|

درب ضد سرقت چه ویژگی هایی دارد؟

درب ضد سرقت می تواند امنیت ساختمان را تامین کند ولی بهتر است پیش از خرید این نوع درب ها، ویژگی های آن ها را بدانید. در این مقاله می توانید تا حدود زیادی با این ویژگی ها آشنا شوید.

درب ضد سرقت چه ویژگی هایی دارد؟

 

امروزه امنیت خانه یکی از مهم ترین مسایلی است که هر صاحب خانه ای به آن فکر می کند و درصدد تامین آن است؛ یکی از راهکارهایی که می تواند تا حدود زیادی به امنیت خانه کمک کند، استفاده از درب ضد سرقت است؛ ولی درب های ضد سرقت هم مانند دیگر آیتم های مورد استفاده در خانه، انواع گوناگونی دارد که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند. ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به این موضوع بپردازیم و ویژگی های مهم یک درب ضد سرقت مناسب را با شما در میان بگذاریم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

درب ضد سرقت چیست؟

 درب ضد سرقت یک نوع درب ساختمانی است که به نسبت درب های چوبی معمولی، از امنیت بیشتری برخوردار است. درب های ضد سرقت دارای چارچوب های فولادی است که با دستگاه های مخصوصی فرم دهی شده اند. این چهارچوب ها درست همانند بدنه درب عمل می کنند و قسمت های مختلف درب روی آن پیاده سازی می شود.

 

درب های ضد سرقت بیشتر به عنوان درب داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند با این حال شما نمی توانید از هر درب ضد سرقتی، توقع تامین امنیت بالایی داشته باشید؛ در واقع، در صورتی که می خواهید درب ضد سرقت خیال شما را از هر نظر راحت کند و دوام و استحکام بالای هم داشته باشد، حتماً باید دارای یک سری ویژگی ها باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ویژگی های درب ضد سرقت

همان طور که گفتیم، درب های ضد سرقت نسبت به دیگر انواع درب ها بهتر می تواند امنیت خانه شما را فراهم کند. این تامین امنیت هم به واسطه طراحی و نوع ساخت آن ها حاصل می شود . امروزه، استفاده از درب های ضد سرقت از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است و اغلب افراد ترجیح می دهند که از این نوع درب ها استفاده کنند.  ولی برای حصول نتیجه دلخواه، ساخت این درب ها باید از استانداردهای خاصی پیروی کند. در ادامه ویژگی های درب های ضد سرقت را بیان خواهیم کرد تا بهتر متوجه تمایز آن ها با درب های معمولی ساختمانی شوید:  

  • ساختار درب ضد سرقت

 مهم ترین ویژگی درب های ضد سرقت، برخورداری از یک ساختار منحصر به فرد است؛ بدین صورت که در میان دو لایه پشت و روی این درب ها از ساختارهای فولادی استفاده می شود تا بتواند مقاومت بیشتری نسبت به ضربه های احتمالی داشته باشد. هم چنین با در نظر گرفتن جایگاه درب در ساختمان، در ساختار آن ها از انواع عایق های مختلف همچون عایق حرارتی، صوتی و ... استفاده می شود. جنس چهارچوب درب های ضد سرقت هم از فولاد نرم است که ضخامت آن  18 الی 24 سانتی متر است هم چنین در چهارچوب درب های ضد سرقت از بهترین نوع نوار عایق لاستیکی استفاده می شود تا نه تنها از ورود گرد و خاک به داخل خانه جلوگیری کند، بلکه مانند یک عایق صدا هم عمل کرده و مانع ورود صدا از بیرون به داخل یا برعکس شود.

 

  • قفل درب ضد سرقت

 قفل ها از اصلی ترین اجزای انواع درب ضد سرقت هستند. در صورتی که درب ضد سرقتی که خریداری کرده اید دارای همه ویژگی های استاندارد باشد ولی قفل مناسبی نداشته باشد، نمی تواند امنیت خانه شما را تامین کند. به همین دلیل، بهتر است موقع خرید قفل، به کیفیت آن و همین طور برندی که خریداری می کنید، توجه کنید.

 

  • روکش درب ضد سرقت

 در صورتی که می خواهید درب ضد سرقتی را برای ساختمان خود خریداری کنید که ظاهر آن بسیار لوکس و زیبا به نظر برسد و هم چنین سال های متمادی بدون تغییر شکل و خرابی باقی بماند، باید از درب های ضد سرقتی انتخاب کنید که روکش چوبی دارند. این درب ها در بازار تحت عنوان درب ضد سرقت لوکس موجود هستند و هم چنین می توان این درب ها را با انواع تاج و روکوب سفارش داد.

ناگفته نماند که سایر درب های ضد سرقت که دارای روکش هایی از جنس هایگلاس یا پی وی سی هستند هم معمولاً از کیفیت بالایی برخوردارند و ظاهرشان زیبا و شیک است ولی درب های ضد سرقت با روکش چوبی، معمولاً گران قیمت ترین نو درب ها هستند.

  • چهار چوب درب ضد سرقت

 چهار چوب با کیفیت می تواند درب ضد سرقت را باکیفیت تر و ایمن تر کند؛ از این رو معمولاً در چهارچوب های این نوع درب ها، از آلیاژهای با کیفیت که دارای ضخامت 1.5 میلی متر یا بیشتر هستند، استفاده می کنند. در این نوع چهار چوب ها، محل اتصال آلیاژها جوشکاری می شوند. جالب است بدانید که برای گوشه های چهارچوب درب ضد سرقت،  جوش لیزری بهترین نوع جوش است چراکه باعث می شود کیفیت ظاهری درب ها افزایش یابد.

سخن پایانی

درب ضد سرقت به دلیل این که می تواند در حفظ امنیت ساختمان نقش مهمی را ایفا کند، نسبت به درب های معمولی ساختمانی از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ با این حال، در هنگام خرید این نوع درب ها باید به یک سری نکات توجه کنید. به بیانی دیگر، درب های ضد سرقت تنها در شرایطی کارایی لازم را دارند که ویژگی های خاصی را دارا باشند.برای دریافت توضیحات بیشتر میتوانید با هایپر درب ایران تولید کننده انواع درب های ساختمانی: داخلی، ضد سرقت، ضد حریق و ... با شماره های زیر تماس بگیرید.

02144236763

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها