|

همه چیز درباره کارت پرواز

کارت پرواز یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای سوار شدن به هواپیما لازم است در اختیار داشته باشید. در حقیقت اهمیت داشتن این کارت در کنار مدارک دیگری نظیر بلیط هواپیما به‌قدری است که بدون آن نمی‌توانید از گیت فرودگاه عبور کنید و وارد هواپیما شوید

همه چیز درباره کارت پرواز

 کارت پرواز یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای سوار شدن به هواپیما لازم است در اختیار داشته باشید. در حقیقت اهمیت داشتن این کارت در کنار مدارک دیگری نظیر بلیط هواپیما به‌قدری است که بدون آن نمی‌توانید از گیت فرودگاه عبور کنید و وارد هواپیما شوید. اگر دوست دارید در باره این کارت بیشتر بدانید و جواب سوالاتی نظیر کارت پرواز چیست؟ چه مشخصاتی بر روی آن نوشته‌شده است؟ چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟ را بگیرید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله همه‌چیز را درباره‌ی کارت پرواز توضیح می‌دهیم.

 

 کارت پرواز چیست؟

 اگر تابه‌حال با هواپیما به سفر رفته باشید، احتمالاً با کارت پرواز به‌خوبی آشنا هستید. این کارت همان کارتی است که بعداز عبور از گیت فرودگاه به شما داده می‌شود. بر روی این کارت مشخصات مسافر و هواپیمایی که با آن سفر می‌کند، نوشته شده‌است. این مشخصات شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشخصات مسافر (تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی، جنسیت، سن و شماره پاسپورت)

  • تاریخ و ساعت پرواز

  • شماره‌ی پرواز

  • صندلی پرواز

  • گیت ورودی

 همان‌طور ‌که متوجه شدید، دریافت کارت پرواز و مطالعه آن به شما کمک می‌کند تا بدانید از کدام گیت فرودگاه برای رسیدن به هواپیمای خود استفاده کنید. شماره‌ی پروازتان چیست و روی کدام صندلی هواپیما می‌توانید بنشینید.

 

88

 

نحوه دریافت کارت پرواز

 به‌طورکلی دو روش برای دریافت کارت پرواز وجود دارد که در ادامه این روش ها را مشاهده می‌کنید.

 روش اول: یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های دریافت کارت پرواز که احتمالاً شما نیز آن را تجربه کرده‌اید، منتظر ماندن در صف چک این و دریافت این کار توسط مسئولین فرودگاه است. در این روش شما لازم است که در یک صف طولانی منتظر بمانید و بعد از آن‌که نوبت شما فرا رسید، کارت شناسایی و بلیط هواپیما لحظه آخری یا سایر انواع بلیط ها را به مسئولین مربوطه ارائه کنید تا آن‌ها نیز کارت پرواز را برای شما صادر کنند.

 در این روش شما لازم است که وقت زیادی را در صف منتظر بمانید تا نوبت شما فرا برسد. از طرفی اگر کمی دیر به فرودگاه برسید و یک صف طولانی را در جلوی خود مشاهده کنید احتمالاً استرس‌تان بیشتر می‌شود و نگران هستید که آیا به‌موقع وارد هواپیما می‌شوید یا خیر.

از طرف دیگر صندلی که به شما در هواپیما داده اختصاص داده می‌شود به شکل تصادفی و براساس ترتیبی است که در صف چک این (check in) قرار می‌گیرید. این دو عامل را می‌توان از معایب این روش سنتی در نظر گرفت. در روش دیگری که در ادامه توضیح می‌دهیم، این دو عیب برطرف شده است.

 روش دوم: در این شیوه شما می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام به دریافت کارت پرواز خود کنید. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنها در صورت خرید بلیط هواپیمای دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر می‌توانید کارت پرواز را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. با استفاده از این شیوه شما دیگر نیازی به منتظر ماندن در صف‌های طولانی گیت‌های ورودی فرودگاه یا همان بخش چک این ندارید.

 

77

 

 برای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین شما لازم است که از دستورالعمل‌های شرکت هواپیمایی مربوطه تبعیت کنید. به‌طور معمول این دو ایرلاین به شما یک وب‌سایت و درگاهی را برای دریافت کارت پرواز معرفی می‌کنند تا از طریق آن بتوانید این کارت را دریافت کنید. بعد از طی کردن مراحل دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین، به ایمیل شما یک کد ارسال می‌شود. زمانی‌که به فرودگاه مراجعه می‌کنید، باید این کد را در باجه‌های دریافت کارت پرواز آن ایرلاین وارد کنید تا کارت پروازتان در فرودگاه چاپ شود.

 

سفرمارکت بازار آنلاین خرید بلیط هواپیما

 سفرمارکت یک بازار آنلاین برای خرید خدمات گردشگری نظیر بلیط هواپیما، بلیت قطار، تور گردشگری، هتل، ویلا و اقامتگاه است. منظورمان از بازار آنلاین این است که در آن تعداد زیادی عرضه کننده (وب‌سایت) فروش بلیط هواپیما حضور دارند.

 شما با وارد کردن مشخصات اولیه‌تان به موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت این امکان را می‌دهید تا لیستی از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی مختلف را به شما نمایش دهد.

فیلترهای موجود در سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا مدت زمان پرواز، قیمت بلیط، تعداد توقف پرواز، ساعت شروع پرواز، ایرلاین ارائه‌کننده پرواز و وب‌سایت فروش بلیط هواپیما را آن‌گونه که دوست دارید، تغییر دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مناسب‌ترین بلیط هواپیما را مشاهده کنید.

 برای خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت می‌توانید به وب‌سایت آن به نشانی "safarmarket.com"مراجعه کنید. همچنین اپلیکیشن سفرمارکت را می‌توانید بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

بعد از ورود به وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت بر روی گزینه «بلیط هواپیما» کلیک کنید. در صفحه جدید مشخصات اولیه‌تان را وارد کنید و بر روی گزینه «جستجوی بلیط هواپیما» کلیک کنید. در صفحه‌ی جدید لیستی از بلیط‌های هواپیمایی مختلف را مشاهده می‌کنید. بخش فیلترها در وب‌سایت سفرمارکت در سمت راست و در اپلیکیشن سفرمارکت در پایین صفحه قرار داده‌شده است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها