|

بلیط هواپیما خارجی چه زمانی ارزان می شود؟

از آنجایی‌ که بررسی مداوم قیمت بلیط‌های مختلف به ‌صورت حضوری نیاز به زمان و حوصله بسیاری دارد می‌توانید اطلاعات پروازها را به صورت آنلاین از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت بررسی کنید تا بتوانید از اطلاعات لحظه‌ای بلیط هواپیما و دیگر وسایل نقلیه آگاهی پیدا کنید. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما، از سفرمارکت غافل نشوید.

بلیط هواپیما خارجی چه زمانی ارزان می شود؟

اگر اهل خرید باشید می‌دانید که خرید هر چیزی زمان مخصوص خودش را دارد. از لباس‌های زمستانی گرفته تا بلیط هواپیما در این میان احتیاط در زمان خرید بلیط هواپیما خارجی بیشتر لازم است، چرا که قیمت بالاتری دارد و حتی کمی تخفیف نیز می‌تواند کمک زیادی کند. اما سوال این است که بلیط هواپیما خارجی چه زمانی ارزان می شود؟ در این مطلب قصد داریم با هم به بررسی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

چه زمانی را برای خرید بلیط خارجی انتخاب کنیم؟

این موضوع بسیار جای بحث دارد. معمولا برای خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان، باید از 54 روز قبل برای پروازتان تصمیم بگیرید.

معمولا پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بلیط ارزان‌تر هرچه زودتر نسبت به خرید بلیط خود اقدام کنید. این موضوع که خرید بلیط هواپیمای خود را به روزها و لحظات آخر موکول نکنید بسیار مهم است و می‌تواند باعث شود بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید.

البته زود رزرو کردن بلیط لزوما باعث سود شما نمی‌شود. به صورت کلی بلیط‌های خارجی در روزهای اول عرضه با قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شوند. بعد از مدتی این نرخ کاهش پیدا می‌کند و به یک نرخ نرمال می‌رسد. دقت داشته باشید که اگر قصد رزرو دقیقه نودی پروازهای برون مرزی را دارید با بیشترین قیمت‌ها مواجه خواهید شد (اگر بلیط لحظه آخری پیدا نکنید). چرا که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در اکثر مسیرهای خارجی حدودا بین 30 تا 35 روز قبل از پرواز است. برای رزرو پرواز خارجی کافی است روی لینک (  https://safarmarket.com/flights/international) کلیک کنید

2

 

 

 

 

آیا روزهای هفته بر قیمت بلیط تاثیر دارند؟

در یاد داشته باشید که برای تهیه بلیط هواپیما با بهترین قیمت، بهتر است در صورت امکان زمان خرید بلیط خود را به اواسط هفته موکول کنید. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه معمولا بهترین زمان خرید بلیط هواپیما هستند. بر اساس تجربه، روزهای چهارشنبه تا شنبه گران‌ترین روزها برای خرید بلیت هواپیما هستند. البته فراموش نکنید که تهیه بلیط در اواسط هفته یا حتی خرید بلیط چارتر همیشه ارزان‌تر نیستند.

از طرفی توصیه می‌کنیم از بلیط‌های ساعت‌های صبح برای سفر بهره ببرید. استفاده از بلیط‌های صبح مزایای خاصی را دارد. مهم‌ترین نکته در مورد قیمت این بلیط‌هاست. بلیط‌های صبح معمولا تقاضای پایینی دارند و به همین دلیل قیمت نسبتا بهتری دارند.

 

بهترین زمان سال برای خرید بلیط خارجی ارزان

برای این که بدانید بلیط خود را چه زمانی بخرید باید تا حدودی با کشور مقصد آشنا باشید. تلاش کنید بلیط‌ها را پیش از تعطیلات کشور مقصد خود نخرید. در این صورت با افزایش چشم گیر قیمت آن مواجه خواهید شد. بهترین زمان خرید بلیط هواپیما،dead zones  است که ارزانترین بلیط هواپیما را می‌توانید پیدا کنید.

دد زونز، به زمان‌هایی گفته می‌شود که کم‌ترین میزان مسافر را دارد و تقاضا برای سفر، به شدت کاهش می‌یابد. سفر در زمان دد زونز علاوه بر قیمت ارزان بلیط‌ها، باعث می‌شود از شلوغی و ترافیک نیز خلاص شوید. معمولا این زمان، شامل روزهای زیر است:

  • دو هفته اول ماه دسامبر (11 تا 24 آذر)

  • بعد از تعطیلات کریسمس (18 دی تا 12 بهمن)

  • بهار و پاییز (به جز تعطیلات نوروزی و تعطیلات ماه مارس و آوریل)

  • اوایل فوریه تا پیش از ولنتاین (اواسط بهمن)

احتمالا اصطلاح های‌سیزن را شنیده‌اید. این اصطلاح به زمان‌هایی گفته می‌شود که شهر مقصد بهترین شرایط آب و هوایی و توریستی را دارد و در نتیجه و قیمت بالاتری هم دارد.

شولدر سیزن مقاطعی هستند که تقاضا برای خرید نسبتا کاهش یافته اما از لحاظ آب و هوایی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد. مثلا فصل پاییز برای خرید پرواز ترکیه نسبت به فصل بهار و تابستان ارزان‌تر است اما آب و هوای این کشور هم در شرایط نسبتا مطلوبی است و شما را اذیت نمی‌کند.

از طرفی لو سیزن به زمان‌هایی می‌گویند که آب و هوای شهر مقصد در شرایط خوبی نیست و مسافران بسیار کمی به آن جا سفر می‌کنند. یکی از مزایای این زمان‌ها برای خرید بلیط، قیمت بسیار پایین آن در مقایسه با زمان‌های های سیزن و شولدر سیزن است.

 

بلیط ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

از آنجایی‌ که بررسی مداوم قیمت بلیط‌های مختلف به ‌صورت حضوری نیاز به زمان و حوصله بسیاری دارد می‌توانید اطلاعات پروازها را به صورت آنلاین از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت بررسی کنید تا بتوانید از اطلاعات لحظه‌ای بلیط هواپیما و دیگر وسایل نقلیه آگاهی پیدا کنید. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما، از سفرمارکت غافل نشوید.

3

سخن آخر

فاکتورهایی که باعث می‌شوند بهترین زمان برای رزرو بلیط پرواز خارجی و پرواز داخلی متفاوت باشند بسیار کم هستند اما اهمیت خیلی زیادی دارند. چرا که اگر به این عوامل توجه نکنید ممکن است باعث شود بسیار ضرر کنید. رعایت مواردی که در این مطلب ذکر کردیم در خرید بلیط پرواز خارجی اهمیت زیادی دارند. امیدواریم در سفر بعدی خود، این موارد را در نظر بگیرید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها