|

شهرهای دیدنی کانادا، معرفی 5 شهر پرطرفدار کانادا برای زندگی

کانادا در نقطه شمالی قاره آمریکا واقع شده است که به عنوان دومین کشور پهناور در دنیا شناخته می‌شود. جالب است بدانید که کانادا از سه طرف با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام احاطه شده است و تنها از سمت جنوب با آمریکا همسایه بوده و مرز مشترک دارد.

شهرهای دیدنی کانادا، معرفی 5 شهر پرطرفدار کانادا برای زندگی

کانادا در نقطه شمالی قاره آمریکا واقع شده است که به عنوان دومین کشور پهناور در دنیا شناخته می‌شود. جالب است بدانید که کانادا از سه طرف با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام احاطه شده است و تنها از سمت جنوب با آمریکا همسایه بوده و مرز مشترک دارد. نزدیک بودن این کشور به شمال کره زمین و قطب شمال باعث بوجود آمدن هوای سرد و زمستان‌های طولانی شده است. زبان اصلی کانادا انگلیسی و فرانسوی می‌باشد که در برخی از شهرها مانند کبک بیشتر فرانسوی صحبت می‌کنند و در برخی دیگر انگلیسی زبان اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.

 

شهرهای پر طرفدار کانادا برای مهاجرت

کانادا ده استان داشته که در کل 34 میلیون جمعیت دارد و شهرهای تورنتو، ونکوور، اتاوا و مونترال جزو شهرهای پرجمعیت این کشور به حساب می‌آیند. این کشور به علت داشتن شرایط خوب اجتماعی و سطح رضایت بالای عمومی برای مهاجرت جزء گزینه‌های اول افراد قرار گرفته است. همین آمار بالای مهاجرت به کانادا سبب شده است تا بیش از دویست نوع فرهنگ متفاوت در آن وجود داشته باشد.

ونکور یک شهر ساحلی و زیبا

ونکور به عنوان یک شهر ساحلی رویایی و بی نظیر شناخته می‌شود که می‌توان از آن به عنوان زیباترین شهر کانادا یاد کرد. این شهر در کنار اقیانوس زیبا با ساحلی چشم نواز زیبایی فوق العاده ای دارد که به آن معروف است.

در این شهر پارک استنلی با مساحتی نزدیک به 4 کیلومتر که بزرگترین پارک کانادا محسوب می‌شود خودنمایی کرده و ساعاتی بی نظیر برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت محسور کننده آن به وجود می‌آورد. در این پارک برای ممانعت از فرسایش خاک دیواری به اسم دیوار دریایی ساختند که 66 سال به طول انجامید و در آن جاذبه‌ها و مسیرهایی وجود دارد که نمی توان از آن‌ها به راحتی گذشت. همچنین دوچرخه سواری یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه مردم و گردشگران بوده به طوری که حتی اتوبوس‌های شهر برای جابجایی دوچرخه مسافران مجهز هستند.

دیدن اتاوا با شکوه را از دست ندهید

اتاوا پایتخت کشور کانادا بوده و به علت تاثیرپذیری از معماری دوره ویکتوریا ساختمان‌ها و عمارت‌های باشکوه، پارک‌های بزرگ و جذاب و موزه‌های ویژه و بی نظیر و معروف جهان را در خود جای داده است. گالری بزرگ و مشهور ملی در مرکز این شهر قرار دارد که بازدید از آن هر فردی را شگفت زده خواهد کرد.

اگر به قایق و قایق رانی علاقه مندید جالب است بدانید در این شهر رودخانه ریدو وجود دارد که از مناطق محبوب ساکنین و گردشگران اتاوا می‌باشد. در فصل تابستان با قایق سواری، کلک سواری و پیاده روی در کنار رودخانه افراد از آن بهره برده و لذت می‌برند. در زمستان نیز با یخ زدن این رودخانه پیست اسکی بزرگی به وجود می‌آید که گردشگران زیادی برای بازی اسکی و استفاده از محیط آن به آنجا می‌روند.

شرایط زندگی در اتاوا

تورنتو و رستوران های رنگارنگ

بزرگترین شهر کانادا تورنتو است که با درخواست ویزای ویزای کانادا و درصد مهاجرت بالایی که دارد یک شهر بین المللی با 140 زبان زنده دنیا محسوب می‌شود. با این تعداد زبان مختلف قطعا فرهنگ‌های متفاوت نیز در این شهر وجود دارد که در نتیجه تنوع غذایی بالا با رستوران‌های رنگارنگ یکی از جاذبه‌های خوشمزه این شهر به حساب می‌آید. یک رویداد جهانی مهم که در تورنتو برگزار می‌شود جشنواره بین المللی فیلم تورنتو است که افراد مشهور و سرشناس را هر ساله به این شهر می‌آورد و در آن بازه زمانی گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند.

در این شهر نباید از آثاری که نماد آن هستند غافل شد که بزرگترین و معروف ترین آن برج سی ان در کنار ساحل دریاچه انتاریو است. این برج با ارتفاع 533 متر که دومین برج بلند در جهان است به عنوان برج ملی کانادا شناخته می‌شود. این برج تا 31 سال به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد تا این که برج خلیفه دبی ساخته شد. از بالای این برج منظره‌های فوق العاده و بی نظیری دیده می‌شود که می‌توان به مسیر ایالات متحده اشاره کرد که به تنهایی می‌تواند خاطره سفر به کانادا را برای هر کسی ماندگار کند.

مونترال اروپای کوچک است

مونترال شهر تلفیق دوگانه هاست. شهری که بیشتر افراد فرانسوی صحبت می‌کنند که در کنار خود انگلیسی زبان‌ها را دارند. ساختمان‌های قدیمی که قدمت آن‌ها به قرن 17 میلادی می‌رسد با ساختمان‌های مدرن و آسمان خراش‌ها تلفیق شده و مونترال را ساخته اند.

در این شهر سبک مدرن و قدیمی به یک شکل طرفدار دارد. به دلیل دمای هوای بسیار پایین این شهر در فصل زمستان یک شهر زیرزمینی ساخته شده است که رزو نام دارد و شامل ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و حتی مراکز خرید و هتل‌ها نیز بوده که خود به تنهایی جذاب ترین علت برای آمدن گردشگران به این شهر است. این فضای امن و مناسب برای گذراندن زمستان‌های سخت این شهر ساخته شده است.

این شهر را می‌توان اروپای کوچک نامید چرا که یک شهر با چندین ملیت بوده و هر سال در فصل تابستان با برگزاری جشنواره‌های جاز و غذا می‌توان آن را کاملا لمس کرد.

اخذ اقامت کبک

کبک نوستالژیک و زیبا

شهر کبک از شهرهای قدیمی کانادا محسوب می‌شود و مکان‌های تاریخی و مهمی را در خود جای داده است که قدمت آن به قرن 17 و 18 میلادی می‌رسد. این شهر با داشتن محله‌های قدیمی سنگ فرش و قلعه و کلیساهای قدیمی فضایی نوستالژیک ایجاد می‌کند که همین امر باعث شده تا به ثبت جهانی یونسکو برسد.

قلعه سیتادل یک جاذبه گردشگری مهم و پرطرفدار محسوب می‌شود و به عنوان شناسنامه این شهر در بخش قدیمی آن و در شمال مکزیکو واقع شده است. در حال حاضر از این قلعه به عنوان موزه استفاده می‌کنند و افراد زیادی برای بازدید از آن به این شهر سفر می‌کنند.

در این شهر تورهای پیاده روی بر روی سنگ فرش‌های قدیمی برگزار می‌شود تا خط سیر کانادا را برای بازدیدکنندگان شرح دهند. قطعا دیدن این خانه‌ها و محل‌های با شکوه قدیمی خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها