|

مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی می تواند فرایند طلاق بین زن و شوهر را به آسانی و در زمان بسیار کم انجام دهد.

شرایط لازم جهت داشتن وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

 

وکیل طلاق توافقی کسی است که می تواند پروسه خسته کننده طلاق بین زوجین را سریع تر انجام دهد. تخصص یک فرد ماهر در زمینه حقوقی می تواند در طی کردن راحت­تر این مسیر به شما کمک نماید. طلاق توافقی، یکی از بی دردسر ترین طلاق ها بوده که زوجین با توافق می توانند به زندگی مشترک­شان خاتمه دهند. این توافق می تواند در مورد مسائل مختلفی نظیر: حضانت فرزند، نفقه، اجرت المثل دوران زوجیت در صورت وجود و مهریه انجام شود. 

 

شرایط لازم جهت داشتن وکیل طلاق توافقی

جهت پیشبرد سریعتر فرایند طلاق، زوجین می توانند از مهارت های وکیل طلاق توافقی استفاده کنند.در طی جلسات مشاوره حقوقی رایگان باید تمام مسائل مورد توافق با شریک خود را با وکیل توافقی در میان گذاشته تا شرایط مکتوب شدن خواسته ها در یک صورت جلسه با امضای هر دو طرف فراهم شود. داشتن وکیل طلاق توافقی،   بهترین راه حل برای زمان هایی است که نمی خواهید جهت انجام فرایند طلاق به دادگاه مراجعه نمایید.

 

چگونه می توان مراحل قانونی طلاق را با داشتن وکیل انجام داد؟

در این پرونده حقوقی شخصی که قصد طرح دادخواست موردنظر را دارد باید با آگاهی از روال قضایی هر دادگاه که به دعاوی خانوادگی به نحو تخصصی رسیدگی می نماید، به نوعی دادخواست را مطرح نماید که دعوای طلاق توافقی با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

 

مراجعه به مراکز مشاوره خانواده:

مرحله اول پروسه طلاق

 

 ارائه دادخواست طلاق توافقی:

در مرحله بعد نیاز است زوجین یا وکیل طلاق ، دادخواست را به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی تحویل دهند. همراه داشتن مدارک مهمی نظیر: شناسنامه، کارت ملی و عقد­نامه جهت ارائه دادخواست طلاق ضروری می باشد.

 

تعیین وقت حضور در دادگاه خانواده:

زوجین بعد از تقدیم دادخواست طلاق نیاز است که جهت حضور در دادگاه خانواده صبر نموده تا زمان مشخصی جهت دادرسی منظور شود. تعیین وقت حضور در دادگاه یا از طریق ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا و یا ارسال پیامک به زوجین، مشخص خواهد شد.

نکته: البته توجه داشته باشید که وکیل طلاق  می تواند بدون حضور زوجین در زمان و مکان تعیین شده به دادگاه مراجعه نماید.

 

مراجعه به واحد مشاوره مستقر در دادگاه خانواده:

در این مرحله نیاز است که زوجین یا وکیل طلاق توافقی به واحد مشاوره در دادگاه خانواده مراجعه نموده و در صورت عدم سازش، توافقنامه طلاق توسط مشاور خانواده تکمیل شود. این توافقنامه در مورد مسائلی نظیر: نفقه، مهریه، حضانت فرزند، اجرت المثل و سایر حقوق مالی و غیر مالی بوده که باید توسط وکیل یا زوجین، امضا شود. با انجام این مراحل، شرایط صدور گواهی عدم امکان سازش برای زوجین فراهم خواهد شد.

 

شرایط زوجه از لحاظ احراز بارداری یا عدم بارداری او:

قبل از هر گونه اقدامی در این زمینه زوجه باید به آزمایشگاه پزشکی جهت احراز بارداری یا عدم بارداری، مراجعه نموده و گواهی لازم را دریافت نماید. در صورت باکره بودن، نیاز است که گواهی سلامت بکارت مبنی بر تایید دوشیزه بودن زوجه از پزشکی قانونی دریافت و به دادگاه ارائه شود.

طلاق توافقی

 

صدور گواهی عدم امکان سازش در دادگاه:

پس از اقدامات ذکر شده در مراحل بالا، گواهی عدم امکان سازش در دادگاه صادر خواهد شد. بعد از صدور این گواهی نیاز است که زوجین با مراجعه به دفاتر طلاق جهت ثبت فرایند نهایی طلاق اقدام نمایند. البته ناگفته نماند که مراجعه زوجین به دفاتر طلاق جهت جاری شدن صیغه، 3 ماه خواهد بود.

 

 طلاق توافقی با وکیل چقدر طول می کشد؟

مراحل قانونی طلاق یا از طریق زوجین و یا وکلای آنها انجام خواهد شد. در صورت عدم آشنایی زوجین به قوانین حقوقی، انجام مراحل طلاق توافقی به مدت 2 الی 3 ماه طول خواهد کشید. اما از آنجا که این فرایند با داشتن وکیل، سریعتر اتفاق خواهد افتاد، می توانیم بگوییم مراحل طلاق توافقی به مدت یک ماه انجام خواهد شد. به همین خاطر زوجین ترجیح می دهند که جهت تسریع روند دادرسی، کاهش هزینه، زمان، جلوگیری از شکست و نتایج نامطلوب در این زمینه از مشاوره و راهنمایی های یک وکیل کاربلد استفاده نمایند.

زوج و زوجه می توانند با مراجعه به دفتر وکالت حمیرا پارسا وکیل دادگستری https://parsalaw.ir ، ضمن مشاوره حقوقی یا بصورت شخصی دعوی مزبور را مطرح نمایند یا طرح دعوی طلاق از ابتدا تا انتها به وکیل متخصص واگذار نمایند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها