|

طاسی را با این 5 روش اثبات شده درمان کنید

طاسی را با این 5 روش اثبات شده درمان کنید

بیش از نیمی از افراد بالای 25 سال در سراسر جهان با معضل ریزش مو دست به گریبانند. این عارضه ناخوشایند، گاه به صورت تدریجی و گاه به طور ناگهانی رخ می‌دهد و می‌تواند به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، افزایش سن، استرس و بیماری‌های زمینه‌ای بروز پیدا کند.

اما جای نگرانی نیست! علم و دانش راهکارهای متعددی برای مقابله با ریزش مو ارائه داده است. این مطلب کاربردی شما را با جدیدترین و مؤثرترین روش‌های درمان ریزش مو آشنا می‌کند تا گامی در جهت احیای موها و بازگشت به سلامتی و زیبایی بردارید.

با مطالعه این مطلب، خواهید آموخت:

  • با توجه به شرایط خود، بهترین روش درمان را انتخاب کنید.
  • با اقدامات پیشگیرانه، از ریزش موی خود جلوگیری کنید.

مزوتراپی موی سر

مزوتراپی مو، روشی استاندارد و اثبات‌شده برای درمان ریزش مو است که به کمک آن می‌توان تا حد زیادی از شدت ریزش مو کاست و به رشد مجدد موها کمک کرد.

امروزه محلول‌های مختلفی برای مزوتراپی در دسترس قرار گرفته‌اند. هریک از این محلول‌ها با فرمولاسیون منحصربه‌فرد و برای روندهای درمانی متفاوتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. تقریباً تمامی افرادی که از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشند، در دسته کاندیدای مناسب مزوتراپی قرار می‌گیرند. در خصوص مزایای این تکنیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان تهاجم کم
  • ریسک عوارض جانبی کم
  • هزینه اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه

photo_2024-03-05_15-59-48

کاشت مو؛ روش موثر، دائمی و تضمینی

روش‌های پزشکی و روش‌های دارویی می‌توانند عارضه ریزش مو را تا حد قابل‌قبولی کنترل کنند؛ اما هیچ‌یک از شیوه‌های ذکرشده نمی‌توانند نتایج 100 درصدی و دائمی را ایجاد کنند. روش‌های مزوتراپی و PRP می‌توانند روش‌های ایده آلی برای ریزش مو در مراحل اولیه باشند؛ اما چنانچه فرد به طاسی مبتلا باشد، کاشت مو بهترین مسیر درمانی برای وی خواهد بود.

جدیدترین تکنیک‌های پیوند مو، نظیر کاشت مو ترکیبی و SUT می‌توانند از بسیاری جهات انتخاب مناسبی برای درمان ریزش مو باشند. این روش‌ها نیازی به مراقبت‌های مستمر نداشته و نیازی به تمدید ندارند. همچنین چنانچه این روند درمانی در کلینیک‌های تخصصی انجام شود، نتایج کاملاً طبیعی را ایجاد خواهد کرد.

 

مزایای کاشت مو

پیوند موی طبیعی یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارهای درمان ریزش مو به حساب می‌آید. در ادامه مهم‌ترین مزایای این روند درمانی را ملاحظه خواهید کرد.

بازیابی زیبایی افراد زیبا جو

این روش درمانی می‌تواند زیبایی ازدست‌رفته افراد را بازگرداند. درنتیجه این روش درمانی، اعتماد به نفس افراد نیز بهبود می‌یابد.

نتایج دائمی

با کمک فرآیند پیوند مو می‌توان به نتایج کاملاً ماندگار و دائمی دست پیدا کرد. موهای کاشته شده از فرمی طبیعی برخوردار بوده و از امکان رشد برخوردار خواهند بود.

ایجاد ظاهر کاملاً طبیعی

نتایج حاصل از تکنیک‌های مدرن پیوند مو بسیار طبیعی بوده و موهای کاشته شده هیچ تفاوتی با موهای مجاور خود نخواهند داشت.

دریافت نتایج ایده آل با 1 جلسه درمان

کلینیک‌ها و مراکز تخصصی کاشت مو شرایطی را فراهم ساخته‌اند که متقاضیان بتوانند با شرکت در 1 جلسه درمان، نتایج ایده آل را کسب کنند. شیوه‌های کنونی کاشت گرافت مو، به‌صورت سرپایی انجام شده و فرد در همان روز می‌تواند به منزل خود بازگردد.

قابلیت انجام بدون محدودیت جنسی

فرآیند پیوند موی طبیعی را می‌توان هم برای آقایان و هم برای بانوان انجام داد. بهترین کاندیدای این شیوه درمانی افراد بالای 25 سال بوده که از وضعیت سلامت عمومی مناسبی برخوردار هستند.

امکان پوشش دادن نواحی آسیب دیده

با کمک تکنیک‌های مدرن کاشت گرافت مو، می‌توان آثار ناشی از جراحت، سوختگی، زخم را پوشش داده و پنهان ساخت.

امکان درمان طاسی گسترده

می‌توان با صراحت گفت که تنها راه درمان طاسی گسترده، پیوند موی طبیعی است. با کمک تکنیک ترکیبی کاشت مو، می‌توان میزان زیادی از فولیکول‌های مو را مورداستفاده قرار داد. این تکنیک به متخصصین این امکان را می‌دهد که در 1 جلسه بیش از 4000 گرافت مو را به ناحیه درمان متصل کنند.

photo_2024-03-05_15-59-53

پی ار پی موی سر

پی آر پی یا همان پلاسمای غنی از پلاکت یک روش درمانی است که با استفاده از خون شخص متقاضی به درمان ریزش مو می‌پردازد. در طی این فرآیند درمانی، پزشک متخصص میزان مشخصی از خون فرد زیبا جو را استخراج کرده و در تجهیزات مخصوصی به غنی‌سازی خون می‌پردازد. درنتیجه این فرآیند، پلاسمای غنی از پلاکت حاصل شده و این محلول به ناحیه درمان تزریق می‌شود.

از آنجایی که تکنیک پی آر پی بدون هیچ ماده شیمیایی به درمان ریزش مو می‌پردازد؛ می‌توان گفت که این تکنیک پزشکی، یک روش غیرتهاجمی و ایمن محسوب می‌شود. چنانچه شخص متقاضی از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشد، می‌تواند در مراکز تخصصی پوست و مو برای درمان با روش PRP اقدام کند.

 

لیزرتراپی مو

شواهد نشان‌دهنده این مسئله هستند که لیزرتراپی مو می‌تواند به رویش مجدد موها کمک کند. این روش برای آقایان و بانوان قابل‌اجرا بوده و از حداقل میزان تهاجم برخوردار است. از مزایای لیزر درمانی مو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کاهش ریزش مو و کمک به حفظ موهای موجود
  • تحریک فولیکول‌ها و کمک به سرعت رویش مو
  • افزایش استحکام و انعطاف‌پذیری مو
  • افزایش ضخامت و افزایش حجم مو
  • کمک به نرم شدن موها
  • بهبود و ترمیم کیفیت ساقه موها
  • درمان خارش کف سر
  • مؤثر برای تقویت نتایج حاصل از پیوند موی طبیعی
  • روشی ایمن و مقرون‌به‌‌صرفه

بهترین کاندیدای لیزرتراپی مو اشخاصی هستند که در مراحل نخست ریزش مو قرار دارند. همچنین افرادی که می‌خواهند نتایج حاصل از کاشت گرافت مو را تقویت سازند، می‌توانند تحت نظر پزشک از مزایای لیزرتراپی مو بهره‌جویی کنند.

 

درمان های دارویی

با کمک برخی از داروها و محصولات موضعی می‌توان روند ریزش مو را کند یا متوقف کرد. این داروها و پمادها به‌صورت موقتی علائم ریزش مو را کاهش داده و آن را بهبود می‌بخشند. البته این محصولات برای تمام شرایط مناسب نیستند و در صورتی که داروی مربوطه قطع شود، علائم ریزش مو مجدداً بازمی‌گردند. ازجمله این داروها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. ماینوکسیدیل
  2. فیناستراید
  3. کورتیکواستروئیدها
  4. آنترالین

توجه داشته باشید که مصرف این داروها می‌تواند با برخی از عوارض جانبی نظیر سوزش، خارش و التهاب ناحیه درمان همراه شود؛ لذا می‌بایست هریک از موارد ذکرشده توسط متخصصین پوست و مو تجویز شوند.

آخرین پیشرفت ها در حوزه کاشت مو

با کمک شیوه‌های مدرن پیوند مو می‌توان بدون درد، جراحت و خونریزی طاسی سر را درمان کرد. همچنین به لطف پیشرفت‌های اخیر این حوزه، از فولیکول‌های مو ریش و بدن افراد می‌توان برای درمان طاسی بهره‌جویی کرد. تجهیزات به‌کاررفته در تکنیک‌های کنونی، از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و خطاهای انسانی را تا کاهش داده‌اند. همچنین این ابزار امکان کاشتن مو با تراکم بالا را نیز فراهم آورده‌اند.

در حال حاضر، تکنیک‌های کاشت مو SUT و ترکیبی در دسته بهترین روش‌های پیوند مو قرار دارند. این روش‌ها هم‌اکنون توسط کلینیک رز در دسترس قرار گرفته‌اند. این مجموعه با برخورداری از 2 دهه تجربه و با ثبت بیش از 3000 نمونه کار موفق، در دسته بهترین مراکز کاشت مو ایران قرار دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها