|

درب ضد سرقت دو لنگه یا یک لنگه ؟

در این مقاله توضیح می‌دهیم که درب‌‌های تک لنگه و دو لنگه‌ای که بر اساس استاندارد تولید درب‌های ضد سرقت ساخته می‌شوند چه ابعادی دارند و برای استفاده در چه مکان‌هایی مناسب هستند.

درب ضد سرقت دو لنگه یا یک لنگه ؟

درب‌های ضد سرقت به کمک بدنه داخلی فولادی و تجهیزات ایمنی استاندارد و مستحکم خود، مقاومت بالایی در برابر روش‌های متداولی دارند که اکثر سارقان از آنها برای ورود به داخل ساختمان استفاده می‌کنند. یکی از نکات مهمی که در زمان خرید این مدل درب ساختمانی باید به آن توجه شود؛ ابعاد محل نصب است. این ابعاد، به خصوص در ساختمان‌های قدیمی گاهی به حدی غیراستاندارد است که استفاده از درب‌های تک لنگه آماده عملا غیرممکن می‌شود. در این شرایط مشتری مجبور است از مدل‌های دیگر این محصول که ابعاد متفاوت‌تری دارند استفاده کند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چه زمانی باید درب ضد سرقت را به صورت تک لنگه و چه زمانی به صورت دو لنگه سفارش دهید.

درب ضد سرقت تک لنگه

درب‌های ضد سرقت تک لنگه، بسته به کشور تولیدکننده از ابعاد استاندارد و مشخصی برخوردار هستند. این درب‌ها که به صورت آماده و نصب شده روی چهارچوب به فروش می‌رسند معمولا بین 105 تا 110 سانتی‌متر عرض و 210 سانتی‌متر ارتفاع دارند. بنابراین اگر ساختمان بر مبنای استانداردهای ساخت و ساز طراحی شده باشد؛ معمولا می‌توانید به راحتی این درب‌های آماده را روی آن نصب کنید. البته حدود 5 سانتی‌متر اختلاف بین ابعاد محل نصب و ابعاد درب قابل جبران است. اما اگر این اختلاف بیش از 5 سانتی‌متر باشد؛ اقداماتی باید قبل از نصب انجام شود که روی هزینه نصب تاثیر مستقیم دارد. از درب‌های تک لنگه می‌توانید به عنوان درب ورودی ساختمان در واحدهای آپارتمانی استفاده کنید.

2

 

درب ضد سرقت دو لنگه

درب‌های دو لنگه هم به صورت سفارشی و با ابعاد دلخواه مشتری قابل تولیدند و هم به صورت آماده در بازار موجود هستند. درب‌های ضد سرقتی که در داخل ایران به صورت دو لنگه و سری تولید می‌شوند ابعادی به اندازه 200 سانتی‌متر عرض و 220 سانتی‌متر طول دارند. درب‌های ضد سرقت دو لنگه هم از نظر عرض و هم از نظر ارتفاع نسبت به درب‌های تک لنگه اختلاف ابعاد دارند. بنابراین از این مدل درب‌‎ها بیشتر برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که کاربری عمومی‌تری دارند.

آیا درب‌های تک لنگه و دولنگه از نظر ساختاری با یکدیگر متفاوت هستند؟

گرچه این دو محصول از نظر ابعادی اختلافاتی با یکدیگر دارند و هر کدام مناسب استفاده در یک مکان خاص هستند؛ اما ساختاری که برای طراحی و ساخت یک درب ضد سرقت استاندارد تک لنگه استفاده می‌شود دقیقا همان ساختاری است که درب‌های دو لنگه بر مبنای آنها تولید می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت که درب‌های دو لنگه تشکیل شده از دو درب تک لنگه هستند که از نظر چپ یا راست بازشو در مقابل یکدیگر قرار گرفته و به وسیله چهار لولای مستحکم در دو طرف چهارچوب نصب شده‌اند. در استاندارد تولید این محصولات، هیچ تفاوتی برای ساخت درب‌های تک لنگه و دو لنگه تعریف نشده است. دلیل اصلی طراحی درب‌های ضد سرقت به صورت دو لنگه این است که مشتریان بتوانند بسته به ابعاد فضایی که در اختیار دارند دربی مناسب سفارش دهند. به غیر از درب‌های دو لنگه، مدلی از درب ضد سرقت نیز وجود دارد که به صورت یک و نیم لنگه تولید می‌شود. این درب‌ها برای مکان‌هایی مناسب هستند که درب‌های تک لنگه برایشان کوچک و درب‌های دو لنگه برایشان بزرگ است.

مقایسه قیمت درب‌های تک لنگه و دو لنگه

علاوه بر  دو لولا مجزا روی هر لنگه درب ضد سرقت ُ هر لنگه نیاز به یک دستگیره جداگانه دارد. مگر اینکه مشتری تصمیم داشته باشد که یک لنگه را به صورت ثابت و بدون تحرک نصب کند. از طرفی برای تولید یک درب دو لنگه استاندارد مانند محصولاتی که شرکت سهند درب اقدام به تولید آنها می‌کند؛ نیاز به دو برابر مواد اولیه است. افزایش نیاز به میزان چوب، فولاد، ورق مورد استفاده در تولید چهارچوب و مواردی از این دست باعث می‌شود که قیمت این محصول نیز به مراتب افزایش پیدا کند. این در حالی است که درب‌های تک لنگه فقط با دو لولا قابل نصب هستند و میزان متریالی که برای تولید آنها استفاده می‌شود بسیار کمتر از درب‌های دو لنگه است.

شرکت سهند درب با بیش از 30 سال سابقه در زمینه تولید انواع درب‌ها، یکی از معتبرترین کارخانجات ساخت و عرضه انواع درب ضدسرقت و درب اتاقی است. این شرکت با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی و نیروی کار فنی و متخصص، تولیدات بسیار مدرنی را به بازار روانه کرده است، برای مشاهده محصولات درب ضد سرقت سهند می توانید به لینک " https://www.sahanddarb.com/products/doors/security-door/ " مراجعه کنید.در بیشتر موارد فقط یک لنگه از درب‌های ضد سرقت دو لنگه مجهز به قفل است. این قفل در واقع رابط بین دو لنگه است. اما گاهی بسته به نیاز مشتری می‌توان بر روی هر دو لنگه قفلی جداگانه نصب کرد. این موضوع باعث می‌شود بهای تمام شده محصول افزایش پیدا کرده و قیمت مصرف‌کننده نیز در پی آن افزایش یابد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها