|

همه چیز درباره طلاق توافقی + مدارک، مراحل و شرایط طلاق توافقی

هیچ‌کس زندگی مشترک خود را با هدف جدایی شروع نمی‌کند. اما گاهی همه‌چیز آن‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود. در این صورت یکی از راه‌های منطقی طلاق براساس توافق زوجین یا طلاق توافقی است. در این متن با بررسی شرایط طلاق توافقی کمک می‌کنیم این فرایند را با آرامش خاطر بیشتری انجام دهید.

هیچ‌کس زندگی مشترک خود را با هدف جدایی شروع نمی‌کند. اما گاهی همه‌چیز آن‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود. در این صورت یکی از راه‌های منطقی طلاق براساس توافق زوجین یا طلاق توافقی است. در این متن با بررسی شرایط طلاق توافقی کمک می‌کنیم این فرایند را با آرامش خاطر بیشتری انجام دهید. سپس مراحل و مدارک طلاق توافقی را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین به شما توضیح می‌دهیم چرا حضور یک وکیل طلاق توافقی می‌تواند به تسریع روند پیگیری پرونده و دفاع از حق و حقوق شما کمک کند.

همه چیز در مورد طلاق توافی

چرا به وکیل طلاق نیاز داریم؟

طلاق نوعی پروندۀ حقوقی است و نیاز به پیگیری‌های حقوقی، قضایی و اداری دارد. از سوی دیگر هر پرونده شرایط ویژه‌ای دارد. باید جزئیات مورد بحث به‌خوبی بررسی و به بهترین شکل ممکن حل و فصل شود.

وکیل طلاق با تخصص در امور حقوقی خانواده نقش موثری در آگاهی‌بخشی به شما و استیفای کلیۀ حقوق قانونی‌تان دارد. علاوه بر این می‌تواند خیال شما را بابت رسیدن به نتیجۀ قطعی و گرفتن حکم طلاق راحت کند.

درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب بهترین وکیل طلاق دقت کنید. موسسه دادسو تلاش دارد این انتخاب را برای هموطنان خود در داخل و خارج از کشور تسهیل نماید.

شرایط طلاق توافقی چیست؟

هرگاه زوجین تصمیم به پایان زندگی مشترک‌شان بگیرند، می‌توانند با ارائه دادخواست مشترک به مراجع مربوطه درخواست طلاق توافقی کنند. البته لازم است پیش از این مرحله بر سر موارد حقوقی، مانند مهریه، جهیزیه، حق حضانت فرزند و سایر مسائل مالی و حقوقی به توافق برسند.

وکیل طلاق توافقی

بنابر آن‌چه گفتیم نقش وکیل طلاق در شرایط توافق زوجین پیش از ارائه دادخواست شروع می‌شود. وکیل کمک می‌کند تا طرفین بر سر موارد حقوقی به توافق درستی برسند.

همچنین در شرایطی که افراد به موکل خود وکالت طلاق توافقی دهند، تمام مراحل پروندۀ طلاق بدون حضور درخواست‌کننده‌ها قابل پیگیری خواهد بود. بنابراین دیگر نیازی به حضور شما در جلسات شورا، دادگاه و دفترخانه نخواهد بود.

علاوه بر این با تجربیاتی که وکیل خانواده دارد و آگاهی او نسبت به قوانین و روند پیگیری پرونده‌ها فرایند طلاق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام می‎‌رسد.

طلاق توافقی با وکلای دادسو

موسسه حقوقی دادسو با بهرمندی از تجربیات چندین وکیل پایه یک دادگستری به صورت تخصصی در زمینۀ امور حقوقی خانواده مانند طلاق توافقی و انحصار وراثت فعالیت دارد.

 

شما مردم عزیز می‌توانید از طریق آنلاین یا حضوری از مشاوره حقوقی رایگان موسسه دادسو استفاده کنید. سپس با ثبت نام در سامانه قوه قضاییه و سپردن وکالت به وکیل طلاق توافقی به‌صورت الکترونیک مراحل کار را به وکلای حقوقی دادسو بسپارید. همچنین یک پشتیبان خصوصی در طول مدت پیگیری پرونده شما را از روند کار مطلع خواهد ساخت.

مدارک طلاق توافقی

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی

ارائه هر دادخواست حقوقی روال قضایی و اداری خاصی دارد. برای طلاق توافقی هم نیاز به ارائه مدارکی هست. شناسنامه و کارت ملی آقا و خانم، عقدنامه، توافقنامه طلاق توافقی، گواهی عدم امکان سازش و گواهی عدم بارداری خانم از مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی است.

مهریه در طلاق توافقی

یکی از مدارکی که برای درخواست طلاق توافقی ارائه می‌دهید توافق‌نامه است. در این مدرک شما توافق خود را در خصوص مهریه به صورت مکتوب ثبت می‌کنید. توصیه می‌شود حتما برای این منظور از یک وکیل طلاق توافقی و مهریه مشورت بگیرید؛ تا متن توافقنامه طلاق را به صورت شفاف و با کلمه‌های مناسب بنویسد.

ارائه خدمات تخصصی وکیل خانواده در موسسه حقوقی دادسو

تیم دادسو از وکلای خانم و آقا با سابقۀ درخشان در پرونده کاری‌شان تشکیل شده است. بنابراین می‌توانید با آسودگی خاطر کار را به وکیل مجرب در خصوص طلاق بسپارید.

ایرانیان خارج از کشور هم مانند سایر مردم ایران باید کارهای حقوقی خود را در مراجع قضایی ایران دنبال کنند. خدمات موسسه حقوقی دادسو شامل این دسته از عزیزان هم می‌شود. بنابراین در صورتی که خارج از کشور سکونت دارید، می‌توانید برای حل مشکلات حقوقی خود از مشورت مشاوران حقوقی دادسو کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره با کارشناسان حقوقی دادسو و رزرو وقت جلسه با وکیل طلاق توافقی به سایت دادسو به نشانی www.dadsoo.com مراجعه کنید. همچنین راه‌های ارتباط سریع برای تماس تلفنی و مشاوره حقوقی از طریق واتساپ هم در اختیار شما است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها