|

محصول جدید مرسدس بنز به بازار می آید

برند مرسدس بنز به زودی جدیدترین خودروی الکتریکی خود را با نام سدان EQE 2023 به بازار عرضه خواهد کرد.

محصول جدید مرسدس بنز به بازار می آید

برند مرسدس بنز به زودی جدیدترین خودروی الکتریکی خود را با نام سدان EQE 2023 به بازار عرضه خواهد کرد. بنز EQE یک خودرو کاملا الکتریکی است که با استفاده از فولاد ثانویه ساخته شده است. مرسدس بنز با طراحی و تولید خودرویی مانند EQE ، خود را برای پیشروی در صنعت خودروسازی آینده آماده می‌کند.

ویژگی‌های محصول جدید مرسدس بنز در پیش‌بینی مسیر تولید خودروهای الکتریکی نقش پررنگی دارند.

EQE حرکت مرسدس بنز به سوی آینده

خودرو EQE تمام ویژگی‌های کلاس S مرسدس بنز را در قالبی فشرده‌تر ارائه می‌دهد. این خودرو که به عنوان یک سدان اسپرت شناخته می‌شود، پس از سدان لوکس EQS دومین مدلی است که مبتنی بر ساختار برقی کلاس برتر (EVA2)  طراحی و تولید شده است.

ساختار خودروی جدید مرسدس بنز

موتورهای الکتریکی خودرو، موتورهای سنکرون با تحریک دائمی (PSM) هستند که روتور موتور AC در آن مجهز به آهنرباهای دائمی است که نیازی به برق‌رسانی ندارد. از مزایای این مدل مرسدس بنز می‌توان به چگالی توان بالا، راندمان بالا و پایداری توان بالا اشاره کرد.

باتری لیتیوم یون EQE از 10 ماژول تشکیل شده و دارای انرژی قابل استفاده 90 کیلووات ساعت است. نرم‌افزار مدیریت باتری توسط مرسدس بنز توسعه یافته و امکان شارژ آن را از طریق هوا فراهم می‌کند. مرسدس بنز با طراحی محصول جدید خود، پایداری شیمی سلولی باتری را بهبود بخشید.

شارژ باتری مرسدس بنز 2023

"چقدر طول می‌کشد تا شارژ شود؟" و "چه اندازه شارژ نگه می‌دارد؟" این دو سوال، مهم‌ترین سؤال‌هایی هستند که کاربران کالاهای برقی به طرح آن می‌پردازند. EQE 350 دارای یک بسته باتری 90 کیلووات ساعتی است که انتظار می‌رود برد رانندگی تا 410 مایل را ارائه دهد (که ممکن است بر اساس عواملی متغیر باشد). با استفاده از شارژر 240 ولتی در مدت زمان 8.25 ساعت می‌توان شارژ دو باتری را از 10% تا 100% افزایش داد و با استفاده از شارژ سریع DC 170 کیلووات، می‌توان در عرض 32 دقیقه سطح شارژ باتری را از 10% به 80% رساند.

میزان صدا، لرزش و سختی

از آنجا که مشتریان مرسدس بنز انتظار خودرویی لوکس و راحت را دارند، آهن‌رباهای داخل روتورها به روش بهینه NVH چیده شده و دارای یک تشت فوم مخصوص تحت عنوان پوشش هستند که میزان صدای داخل کابین خودرو را به حداقل می‌رساند. در بدنه این خودرو، از فوم‌های مخصوص آکوستیک استفاده شده است.

ویژگی ‌های ایمنی EV

در EQE، باتری در یک محفظه مقاوم در برابر تصادف قرار گرفته است. باتری، کابل‌های ولتاژ بالا و سایر اجزای HV طوری طراحی شده‌اند که در صورت بروز ضربه یا تصادف، به طور خودکار خاموش شوند. در این خودرو همچنین نقاط خاموشی تعبیه شده که تیم‌های اضطراری بتوانند سیستم فشار قوی را به صورت دستی غیرفعال کنند.

یک سیستم ایمنی نیز دما، ولتاژ و عایق را به طور مداوم بررسی کرده و در صورت تشخیص خطا، باتری را به صورت خودکار خاموش می‌کند.

ایمنی راننده و سرنشین

"یا بهترین یا هیچ" این شعار معروف مرسدس بنز است که آن را در عملکرد، طراحی و ایمنی خودروهای تولیدی خود لحاظ می‌کند.

کمک ‌فاصله، کمک‌ فرمان، کمک علائم راهنمایی و رانندگی، کمک تغییر لاین، کمک توقف اضطراری، کمک ترمز با عملکرد ترافیک متقاطع، کمک تشخیص نقطه کور و عملکرد هشدار خروج، کمک فرمان فراری و کمک پارک فعال از قابلیت‌های کنترل ایمنی این خودرو الکتریکی هستند که هر کدام به نحوی در حفظ ایمنی راننده و سرنشین، نقش پررنگی را ایفا می‌کنند.

هشدار میکرو خواب نیز از ویژگی‌های منحصر به فرد این خودرو است که به منظور ارزیابی دقت راننده، با استفاده از یک دوربین حرکات پلک او را تجزیه و تحلیل می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها