|

«ایلان ماسک» به نظرسنجی کناره‌گیری‌اش واکنش نشان داد

مدیرعامل توییتر اعلام کرد: در نظرسنجی‌های آینده درباره سیاست این شبکه اجتماعی، فقط مشترکان توییتر بلو می‌توانند رای دهند.

«ایلان ماسک» به نظرسنجی کناره‌گیری‌اش واکنش نشان داد

به گزارش شبکه شرق و به نقل از گاردین، ماسک روز یکشنبه از کاربران توییتر پرسیده بود که آیا باید از سمت ریاست شرکت کناره‌گیری کند و قول داد که از نتایج نظرسنجی خود تبعیت کند.

زمانی که نظرسنجی روز دوشنبه بسته شد، ۵۷.۵ درصد گفتند که او باید کناره‌گیری کند.

ماسک که معمولاً یکی از کاربران پرکار این پلتفرم است، در ساعاتی پس از نظرسنجی توییتی منتشر نکرد. سکوت در نهایت زمانی شکسته شد که او به چندین پیشنهاد مبنی بر اینکه نتایج نظرسنجی توسط حساب‌های جعلی منحرف شده بود، با عبارت «جالب» پاسخ داد.

ماسک در پاسخ به پیشنهاد کاربر دیگری مبنی بر اینکه «مشترک‌های آبی باید تنها کسانی باشند که می‌توانند در نظرسنجی‌های مربوط به خط‌ مشی رأی دهند»، گفت: «نکته خوب. توییتر این تغییر را ایجاد خواهد کرد.»

Twitter Blue یک اشتراک پولی است که به هر کسی امکان می‌دهد یک نشان تأیید شده آبی برای حساب خود بخرد.

به عنوان مالک بیشتر سهام این شرکت خصوصی، هیچ کس نمی‌تواند ماسک را مجبور به خروج کند، اما مجموعه‌ای از تصمیمات گیج کننده در چند روز گذشته باعث شده است حتی برخی از نزدیک‌ترین حامیان او روابط خود را با ماسک قطع کنند.

تصمیم برای ممنوعیت حساب کاربری که موقعیت جت شخصی وی را ردیابی می‌کرد و یا تعلیق گسترده روزنامه‌نگاران منتقد به دنبال داشت، از جمله این تصمیم‌ها بود.

این به نوبه خود منجر به مهاجرت برخی از کاربران به سایر شبکه‌های اجتماعی شد.

ماسک سابقه استفاده از نظرسنجی‌های توییتر را برای تایید تصمیمات مهم دارد. فروش یک دهم دارایی تسلا پس از یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱، بازیابی حساب دونالد ترامپ پس از یک ثانیه در ماه گذشته و بازگرداندن تعدادی از حساب‌های تعلیق شده در زمره این تصمیمات بوده‌اند.

با این حال، در بسیاری از موارد، او این تصور را ایجاد کرده است که قبل از ارسال این نظرسنجی، درباره نتیجه تصمیم گرفته است: به عنوان مثال، او پیش‌تر فروش دارایی‌های تسلا را اعلام کرده بود، مدت‌ها پیش از اینکه آن را به رأی بگذارد.

 

منبع: همشهری آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها