|

چطور اخبار مربوط به بیت کوین روی قیمت آن تأثیر‌گذار است؟

چطور اخبار مربوط به بیت کوین روی قیمت آن تأثیر‌گذار است؟

هر ارز دیجیتالی تحت‌تأثیر یک یا چند عامل مختلف است که قیمت آن را تعیین می‌کنند؛ بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و فاکتور‌های مهمی در تعیین قیمت آن دخیل هستند. ازجمله این عوامل می‌توان به اخبار بیت کوین اشاره کرد. اخبار این ارز دیجیتالی تأثیر مستقیمی بر روی قیمت آن می‌گذارد، به‌نحوی‌که بسیاری از سرمایه‌گذار‌ها و معامله‌گر‌های آن همواره از سایت‌های خبری مختلف این اخبار را پیگیری می‌کنند تا با استفاده از آن‌ها، ترید‌های حرفه‌ای و خوبی داشته باشند. اما اخبار در معامله بیت کوین تا چه اندازه اهمیت دارد؟

تأثیر اخبار بیت کوین بر قیمت آن چگونه است؟

اخبار باعث افزایش درک سرمایه‌گذار‌ها و معامله‌گر‌ها نسبت‌به بیت کوین می‌شود؛ هرچه اخبار بیشتری را پیگیری کنید، اطلاعات بیشتری نسبت‌به سازوکار این رمز ارز دارید و قاعدتاً با این آگاهی‌ها معماله‌های حرفه‌ای و بهتری روی آن خواهید داشت.

اخبار مربوط به این رمز ارز معمولاً احساسات سرمایه‌گذار‌ها را تحریک می‌کنند تا آن‌ها سرمایه‌شان را از آن خارج یا تزریق کنند. به همین دلیل شما‌ باید به‌دنبال منابع اطلاعاتی درست و معتبری باشید تا اخبار واقعی را در اختیارتان بگذارد.  در اخبار ارز دیجیتال معمولاً مسائل قانونی دولت‌ها نیز به‌کاربران گوشزد می‌شود که جز مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین هستند.

انواع اخبار بیت کوین

اخبار بیت کوین در دو دسته مختلف قرار می‌گیرند که در ادامه قصد داریم آن‌ها را معرفی کنیم و درباره‌شان توضیح دهیم:

اخبار واقعی

اخبار واقعی به اخباری می‌گویند که کاملاً درست هستند و بر ارزش بیت کوین تأثیر می‌گذارند. این اخبار را نهاد‌های معتبر منتشر می‌کنند. شما بعد از چند لحظه یا چند روز می‌توانید تأثیر اخبار واقعی را بر بازار ببینید.

اخبار غیرواقعی

اخبار غیرواقعی بر شایعات دامن می‌زنند و باعث می‌شوند تا بسیاری از معامله‌گر‌ها در ترید‌هایشان گمراه شوند. درواقع برخی از سودجو‌های بازار که عمده بازار بیت کوین با سرمایه آن‌ها در گردش است، اخبار دورغ و کذبی را در فضا‌های مجازی منتشر می‌کنند تا احساسات سرمایه‌گذار‌ها تحریک شود. به همین منظور اگر از منابع معتبر استفاده نکنید، احتمال این‌که در دام آن‌ها بیفتید و ضرر زیادی کنید وجود دارد.

مثال‌های تأثیر اخبار بیت کوین بر قیمت این ارز

در ادامه مثال‌هایی از تأثیر اخبار بر قیمت بیت کوین را می‌گوییم:

صرافی TGOX

اگر بخواهیم مثالی ملموس از تأثیر اخبار بیت کوین بر قیمت این ارز بزنیم، می‌توانیم به صرافی TGOX و خبر هک شدن آن اشاره کنیم که باعث شد قیمت بیت کوین ریزش کند. درواقع در ژوئن تا نوامبر سال ۲۰۱۱، به‌دلیل خبر هک شدن این صرافی، بیت کوین تا ۹۴ درصد ریزش را تجربه کرد. این صرافی تأثیرات دیگری نیز به‌واسطه اخبار منتشرشده روی قیمت بیت کوین داشت. مثلاً با قطعی موقت در سال ۲۰۱۳، تا ۷۹ درصد و با خبر هک شدن در سال ۲۰۱۴، تا ۴۹ درصد دچار کاهش قیمت شد.

قیام یک‌هفته‌ای قزاقستان

قزاقستان به‌عنوان یکی از کشور‌های پیشرو درزمینه استخراج ارز‌های دیجیتال شناخته می‌شود که رتبه ۲ را دارد. در ژانویه سال ۲۰۲۲، قیامی یک‌هفته‌ای در کشور قزاقستان به‌وقوع پیوست که بیشتر مردم از تأثیر آن ناآگاه بودند. با انتشار خبر این قیام، ظرف ۲۴ ساعت بازار کریپتوکارنسی واکنش نشان داد و از تاریخ ۲ تا ۸ ژانویه، این ارز تا ۱۳٫۱ درصد دچار ریزش قیمت شد.

اخبار بیت کوین شامل چیست؟

اخبار بیت کوین شامل چه مواردی می‌شود؟ در ادامه انواع اخبار این ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم و درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم:

بازار گاوها و خرس‌ها

برخی موانع اخباری به گوش می‌رسد که بازار گاوی شامل افزایش قیمت شده‌است. گاهی مواقع نیز خبر خرسی شدن بازار را می‌شنویم. شما می‌توانید از این اخبار به‌منظور باز کردن پوزیشن به‌صورت منفی یا صعودی استفاده کنید. مثلاً اگر خرس‌ها بر بازار غلبه کرده بودند، با استفاده از بازار معاملات فیوچرز و باز کردن پوزیشن منفی، سود‌های خوبی به‌دست خواهید آورد.

سختی شبکه

گاهی اخبار منتشرشده درباره کاهش یا افزایش سختی بیت کوین است. اگر خبر درمورد افزایش سختی بود، بعد از مدتی این ارز دیجیتال افزایش قیمت خواهد داشت، اما اگر منابع خبری درباره کاهش سختی صحبت می‌کردند، یعنی قیمت این ارز دیجیتالی به‌زودی کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین حتماً اخبار مربوط به سختی شبکه را دنبال کنید.

حمایت افراد معروف

گاهی خبری می‌شنویم که افراد معروف و مشهور از بیت کوین حمایت کرده‌اند؛ تمامی این خبر‌ها برای این ارز دیجیتال مثبت تلقی می‌شوند و باعث افزایش قیمت آن خواهند شد. بنابراین اگر می‌خواهید پوزیشن خرید باز کنید و ترید داشته باشید، با بررسی منابع خبری و خواندن خبر حمایت افراد معروف از این ارز دیجیتال، آگاهیتان را برای ترید افزایش دهید.

میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضا به‌وضوح از طریق بررسی نمودار بیت کوین قابل بررسی است و خبر‌های منتشرشده درباره این موضوع نیز باعث می‌شوند تا اطمینان بیشتری درباره این موضوع پیدا کنید. شما می‌توانید با دنبال کردن خبر‌های مربوط به تحلیل بیت کوین، از میزان کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا مطلع شوید و با آگاهی بیشتری خریدتان را انجام دهید. میزان عرضه و تقاضا کمکتان می‌کنند تا جهت نمودار بازار بیت کوین را بشناسید و مطابق با آن‌ها معمالاتتان را انجام دهید تا به سوددهی برسید و جلوی ضرر‌های مختلف را بگیرید.

جمع‌بندی درباره اخبار بیت کوین

اخبار بیت کوین باعث می‌شود تا شما آگاهی بیشتری برای خرید این ارز دیجیتالی داشته باشید. درواقع اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، قبل از هر کاری باید اقدام به تحلیل این ارز کنید. اخبار بهترین بستر برای تحلیل فاندامنتالی یا بنایدی این ارز دیجیتال است. با تحلیل فاندامنتالی بر روی اخبار، جلوی خطا‌های مختلف در ترید گرفته می‌شود و می‌توانید با آگاهی و خیال راحت بیشتری بیت کوین را معالجه کنید.

اخبار بیت کوین بسیار مهم هستند و همواره باید آن‌ها را پیگیری کنید. عدم پیگیری اخبار به‌معنی عدم آگاهی کامل درباره ترید‌هایتان است که این موضوع قطعاً به‌زودی باعث ضرر و زیانتان می‌شود. منابع خبری مختلفی درزمینه انتشار خبر‌های مختلف درباره بیت کوین فعالیت می‌کنند؛ پیشنهاد می‌دهیم که حتماً عضو و مشترک خبرنامه‌های این منابع شوید و با خواندن اخبار، قدمی مثبت برای ترید‌های موفق بردارید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها