|

آموزش انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

از زمانی که بیت کوین، اتریوم و سایر ارز‌های دیجیتال شروع به رشد کردند، کارمزد‌های انتقال آن‌ها نیز به طرز عجیبی افزایش داشت. به طوری که کارمزد‌های بلاکچین اتریوم و بیت کوین در سال ۲۰۲۱ چندین قیمت نجومی جدید را ثبت کردند و باعث شدند تا کارمزد انتقال ارز‌ها دیجیتال نیز به یک مشکل و یک مانع بزرگ برای معامله‌گران تبدیل شود. هرچند که هیچ تریدری نمی‌تواند از این کارمزد‌ها فرار کند، اما با آموزش انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد که در این مقاله به آن می‌پردازیم، می‌توانید کمی از هزینه تراکنش انتقال ارز‌های دیجیتال را کاهش دهید.

آموزش انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد

کارمزد ارز دیجیتال چیست؟

 

برای این که هر تراکنش یا اقدامی با موفقیت روی بلاکچین انجام شود، کاربران باید هزینه‌ای اضافی بر قیمت ارز‌های دیجیتال به عنوان هزینه کارمزد پرداخت کنند. این کارمزد می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

کارمزد تراکنش: وقتی شما یک تراکنش انجام می‌دهید (برای مثال خرید یا فروش ارز دیجیتال)، صرافی‌ها ممکن است کارمزدی را برای این تراکنش اعمال کنند. این کارمزد ممکن است به صورت یک درصد از مبلغ تراکنش یا به شکل ثابت محاسبه شود.

کارمزد برداشت یا انتقال: وقتی می‌خواهید ارز دیجیتال را از یک کیف پول یا حساب خود برداشت کنید یا به کیف پول دیگری انتقال دهید، کارمزدی شبکه اعمال می‌شود.

کارمزد نگهداری: برخی سرویس‌ها و کیف‌های دیجیتال ممکن است کارمزدی را برای نگهداری ارز دیجیتال شما در سایت یا سرویس خود اعمال کنند.

کارمزد تبدیل: در صورتی که ارز دیجیتال خود را به ارز دیگری تبدیل می‌کنید، ممکن است سرویسی که این تبدیل را انجام می‌دهد، کارمزدی را برای این خدمت اختصاص دهد.

حال از آنجا که تریدر‌ها به علت انتقال مداوم ارز دیجیتال در صرافی‌ها و بستر‌های گوناگون معاملاتی باید به صورت مکرر کارمزد پرداخت کنند، به دنبال صرافی‌هایی هستند که کمترین کارمزد ممکن را دریافت می‌کنند. در اینجا به مقایسه اجمالی پلتفرم‌های گوناگون برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازیم. قبل از آن توصیه می‌کنیم که اگر برای خرید و فروش و انتقال ارز‌های دیجیتال قصد انتخاب یک صرافی را دارید، حتماً شرایط و قوانین آن را به دقت مطالعه کنید. علاوه بر این، امنیت و اعتبار، حجم معاملاتی و تنوع ارز‌هایی که صرافی ارائه می‌دهد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

222222222

مقایسه ارزان‌ترین پلتفرم‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال

کارمزدی که هر صرافی ارز دیجیتال برای انتقال دریافت می‌کند، متفاوت است و در واقع می‌توان گفت عدد خاصی برای این کار وجود ندارد و کارمزد صرافی‌ها اغلب به صورت رقابتی تعیین می‌شود. برخی از پلتفرم‌های انتقال ارز دیجیتال که کمترین کارمزد را برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال دریافت می‌کنند عبارتند از:

صرافی ایرانیکارت (Iranicard): این صرافی برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال کارمزدی دریافت نمی‌کند.

صرافی کوکوین (CuCoin): کارمزد‌ها در کوکوین متفاوت است اما معمولاً کارمزد ۰/۱ درصدی از حجم معامله را دارد.

صرافی بایننس (Binance): صرافی بایننس معمولاً ۰/۱ درصد از حجم معامله را کارمزد می‌گیرد.

صرافی اف تی ایکس (FTX): این صرافی نسبت به بقیه مناسب است و کارمزد کمتری دارد. حداکثر کارمزد صرافیFTX حدود 0.07 درصد یک معامله است.

صرافی کوینکس(Coinex): صرافی کوینکس معمولاً ۰/۲ برای هر تراکنش کارمزد دریافت می‌کند

اکثر صرافی‌های خارجی برای انتقال ارز‌های دیجیتال کارمزدی، هرچند کم، دریافت می‌کنند. این در حالی است که برخی صرافی‌های ایرانی مانند صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت معاملات با کارمزد صفر را برای بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال ارائه می‌دهند.

انواع شبکه‌های ارز دیجیتال برای انتقال

شبکه‌های انتقال ارز‌های دیجیتال یا بلاکچین‌ها، از مفهومی به نام «استاندارد توکن» برای ایجاد توکن‌های جدید در شبکه خود استفاده می‌کنند. استاندارد توکن به مجموعه‌ای از پروتکل‌ها اشاره دارد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا توکن‌هایی را در شبکه‌های بلاکچین ایجاد کنند. هر شبکه بلاکچین، از استاندارد‌های متفاوتی با ویژگی‌های متفاوت برای ایجاد توکن پیروی می‌کند و بدین ترتیب، سرعت انتقال و هزینه کارمزد‌های متفاوتی را نیز دارد. انواع شبکه‌های ارز دیجیتال برای انتقال عبارتند از:

1111111111

شبکه انتقال بیت کوین BTC

اولین شبکه انتقال ارز دیجیتال، شبکه بلاکچین بیت کوین است. این شبکه به دلیل استقبال و حجم تراکنش بالا، کارمزد‌های گران قیمت و تراکنش‌های کندی داشت اما این پلتفرم تلاش کرد تا با ایجاد لایه دوم به نام omni، این مشکل را حل کند. با این حال، اگرچه سرعت و هزینه تراکنش‌ها در این لایه دوم هنوز چندان قابل قبول نیست، اما امنیت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شبکه انتقال اتریوم ERC-20

شبکه انتقال اتریوم، بلاکچین این اکوسیستم است که کارمزد‌های آن با ارز دیجیتال شبکه (ETH) پرداخت می‌شود. تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم با سرعت بالایی انجام می‌شوند اما این شبکه نیز مشکلاتی مانند شبکه بیت کوین، یعنی شلوغی و حجم بالا را دارد که باعث افزایش هزینه کارمزد‌ها می‌شود. البته اتریوم نیز لایه دوم خود را برای حل این مشکلات ایجاد کرده است.

شبکه انتقال ترون TRC-20

Tron در ابتدا یک توکن بود که بر روی پلتفرم Ethereum کار می‌کرد اما در سال ۲۰۱۸، تیم توسعه ترون تصمیم گرفت شبکه بلاکچین خود را راه‌اندازی کند. شبکه بلاکچین تروم سرعت بسیار مناسبی در انتقال ارز دارد و کارمزد آن نیز برای کاربران معقول و مناسب است. اما کیف پول‌ها و پلتفرم‌های کمی از آن پشتیبانی می‌کنند.

شبکه PEP-2 بایننس

بایننس کوین نیز در ابتدا به عنوان توکن روی بلاکچین اتریوم عمل می‌کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۹ توانست بلاکچین اختصاصی خود را بسازد. توکن اصلی شبکه بایننس BNB است و برای پرداخت کارمزد‌ها از همین ارز استفاده می‌شود.

شبکه پالیگان

پالیگان بلاک چین لایه دوم است و در اصل برای افزایش میزان مقیاس‌پذیری اتریوم ایجاد شد. سرعت انتقال در شبکه polygan مطلوب است و کارمزد کمتری نسبت به بقیه دارد. کارمزد‌های این شبکه با ارز دیجیتال MATIC پرداخت می‌شوند.

 

 

کارمزد انتقال شبکه

کارمزد تراکنش یا Transaction Fee همان هزینه‌ای است که کاربر برای تایید تراکنش پرداخت می‌کند. عواملی مانند نوع شبکه، نوع ارز و حتی زمان روی کارمزد شبکه تاثیرگذار هستند. از آنجا که این هزینه در شبکه‌های بلاکچین ضروری، اما برای کاربران ناخوشایند است، شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال با بهبود خدمات خود مانند کاهش کارمزد، سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها و حمایت از سایر ارز‌های رایج سعی در جلب رضایت کاربران خود دارند.

اما به طور کلی، کارمزد انتقال شبکه به ساختار شبکه و الگوریتم آن بستگی دارد. برای مثال مقیاس‌پذیری یکی از معیار‌هایی است که باید هنگام انتخاب بلاکچین در نظر بگیرید زیرا سرعت تراکنش و میزان کارمزد را تعیین می‌کند. علاوه بر این، برای کاهش هزینه انتقال ارز‌های دیجیتال توصیه می‌کنیم در ساعات خلوت شبکه، به انتقال ارز بپردازید تا کارمزد کمتری بپردازید.

کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال

همان‌طور که اشاره شد کارمزد صرافی برای سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها بسیار مهم است. صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد‌های متفاوتی دارند و حتی می‌توان با روش‌هایی مانند انتقال درون صرافی و… این هزینه را کاهش داد. با این حال بهترین راه برای کاربران ایرانی این است که به دنبال صرافی‌هایی باشند که کمترین کارمزد ممکن را دارند.

نتیجه‌گیری

کارمزد انتقال ارز‌های دیجیتال یکی از ناخوشایندترین جنبه‌های معاملات رمزارز‌ها است که همه تریدر‌ها به دنبال راه‌هایی برای کاهش این هزینه هستند. در این مقاله به آموزش انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد پرداختیم تا شما نیز بتوانید معاملات ارزانی را تجربه کنید. انتخاب صرافی‌های با کارمزد کم، انجام تراکنش در ساعات خلوتی بلاکچین و انتخاب شبکه‌هایی با تکنولوژی جدیدتر می‌تواند هزینه کارمزد را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها