|

مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار در کانادا

کانادا مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغلی است که به‌دنبال گسترش تجارت خود در بازار جهانی هستند. این کشور ازنظر رشد اقتصادی در سطح مطلوبی قرار دارد و همین عامل به جذب کارآفرینان منجر می‌شود.

مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار در کانادا

در کنار تمامی عواملی که به شما نشان می‌دهد شروع یک کسب‌وکار در کانادا می‌تواند سودمند باشد، ازسوی‌دیگر توجه به معایبی که در این راه وجود دارد نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

شناخت مزایای راه اندازی کسب و کار در کانادا

کانادا به‌دلیل موقعیت اقتصادی قوی و سایر مزایای آن، یک موقعیت جذاب و هیجان‌انگیز برای جذب سرمایه‌های خارجی ارائه می‌دهد که بهتر است قبل‌از تصمیم‌گیری برای مهاجرت به کانادا و گسترش تجارت خود، تمامی مزایا را به‌خوبی در نظر بگیرید.

به‌طور کلی برای کسب‌وکارهای مختلفی که به‌دنبال دستیابی به بازارهای جهانی و در عین حال پیشرفت بیشتر کاری خود هستند، کانادا یک گزینه مناسب در نظر گرفته می‌شود که مزایایی به شرح زیر دارد.

اقتصاد پایدار در کشور کانادا

کانادا را می‌توان به‌عنوان یکی از کشورهایی در نظر گرفت که ازنظر ثبات اقتصادی در جایگاه خوبی قرار دارد و به همین دلیل می‌تواند از کسب‌وکار شما در برابر خطر‌های ناشی از رکود و تورم تا حدودی محافظت کند.

از سری دلایل اصلی برای برقراری ثبات اقتصادی در این کشور باید به آزادی تجارت و سیستم دولتی مناسب اشاره کرد. درضمن با توجه به روش‌های آسان برای وام‌دهی، می‌توان به‌سرعت از بحران‌های اقتصادی خارج شد.

کاهش نرخ مالیات شرکت ها در کانادا

مزایای زیادی برای شرکت‌های فعال در کانادا وجود دارد که یکی از آن‌ها نرخ مالیات پایین است، ازاین‌رو بسیاری از افراد در سراسر جهان نسبت به ثبت شرکت در کانادا ترغیب می‌شوند.

دولت این کشور تلاش‌های زیادی برای رشد اقتصادی و جذب صاحبان مشاغل از سراسر دنیا می‌کند که یکی از مهم‌ترین موارد کاهش نرخ مالیات طی چند سال گذشته است  که یکی از رقابتی‌ترین نرخ‌های مالیات شرکتی در جهان به‌شمار می‌رود.

کانادا مکانی ایده آل برای زندگی است

کانادا جایی است که مردم می‌توانند در آنجا پیشرفت کنند و همچنین خانواده‌ها از استاندارد و رفاه زندگی خوبی برخوردار می‌شوند، ازسوی‌دیگر صنایی زیادی در این منطقه درحال رونق و شکوفایی هستند.

مردم این توانایی را دارند که شغل ایده‌آل خود را در این کشور انتخاب کنند. بسیاری از استان‌های کانادا مانند انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و بسیاری مناطق دیگر برای داشتن زندگی آرام و ایجاد یک کسب‌و‌کار، مناسب به‌نظر می‌رسند.

2

شروع کسب و کار آسان در کانادا

کانادا به‌عنوان یکی از کشورهای برتر در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود که انجام تجارت را برای مهاجران خارجی آسان می‌کند که به‌طور معمول شرایط خوبی نیز برای این کار دارد.

در این کشور بسیاری از کمک‌های مالی، وام‌ها، و سایر گزینه‌های حمایتی برای کسب‌وکارها ارائه می‌شود. کانادا یک محیط حمایتی فوق‌العاده برای استارتاپ‌ها ازطریق طرح‌هایی مختلف و برنامه‌های کمک‌تحقیقاتی در نظر می‌گیرد.

علاوه‌بر این، برنامه ویزای استارتاپ کانادا یکی از مهم‌ترین خدمات این کشور به‌شمار می‌رود که برای کارآفرینان خارجی که به‌دنبال گسترش تجارت خود و ایجاد کسب‌وکار در این منطقه هستند، سودمند است.

ارتباط کانادا با ایالات متحده

کانادا ازنظر استانداردهای اجتماعی شباهت‌های زیادی به ایالات متحده دارد و رابطه اقتصادی بسیار خوبی بین این 2 کشور به چشم می‌خورد، به‌طوری که بسیاری از شهرهای صنعتی کانادا در نزدیکی آمریکا قرار دارند.

تبادل اقتصادی و فرهنگی با کشور آمریکا که به‌عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا شناخته می‌شود، باعث شده تا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا در میان اتباع خارجی محبوبیت زیادی پیدا کند.

برخوداری کانادا از نیروی کار قوی 

بیشتر افراد بین 25 تا 34 سال در این کشور مقاطع تحصیلی عالی را به پایان رسانده‌اند. ازاین‌رو می‌توان انتظار داشت که نیروی کار کانادا از تحصیلات و تخصص بالایی برخودار باشد.

مطابق با رتبه‌بندی‌های جهانی این کشور در جایگاه مناسبی ازنظر داشتن افراد تحصیل‌کرده قرار می‌گیرد. بر همین اساس شروع یک فعالیت تجاری در کانادا به شما امکان دسترسی به مجموعه وسیعی از کارکنان ماهر و متخصص را می‌دهد.

درضمن باید به این نکته اشاره کرد که میزان بهره‌وری کانادا ازنظر نرخ تولید ناخالص داخلی در هر ساعت، در مقایسه با برخی از کشورها مانند آمریکا و انگلستان بسیار بیشتر است.

نبود قوانین سخت‌گیرانه و شوار برای استخدام کارکنان در کانادا که معمولا در برخی دیگر از کشورها به چشم می‌خورد، باعث می‌شود تا جذب نیروی کار برای کسب‌وکار شما راحت‌تر باشد.

قراردادهای تجاری کانادا در سطح جهانی

صاحبان مشاغلی که درحال شروع کار خود در کانادا هستند، می‌توانند از شبکه تجاری گسترده این کشور نیز بهره‌مند شود که یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا به‌شمار می‌رود.

پیمان‌های تجاری کانادا در سطح بین‌المللی شامل توافق‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA)، جامع اقتصادی و تجاری اتحادیه اروپا (CETA) و ترانس پاسیفیک (CPTPP) است.

راه اندازی کسب و کار در کانادا چه معایبی دارد؟

علاوه‌بر اینکه توجه به مزایای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا باعث محبوبیت این کشور در بین اتباع خارجی می‌شود، باید برای انجام این کار معایب موجود را نیز در نظر بگیرید تا تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای داشته باشید.

قوانین استانی دشوار در کانادا

برای کسانی که کسب‌وکار خود را در سطح استانی شروع می‌کنند تنها می‌توانند در همان منطقه فعالیت‌های تجاری را انجام دهند و به‌منظور گسترش تجارت به دیگر استان‌های کانادا باید شرایط و هزینه‌های مختلفی را در نظر بگیرند.

تفاوت های فرهنگی در کانادا

برای بسیاری از افراد خارجی تفاوت‌های فرهنگی کانادا در مقایسه با کشور مبدا، می‌تواند به یک چالش تبدیل شود که درخصوص راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا نیز امکان دارد شما به‌خوبی نتوانید خود را با کارکنان و شرایط موجود وفق دهید.

مراحل سخت برای صدور مجوز کار در کانادا

در کنار تمامی شرایط خوبی که دولت این کشور برای راه‌اندازی کسب‌وکار در نظر می‌گیرد، شما برای دریافت مجوز باید مراحل زیادی را طی کنید که امکان دارد برخی از افراد را با مشکل مواجه کند. هرچند کانادا یک سیستم قانونی قوی و واضح دارد، اما اجرای قراردادها می‌تواند دشوار باشد.

3

جمع‌بندی

راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا با توجه به شرایط مناسبی که ازنظر مالیات، ثبات اقتصادی و روابط تجاری خوبی که این کشور در سطح جهانی دارد، باعث می‌شود تا بسیاری از اتباع خارجی این روش را برای مهاجرت انتخاب کنند.

در کنار تمام مزایایی که برای این کار وجود دارد، توجه به معایبی مانند مراحل اداری سخت، قوانین استانی و تفاوت‌های فرهنگی نیز مهم است. درصورتی‌که می‌خواهید مراحل لازم برای مهاجرت ازطریق شروع کسب‌وکار در کانادا را انجام دهید مشاوران گروه آتلانتیک 724 به شما کمک می‌کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها