|

کاشت مو به روش BHT چیست و چطور انجام می شود ؟

کاشت مو به روش BHT چیست و چطور انجام می شود ؟

 

در تکنیک‌های مختلف کاشت مو اغلب از فولیکول‌های پشت گوش و کناره سر استفاده می‌شود. اما در برخی افراد به دلیل محدودیت در بانک مو ممکن است نتوان با این روش‌ها به نتیجه مطلوب رسید. کاشت مو به روش BHT با هدف بهبود تراکم مو در چنین افرادی، از بانک موی نواحی مختلف بدن بهره می‌برد. در این روش فولیکول‌های مو به جای سر از قسمت‌هایی مثل ریش، بازو، قفسه سینه،‌ کتف یا سایر نواحی برداشت می‌شوند و با ابزارهای خاصی در نواحی کم پشت مو کاشته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام و مزایای تکنیک BHT لطفا تا انتها با کلینیک مارال همراه شوید.

کاشت مو به روش BHT چیست؟

در کاشت مو به نواحی که موهای پر پشت‌تری دارند و به ریزش مقاوم هستند، بانک مو گفته می‌شود. در برخی افراد موهای متداول بانک مو که در نواحی پشت و کنار سر هستند تراکم کافی نداشته یا بسیار نازک هستند. به همین دلیل نمی‌توان این موها را برداشت کرد و برای بهبود تراکم سایر نواحی مورد استفاده قرار داد. از روش BHT برای حل مشکل این افراد استفاده می‌شود که نتایج قابل قبولی هم دارد. در کاشت مو به روش BHT از موهای بدن به عنوان بانک مو استفاده می‌شود و هر چقدر تراکم موهای بدن بیشتر باشد نتیجه کاشت بهتر است.

در تکنیک BHT نیز مشابه روش‌هایی مثل FUE از برداشت فولیکولار یا مجزای گرافت‌ها استفاده می‌شود. در این روش هیچگونه برش و تهاجمی به کار برده نمی‌شود و فولیکول‌ها از نواحی که موهای ضخیم و متراکم دارند برداشت می‌شود. در اغلب موارد تکنیک BHT در ترکیب با سایر روش‌ها به کار برده می‌شود تا هم نتایج ایده آلی داشته و هم موهای بدن بیش از حد استخراج نشوند.

کاندید مناسب روش BHT

از آنجایی که موهای بدن آقایان تراکم و ضخامت کافی دارد کاشت مو به روش BHT در آقایان کاربرد دارد. برای انجام این روش شرایط استانداردی لازم است که در صورت برخورداری از آن پزشک این تکنیک را به شما توصیه می‌کند. مهم‌ترین شرایط کاندیدای مناسب کاشت مو BHT عبارتند از:

  • افرادی که ریزش موی بیش از حد دارند و بانک موی ضخیم و متراکمی ندارند
  • افرادی که تراکم کافی در موهای پشت سر و کنار گوش ندارند
  • افرادی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته‌اند و بانک موی خود را از دست داده‌اند
  • افرادی که در اثر حوادث، سوختگی، بیماری‌های ژنتیکی یا اختلالات هورمونی بانک موی خود را از دست داده‌اند
  • افرادی که بدن پر مویی دارند که موهای ضخیم و مقاوم در برابر ریزش دارد
  • افرادی که قبلا به دلیل کاشت موی نامناسب فولیکول‌های مقاوم ناحیه بانک مو را از دست داده‌اند
  • افرادی که قصد افزایش تراکم و ترمیم موهای خود بدون استفاده از بانک موی پشت سر را دارند

در صورتی که شرایط ایده استاندارد کاشت به روش BHT را داشته باشید، می‌توانید با توصیه پزشک از این تکنیک استفاده کنید. همچنین ممکن است برای نتیجه گیری مطلوب لازم باشد از این تکنیک به عنوان مکمل سایر روش‌ها بهره ببرید.

ناحیه اهدا کننده در تکنیک BHT

همانطور که گفتیم قسمت‌های مختلف بدن ممکن است در کاشت مو BHT به عنوان اهدا کننده مورد استفاده قرار بگیرند. البته باید توجه داشته باشید که سرعت رشد و ضخامت موهای بدن تا حدی با موهای سر متفاوت است اما بعد از کاشت اثرات آن قابل تشخیص نیست. مهم‌ترین نواحی که برای تکنیک BHT به عنوان بانک مو کاربرد دارند به صورت زیر می‌باشد:

  • ریش: بهترین گزینه برای برداشت گرافت در روش BHT ریش صورت است. موهای این ناحیه از نظر سرعت رشد، ضخامت و حالت تشابه زیادی به موهای سر دارند. علاوه بر این ریش معمولا در برابر ریزش مقاوم است و ماندگاری طولانی دارد. فولیکول‌های ریش به خصوص در نواحی زیر چانه برای این تکنیک بسیار مناسب است.
  • قفسه سینه: موهای سینه اولویت بعدی برای کاشت مو BHT هستند؛ چرا که مقاومت بالایی دارند. در صورتی که فولیکول‌های مو در این ناحیه متراکم و ضخیم باشند به بهبود نتایج کاشت مو کمک می‌کنند.
  • کتف: در برخی آقایان که در پشت و کمر خود نیز مو دارند می‌توان از این فولیکول‌ها برای افزایش تراکم مو استفاده کرد.
  • سایر نواحی: در برخی موارد ممکن است فولیکول‌های مو از نواحی مثل شکم یا پا نیز براشت شود که به ویژگی‌های فرد بستگی دارد. در صورتی که فولیکول‌های مو در نواحی مختلف برای کاشت مناسب باشند می‌توان از آنها نیز استفاده کرد. با این حال اولویت بانک مو در تکنیک‌ BHT، ریش و قفسه سینه است.

کاشت موی طبیعی

مراحل کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT اغلب به منظور افزایش تراکم موها کاربرد دارد و نمی‌توان از آن برای درمان طاسی‌های گسترده و ریزش شدید مو استفاده کرد. تکنیک مورد استفاده در این روش مشابه روش FUE یعنی برداشت مجزای فولیکول‌هاست. در ادامه بیشتر با مراحل کاشت مو BHT آشنا می‌شویم.

معاینه و مشاوره

اولین مرحله از کاشت مو،‌ جلسه معاینه و مشاوره با پزشک است. در این جلسه پزشک وسعت طاسی موها را بررسی می‌کند و تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای پوشش آن را تخمین می‌زند. همچنین موهای بدن مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بانک موی مناسب برای کاشت مو انتخاب شود. در این جلسه پزشک وضعیت سلامت متقاضی را نیز با معاینات و آزمایشات اختصاصی بررسی می‌کند تا از امکان انجام کاشت مو اطمینان حاصل کند.

استخراج گرافت‌ها

در این مرحله ابتدا پوست سر ضد عفونی و به صورت موضعی بی حس می‌شود تا ریسک انتقال عفونت کاهش پیدا کند. سپس با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی به نام پانچ کانال‌هایی در اطراف فولیکول‌ها ایجاد می‌شود که به برداشت فولیکول‌ها کمک می‌کند. در تکنیک BHT فولیکول‌ها با استفاده از هولدهای مکانیکی و با کمترین احتمال آسیب به گرافت‌ها از نواحی مختلف بدن برداشت می‌شوند. با این روش می‌توان تا 2000 گرافت را از نواحی اهدا کننده برداشت کرد.

نگهداری و آماده سازی گرافت‌ها

یک فاصله زمانی بین استخراج گرافت‌ها تا زمان پیوند آنها به ناحیه گیرنده وجود دارد. برای اینکه فولیکول‌ها در این فاصله زمانی سالم بمانند، آنها را در محلول خاصی نگهداری می‌کنند که به زنده ماندن فولیکول‌ها کمک کرده و مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهد. همچنین در این مرحله تکنیسین زیر میکروسکوپ فولیکول‌ها را بررسی می‌کند و فولیکول‌های باکیفیت را جدا می‌کند.

پیوند گرافت‌ها

در این مرحله فولیکول‌های باکیفیت در اختیار جراح قرار می‌گیرند تا در نواحی کم پشت مو کاشته شوند. در این مرحله با استفاده از ابزارهای ایمپلنتر خاص،‌ کانال‌هایی در ناحیه گیرنده ایجاد می‌شود. سپس گرافت‌ها با دقت در این کانال‌ها قرار می‌گیرند. مهارت و تبحر پزشک در انجام این مرحله بسیار حائز اهمیت است. طبیعی بودن زاویه قرارگیری گرافت‌ها و استفاده درست از آنها به رشد طبیعی و یکدست شدن موها کمک می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها