|

لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: به زودی همه کسانی که دو دُز واکسن تزریق کردند باید برای تزریق دُز سوم اقدام کنند.

لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه

محمد وجگانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره تزریق دُز سوم واکسن کرونا گفت: اینکه وزارت بهداشت اعلام می کند که باید تزریق دُز یادآور انجام شود بعد از کارشناسی های متعدد و اظهار نظر های صاحب نظران اتفاق افتاده است و نتیجه نهایی جمع بندی تمامی مسئولان بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه تزریق دُز سوم به ویژه برای کسایی که توضیه اکید شده است لازم است، افزود: اینکه چند درصد تزریق دُز یادآور می تواند مهم باشد بستگی به شاخص ها دارد اما تزریق این دُز ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

وجگانی ادامه داد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا تکمیل کننده چرخه ی واکسیناسیون است. بر اساس موجودی واکسن های کشور گروه بندی برای تزریق دُز یادآور انجام شده است و به زودی همه کسانی که دو دُز واکسن تزریق کردند باید برای تزریق دُز سوم اقدام کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال افزود: تصمیم نهایی برای واکسیناسیون این گروه سنی باید از سوی کمیته واکسن اطلاع رسانی شود. بررسی ها تقریبا انجام شده است و تا حدودی نظر ها در این خصوص نهایی شده است.

استاندار خراسان شمالی: واکسیناسیون راهکاری موثر برای جلوگیری از بروز موج بعدی بیماری کرونا است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها