|
نویسنده: رزا فتوح

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

2میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان اصفهان با مشارکت مشترکین صرفه‌جویی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مصرف گاز در این استان با وجود سرمای بی‌سابقه پس از اعمال محدودیت در برخی صنایع، تعطیل شدن ادارات، بانک ها ، مدارس سطح استان و همچنین مشارکت مشترکین بخش خانگی، به میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب طی ۴ روز اخیر کاهش یافت.

2میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان اصفهان با مشارکت مشترکین صرفه‌جویی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، ابوالقاسم عسکری افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، بطور متوسط روزانه ۶۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز مشترکین در استان اصفهان صرفه جویی شده است.

وی، با قدردانی از مردم فهیم و با فرهنگ استان اصفهان که در این زمینه همکاری خوبی با شرکت گاز استان داشته اندبا اشاره به اینکه، برودت هوا در این روزها در سراسر کشور ماندگاراست، بیان داشت: این  میزان سرمای هوا در ۱۰ سال گذشته کم سابقه بوده، و ازمردم شریف استان تقاضا داریم کماکان در مصرف گاز صرفه جویی نمایند تا جریان گاز در سراسر کشور برای تمامی هم میهنان  پایدار بماند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از هم استانی ها خواست که در چند روز آینده که برودت هوا ادامه دارد با انجام چند اقدام ساده نظیر؛ پوشیدن لباس گرم در منزل، پوشاندن دریچه های کولر و درز پنجره ها، نصب پرده ضخیم و...در مصرف گاز صرفه جویی کنند و به بهره مندی سایر هموطنان از نعمت گاز خدادادی کمک کنند.

وی، خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند با نگه‌داشتن دمای منازل و محل کار خود در دمای مطلوب ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، نقش مهمی در صرفه‌جویی و استمرار گازرسانی، به سایر هم‌وطنانمان که در نقاط سردسیر کشور زندگی می‌کنند، ایفا نمایند.

عسکری، تصریح کرد: هر اندازه صرفه‌جویی از سوی مردم انجام و دمای منازل در حد دمای آسایش (18 درجه)کنترل شود به همان میزان به پایداری شبکه گاز کمک می شود و از افت فشار گاز در مناطق سردسیر جلوگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است، استان اصفهان پس از تهران، جایگاه دوم توزیع‌ گاز در سطح کشور را دارد؛ که ۹۹.۵ درصد جمعیت آن از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، بطوریکه گازرسانی به تمامی شهرهای این استان(114 شهر) و ۹۹.۰۸ درصد از روستاها انجام شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها