترین وکیل طلاق سال 1401 را بشناسید!

وکیل طلاق فردی است که پروانه وکالت دارد و در دعاوی خانوادگی می تواند به وکالت از شما بپردازد.

به نقل از سایت صدای وکیل:

وکیل طلاق فردی است که پروانه وکالت دارد و در دعاوی خانوادگی می تواند به وکالت از شما بپردازد. این فرد می تواند برای دفاع  از موکل خود در دادگاه حضور یابد و حتی به نیابت از موکل خود به صورت کامل مشکلات پرونده را برطرف نماید. بهترین وکیل که می تواند آن را بیابید، باید سابقه کافی داشته باشد و تمامی مجوزهای معتبر جهت وکالت را دریافت کرده باشد. همچنین شما می توانید از سایر موکلان نیز دررابطه با سابقه کاری وکیل تحقیق نمایید.

وظایف وکیل طلاق چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، وکیل طلاق وظایف مهمی را بر عهده دارد که باید این وظایف برای موکل خود در صورت دریافت حق الوکاله انجام دهد. این فرد باید بتواند که به موکل خود، مشاوره حقوقی بدهد, وکیل باید در مراجع قضایی و شبه قضایی، نهادهای داوری، مراجع دولتی و غیر دولتی شرکت نماید.

ایشان باید به نیابت از موکلش در تمامی جلسات دادگاه حضور یابد و زمانی که وی از موکل خود اجازه گرفته باشد، باید تجدید نظر خواهی، واخواهی و اعتراض فوق العاده به آرا را بگیرد.

مزیت های وکیل طلاق چیست؟

پرونده های طلاق اگر وکیل نداشته باشند، به سختی پایان می یابند. دلیل این موضوع هم عدم آشنایی با قوانین است.

وکلای طلاق آشنایی و تسلط کامل به مواد قانونی طلاق مخصوصا مواد 1127 تا 1133 قانون مدنی و استفاده مناسب در روند پرونده دارند.

وکلا آشنایی با مراحل طلاق توافقی و نیز طلاق از سمت زن و شوهردارند.

همچنین پیگیری مداوم و سریع پرونده به خصوص در طلاق از سمت زوج انجام می شود.

روانشناسی مناسب از شرایط زوجین و کمک در جهت کاهش آسیب‌ های طلاق و هوشمندی و ذکاوت به جهت رعایت مصلحت موکل و عدم تضییع حقوق مادی و معنوی او نیز از جمله مهارت های مهم وکلا است.

 

سوالات متداول

  • برای مشاوره تخصصی با یک وکیل طلاق خوب از چه طریق اقدام کنم؟

میتوانید با ورود به سایت صدای وکیل با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • ویژگی های یک وکیل طلاق خوب چیست؟

در این مقاله سعی کردیم به ویژگی های بارز یک وکیل طلاق خوب اشاره داشته باشیم.

وکیل پایه یک دادگستری می تواند به خوبی در دادگاه های موکل خود حضور پیدا کند و از حق وی به خوبی دفاع کند؛ وکیل طلاق فردیست که اطلاعات کافی در رابطه با پرونده موکلش کسب کرده و می داند به چه نحوی نفقه و مهریه زن را از مرد دریافت کند؛ وکیل به خوبی می داند که چه زمانی باید درخواست ملاقات برای موکل خود از دادگاه بگیرد؛ وکیل طلاق می تواند به خوبی از حقوق فرزندان موکل خود و یا حضانت فرزندان نیز دفاع نماید.

مراحل انجام طلاق توسط وکیل

images_1670745445.jpg

برای پیگیری پرونده های طلاق مخصوصا در تهران که حجم پرونده های دادگاه ها بالا است توصیه میشود قبل از انتخاب وکیل، تحقیقات لازم را انجام دهید تا مراحل به خوبی انجام شود. مراحل نیز به شرح زیر است :

صدور گواهی عدم سازش

 اگر طلاق از نوع طلاق توافقی باشد، 5 جلسه روانشناسی برای زوجین تعیین می شود. سپس گواهی عدم سازش و عدم انصراف از طلاق صادر میشود.

دادخواست طلاق توافقی

 بعد از انجام جلسات مشاوره، دادخواست طلاق توافقی ثبت شده و با توجه به قانون جدید برخی از پرونده های طلاق توافقی به شورای حل اختلاف ارجاع خواهد شد. سپس مرحله اول که ثبت دادخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی است، انجام می شود.مدارکی که باید به وکیل طلاق داده شود، شامل اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، اصل یا رونوشت عقدنامه، اصل وکالت نامه طلاق در صورت وجود و نسخه وکالت نامه دادگستری خواهد بود.

 

ارجاع به دادگاه خانواده

سپس در این مرحله تمامی مدارک به دادگاه ارجاع داده شده و باید از ادله دفاع شود.

در طلاق های توافقی، برگه مشاوره بهزیستی و یا وکالت طلاق زوج به زوجه از اصلی‌ ترین مدارک تعیین شده است. در طلاق از سمت زوج، به دلیل وجود حق طلاق کار کمی راحت‌ تر است. هر چند که در رویه جدید، قضات نسبت به صدور رای طلاق از سمت زوج، سخت گیرانه تر عمل می کنند.

اثبات شروط طلاق

اثبات نمودن یکی از شروط ۱۲ گانه ی طلاق مشکل ترین مرحله ای است که باید انجام شود. برای مثال اثبات رابطه نامشروع و یا ازدواج دوم مرد مشروط به گرفتن رای در دادگاه دیگر است. یا اعتیاد شدید مرد باید در پزشکی قانونی احراز شود. ضرب و جرح و کتک کاری می‌ بایست حتما با نامه کلانتری و نیز پزشکی قانونی ضمیمه شود تا بتوان برای طلاق از سمت زوجه اقدام کرد.

اجرای حکم

پس از اثبات و احراز شرایط طلاق توسط وکیل طلاق، حکم طلاق صادر شده و برای اجرا به دفترخانه طلاق ارجاع داده خواهد شد.

چگونه وکیل طلاق کاربلد پیدا کنیم؟

وکیل کاربلد و ماهر وکیلی است که دارای پرونده‌های متعدد و مختلف باشد و اکثریت موکلین از وی رضایت داشته باشند و همچنین تسلط کافی به قوانین داشته و در کار وکالت حرفه‌ای باشد. مسیر پرونده شما به انتخاب وکیل بستگی دارد و می تواند مسیر آن راتغییر دهد.

یک انتخاب اشتباه خسارت‌های جبران ناپذیری ممکن است وارد کند اما اگر هوشمندانه عمل کرده و یک وکیل خبره و آگاه به کار وکالت انتخاب شود از خسارت‌های معنوی و مادی جلوگیری خواهد شد. یک وکیل خوب باید با مسئولیت پذیر و متعهد باشد. بهترین وکیل طلاق، وکیلی است که مطالعه و تجربه او در زمینه پرونده‌های خانواده، بخصوص طلاق زیاد باشد. وکیل متخصص طلاق باید در تمام مراحل رسیدگی کاملاً تسلط داشته و  رسیدگی لازم را داشته باشد.

خلاصه مطلب

ما در مجموعه صدای وکیل آماده هستیم تا مجموعه خدماتی را که موکلان نیازمند هستند ارائه کنیم. دقت داشته باشید که قبل از انتخاب هر وکیل سابقه وی را بررسی کرده باشید. در مجموعه صدای وکیل ما فارغ از انگیزه مالی، به موکلان مشاوره می دهیم و با تکیه بر قوانین حداکثر تلاش خود را برای پیروزی شما در دادگاه خواهیم کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها