|

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال یک بستر مطمئن و شناخته شده برای معامله رمزارزها است که انواع خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را به متقاضیان آن ارائه می‌دهد.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال یک بستر مطمئن و شناخته شده برای معامله رمزارزها است که انواع خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را به متقاضیان آن ارائه می‌دهد.

صرافی ارز دیجیتال یا رمزنگاری نوعی کسب و کار است که به مشتریان واجد شرایط اجازه مبادله رمزارزهای مختلف با سایر دارایی‌ها مانند پول فیات یا دیگر ارزهای دیجیتال را می‌دهد. به این ترتیب مشتریان بازار رمزارزها با آسودگی خاطر امکان معامله انواع ارزهای دیجیتال را خواهند داشت.

انواع تقسیم بندی صرافی ارزهای دیجیتال

در یکی از طبقه بندی‌ها صرافی‌های رمزارزی از نظر مبلغ دریافتی از معامله گران به دو نوع مختلف تقسیم می‌شوند. صرافی‌هایی که ما به التفاوت بین خرید و فروش رمزارزها را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند و از این طریق هزینه کسب و کار خود را به دست می‌آورند. نوع دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال به عنوان پلتفرمی هستند که از کاربران خود کارمزد خدمات را پیش از هر نوع معامله و اقدام دیگری دریافت می‌کنند و روش کسب درآمد آن‌ها به این طریق است.

نوع دیگر طبقه بندی صرافی ارز دیجیتال تقسیم بندی آن به دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز است. صرافی‌های متمرکز توسط نهاد با شرکت خاصی اداره می‌شوند و در واقع کنترل کامل صرافی و همچنین دارایی‌های سرمایه گذاری شده در توسط چند فرد یا نهاد اتفاق می‌افتاد.

صرافی‌های غیرمتمرکز به دلیل اداره اطلاعات و دارایی سرمایه گذاران متفاوت از نوع متمرکز بوده و توانسته نظر بسیاری از معامله گران بازار رمزارزها را به خود جلب کند. بلاکچین، قراردادهای هوشمند و سایر پروتکل‌های غیرمتمرکز به کمک این نوع صرافی‌ها می‌آیند تا به وسیله آن تبدیل دارایی‌ها به صورت مستقیم از طریق کیف پول شخصی هر فردی اتفاق بیفتاد. شیوه کار این صرافی به این شکل است که معامله گر ابتدا وارد سایت صرافی شده و کیف پول خود را به آن متصل می‌کند. سپس آن شخص از داخل کیف پول خود ارز را به یک قرارداد هوشمند ارسال می‌کند تا معامله انجام شود. این صرافی با وجود مزیت‌های زیادی که دارد هنوز در مقابل صرافی‌های غیرمتمرکز کمبودهایی دارد و برخی مشکلات فنی و ساختاری برای آن چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

برخی از رمزارزهایی که در تمامی صرافی‌ها پشتیبانی می‌شوند

بالغ بر 2 هزار رمزارز در بازار وجود دارد که صرافی‌ها به دلیل حفظ اعتبار و امنیت سرمایه و اطلاعات سرمایه گذاران تنها برخی از این ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند. بررسی بسیاری از صرافی‌ها اعم از متمرکز و غیرمتمرکز نشان می‌دهد که همه آن‌ها بیت کوین، اتریوم و تتر را حمایت می‌کنند. بیت کوین به دلیل اینکه نخستین ارز دیجیتال بازار است و بیشتر حجم معاملات را به خود اختصاص داده، مورد حمایت تمامی صرافی‌ها قرار دارد. تتر نیز یک استیبل کوین شناخته شده است که زمینه تسهیم ریسک را فراهم کرده و بسیاری از معامله گران به منظور کاهش نوسانات به این ارز دیجیتال توجه دارند به همین دلیل تمام صرافی‌ها نیز آن را ارائه می‌دهند. اتریوم نیز به دلیل رمزارز تراز دوم بازار و دیگر مسائل حائز اهمیت مورد توجه صرافی‌ها قرار دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها