|

وکیل مالیات بر ارث و وکیل شهرداری چه کارکردی دارند؟

وکیل مالیات بر ارث یکی از مهمترین وکلا در گروه حقوقی محسوب می شود.

وکیل مالیات بر ارث و وکیل شهرداری چه کارکردی دارند؟

وکیل مالیات بر ارث یکی از مهمترین وکلا در گروه حقوقی محسوب می شود. از آن جایی که پرداخت مالیات ارث ( اموال باقی مانده از متوفی ) یکی از الزام های قانونی پیش از انحصار وراثت می باشد می توان گفت که وکیل مالیات بر ارث کارایی بسیار مهمی می تواند برای ما داشته باشد.

از طرف دیگر وکیل شهرداری کسی است که در حوزه شهرداری و قوانین مربوط به شهرسازی فعالیت می کند. این دسته از وکلا به شما این کمک را می توانند بکنند که بتوانید بر اساس قوانین شهرداری و شهرسازی نسبت به ساخت و ساز ساختمان، گرفتن پایان کار، گرفتن خلافی ساختمانی و ده ها مورد دیگر درخصوص امور شهری و شهرداری کارا خودتان را حل و فصل کنید.

وکیل مالیات بر ارث و دو قانونی که اجرایی می شود

وکیل مالیات بر ارث به خوبی می داند که قانون مالیات بر ارث از سال 1395 تغییر کرده است. بنابراین در خصوص اموال متوفی فوت شده قبل از سال 95 قانون قدیم و برای متوفی های فوت شده بعد از سال 95 از قانون جدید مالیات بر ارث استفاده می شود. مهمترین تفاوت میان این دو قانون در این است که مالیات بر ارث در قانون قدیم به صورت یکسان برای تمامی اموال به جا مانده از متوفی محاسبه می شد. اما در قانون جدید این میزان متغیر شده است. یعنی برای اموال منقول و غیر منقول و حساب های بانکی و ... هر کدام درصدی مشخص و جدا این مالیات محاسبه می شود. این مسئله باعث شده است که عملا استفاده از یک وکیل مالیات بر ارث ضروری به نظر برسد.

از طرف دیگر مالیات بر ارث در برخی مواقع و حالت ها معافیت هایی را در نظر گرفته است. بنابراین در این مسیر شما باید نسبت به این معافیت ها آگاهی کامل داشته باشید. این ها همه مسائل مهمی است که می تواند کارایی وکیل مالیات بر ارث را به ما به خوبی نشان دهد.

22222

وکیل شهرداری چه کارکردی برای ما دارد؟

وکیل شهرداری کسی است که بر اساس قوانین شهرداری و شهرسازی می تواند کارایی های متفاوتی برای ما داشته باشد. در واقع شهرداری به عنوان اصلی ترین متولی شهر محسوب می شود. بنابراین هر چیزی که در شهر وجود دارد و هر قانونی که باید در شهر اجرایی شود بر عهده شهرداری است. به نوعی می توان گفت که مهمترین نهاد اجرایی هر شهری را شهرداری می دانیم.

این شهرداری است که مشخص می کند آیا امکان ساخت و ساز در جایی مشخص برای فرد وجود دارد یا خیر؟ این ساخت و ساز به چه نحوی باید باشد؟ در صورت بروز هر نوع تخلف در ساخت و ساز چه جریمه هایی باید در نظر گرفته شود؟ آیا یک کسب و کار اجازه دارد در شهر فعالیت کند؟ چه هزینه هایی برای شهرداری باید پرداخت شود؟ این ها همه سوالاتی است که یک وکیل شهرداری به خوبی به آن ها می تواند پاسخ دهد.

3333333333333333

وکیل مالیات بر ارث و وکیل شهرداری را از کجا می توانیم پیدا کنیم؟

وکیل مالیات بر ارث و وکیل شهرداری هر کدام کارایی های مهم و قابل توجهی دارند. از این رو نمی توان به سادگی دست به انتخاب آن ها زد. اولا اینکه شما باید نسبت به نیاز قانونی که دارید آگاهی کاملی داشته باشید و بدانید که دقیقا دنبال چه چیزی هستید. از طرف دیگر شما باید با مهمترین شاخصه ها و ویژگی های وکلای خوب در این دو حوزه آشنا باشید. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم از کارشناسان گروه وکلای پارسا کمک بگیرید. در واقع گروه وکلای پارسا با داشتن سال ها تجربه در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری می تواند راهنمایی دقیقی به شما در این حوزه داشته باشد. شما به واسطه کمک کارشناسان حقوقی این گروه می توانید نسبت به نیاز واقعی خود از دید قانون آشنا شوید و بر اساس آن این کارشناسان می توانند بهترین وکلا را در اختیار شما قرار دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها