|

خالی کردن حساب شهروندان با ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی

متهمان با تماس تلفنی یا اینترنتی، با شگرد برنده‌شدن افراد در قرعه‌کشی اپراتورهای همراه، به طرق مختلف کلاهبرداری کرده و از حساب بانکی طعمه‌هایشان مبالغی را به سرقت برده‌اند.

خالی کردن حساب شهروندان با ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی

اعضای باند کلاهبرداران سایبری که با تماس تلفنی و ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی حساب بانکی افراد را خالی می‌کردند در استان البرز دستگیر شدند.

 به گزارش روزنامه ایران، سرهنگ «رسول جلیلیان» رئیس پلیس فتا البرز در تشریح این خبر گفت: فردی با در دست داشتن نامه قضایی به پلیس فتا استان البرز مراجعه کرد و اعلام داشت، فردی ناشناس به‌صورت اینترنتی با من تماس داشت و بنده را برنده قرعه‌کشی شرکت همراه‌اول معرفی کرد و برای واریز جایزه از من خواست کدهایی را برایش بخوانم، سپس مبالغی از حساب بانکی‌ام به‌صورت اینترنتی و غیر‌مجاز برداشت شد که باتوجه به حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، متهم یا متهمان احتمالی با تماس تلفنی یا تماس اینترنتی، با شگرد برنده‌شدن افراد در قرعه‌کشی اپراتورهای همراه، به طرق مختلف کلاهبرداری و از حساب بانکی این فرد مبالغی را به سرقت برده‌اند که با انجام تحقیقات فنی و پلیسی، مکان و مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی قضایی، نسبت به جلب آنها اقدام شد.

 جلیلیان بیان کرد: متهمان شامل افراد ایرانی و یک تبعه خارجی بوده که در ابتدا منکر اتهامات خود شده ولی با رویت اسناد و شواهد پرونده لب به اعتراف گشودند که بلافاصله متهمان به همراه پرونده به دادسرا معرفی و تحویل مراجع قضایی شدند.

 وی تأکید کرد: به هیچ عنوان فریب کلاهبرداران سایبری که با ترفند‌های مختلف با افراد تماس تلفنی و اینترنتی از سرشماره‌های شخصی می‌گیرند نخورند و از در اختیار قراردادن اطلاعات شخصی و رمزهای دریافتی از طریق خطوط همراه خود به دیگران خودداری نمایند.

 

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها