|

بازگشت پروتکل‌های کرونایی در پروازهای خارجی و داخلی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پروازهای خارجی و داخلی خبر داد.

بازگشت پروتکل‌های کرونایی در پروازهای خارجی و داخلی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پروازهای خارجی و داخلی خبر داد و گفت: در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

محمد محمدی‌بخش اظهار کرد:‌ پروتکل‌های بهداشتی در پروازها بر اساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، اجرایی خواهد شد چرا که صنعت هوانوردی همواره تابع این پروتکل‌ها و مصوبات بوه و هست اما با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های گذشته در زمینه مقابله با کرونا داشتیم در برخی حوزه‌ها باید بازنگری صورت گیرد. همچنین در حوزه غربالگری و اطلاع‌رسانی باید بهتر از گذشته عملی کنیم تا مردم و مسافران این پروتکل‌ها را رعایت کرده و از انجام سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

وی افزود: همه باید استفاده از ماسک را برای خود الزامی کنند و در همه مراکز تجمع از جمله پروازها این پروتکل ها را رعایت کنند. البته سفرهای هوایی بر اساس آمار کمترین حجم را در میان دیگر سفرهای زمینی و ریلی دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا پروتکل‌های بهداشتی دیگر مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تعداد مسافران پذیرش شده در پرواز اجرایی خواهد شد یا خیر؟ گفت: پروتکل بهداشتی که تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی در پروازها انجام می‌شد، در هیچ جای دنیا وجود نداشت و چندان کارشناسی نبود بنابراین باید در وضع و اجرای پروتکل‌های بهداشتی بررسی‌های بیشتری کنیم تا آسیبی به صنعت وارد نشود.

محمدی‌بخش ادامه داد:‌ با توجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا بسیاری از کشورها پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را بازگرده‌اند و در ایران نیز این اتفاق افتاده است. همه ایرلاین‌ها موظف هستند پروتکل‌های بهداشتی را با توجه به مصوبات ابلاغ شده ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هر مسافری که قصد سفر به کشوری را دارد باید پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط کشور مبدأ مانند کارت واکسن، تست PCR و...را رعایت کند و شرکت‌های هواپیمایی نیز باید به این مسائل توجه کنند. همچنین در پروازهای ورودی نیز پروتکل‌های بهداشتی از جمله ارائه کارت واکسن و تست PCR الزامی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای بازگشت حجاج ایرانی پروتکل‌های بهداشتی مذکور رعایت می‌شود یا خیر؟ گفت:‌ با توجه به شرایط موجود وضعیت پروازهای حج نمی‌توانیم از حجاج ایرانی تست PCR بخواهیم، اما غربالگری حجاج در همه فرودگاه‌ها انجام می‌شود و آن‌ها خودشان از طریق مسئولان کاروان علائم‌شان را اظهار می‌کنند و بر این اساس به زائرانی که دارای علائم هستند، رسیدگی خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها